• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Anno1984

Hej!
    Jag vill gärna vara med här! Väntar andra barnet  den 14/6 om allt går som det ska. Har en dotter född Mars 2011. Bor på Värmdö. 
    Tycker det är stor skillnad på tankar och känslor inför denna gång. Kanske för att jag hade en jobbig förlossning förra gången och redan har en liten att tänka på. Hur som helst så är det fantastiskt att få möjlighet att ge liv till och lära känna en till härlig liten människa!
    Än så länge har jag inga tydliga symptom direkt, lite illamående kanske. Men förra graviditeten var jag inte illamående, hade dock blödningar och foglossning. Förhoppningsvis är detta inget som kommer återkomma ;)
    Lägger till mig i BF-tråden också!

• DevilsDaughter

Känner igen det där.. Jag bytte duschcreme till min man hela tiden förra graviditeten, tillslut hade vi en samling som ingen i familjen fick använda för att jag inte tålde lukten. 

Jag kan inte äta lika mkt som innan, äter lite grann sen får jag inte ner mer.. Dock är jag (tyvärr) fortfarande sugen på pizza och onyttigt, fast inte i störa mängder, men är väl bara en tidsfråga när man inte kan äta sånt längre..

• Solan2011

Jag har blivit känslig för dofter, får verkligen kämpa när jag ska byta blöjan på lillan, tycker mannens hår luktar pyton, fast jag själv köpte finschampoo till honom på vår bröllopsdag som luktade ljuvligt! Börjar gråta för ingenting! Det va för 2 veckor sen en bekant berättade om en olycka som en gemensam vän varit med om och jag får tårar i ögonen o tycker de e fruktansvärt, det va dock inget allvarligt som hade hänt! Senare samma dag fick vi höra tråkiga nyheter från en annan vän o jag börjat gråta igen! Känner att det kommer bli en intressant tid framöver!!! Hehe
    Som tur är så mår jag inte jätteilla hela tiden som med första, då gick jag ner 10 kg. Nu mår jag riktigt bra o känner mig nästan inte ens gravid förutom ibland då!!!

• Zwoom

Så kul att läsa detta om dofter osv
    Helt otroligt vilket luktsinne man får  

My family makes me the happiest mom / wife
  • Änglasmamma
    Anno1984 skrev 2013-10-08 11:06:09 följande:

Hej!
    Jag vill gärna vara med här! Väntar andra barnet  den 14/6 om allt går som det ska. Har en dotter född Mars 2011. Bor på Värmdö. 
    Tycker det är stor skillnad på tankar och känslor inför denna gång. Kanske för att jag hade en jobbig förlossning förra gången och redan har en liten att tänka på. Hur som helst så är det fantastiskt att få möjlighet att ge liv till och lära känna en till härlig liten människa!
    Än så länge har jag inga tydliga symptom direkt, lite illamående kanske. Men förra graviditeten var jag inte illamående, hade dock blödningar och foglossning. Förhoppningsvis är detta inget som kommer återkomma ;)
    Lägger till mig i BF-tråden också!

Jag har också BF den 14jun!!

Och en dotter som är född den 27e mars 2011 :)

Jag är smått illamående, förra grav så mådde jag illa och kräktes till 7e mån.. Vill inte ha det igen!

Kan känna mig mer säker denna gång, oron för missfall finns men inte lika mkt som sist..
  • Zwoom

2 veckor är ju inte lång tid igenterligen MEN eftersom jag ska på VUL då den 22:e så känns det som 2 år.
    Hoppas verkigen dom ser ett levande foster där inne då
    Då är delmål 1 iaf nådd....
    Hur mycket ser man i v 8 (7+1)?   

• Anno1984
    Änglasmamma skrev 2013-10-08 11:26:20 följande:
    Jag har också BF den 14jun!!
    Och en dotter som är född den 27e mars 2011 :)
    Jag är smått illamående, förra grav så mådde jag illa och kräktes till 7e mån.. Vill inte ha det igen!
    Kan känna mig mer säker denna gång, oron för missfall finns men inte lika mkt som sist..
    Haha! Vad kul! Min dotter är född 25/5 :D
    Usch, hoppas du slipper vara så illamående nu!
    Jag känner mig både mer säker och mer osäker. Eftersom jag hade blödningar hela graviditeten förra gången så har jag lite lämnat den där rädslan för missfall då jag aldrig kunde veta så till sist orkade jag som inte oroa mig. Så har nu lättare att landa i "det blir som det blir" nu fastän jag såklart är oroligt ibland.  
    Zwoom skrev 2013-10-08 11:35:27 följande:
    2 veckor är ju inte lång tid igenterligen MEN eftersom jag ska på VUL då den 22:e så känns det som 2 år.
    Hoppas verkigen dom ser ett levande foster där inne då
    Då är delmål 1 iaf nådd....
    Hur mycket ser man i v 8 (7+1)?   
    Jag gjorde Vul i v.8 för gången, då såg man typ en liten räka med en fostersäck och hjärtslag. Kan dock vara lite olika för alla hur mycket som syns beroende på hur det ligger och så. Fick återkomma efter någon vecka då det såg ut som embryot var för litet, men på nästa vul visade det sig att det bara hade varit vinkeln :)

• Zwoom
    Anno1984 skrev 2013-10-08 12:02:13 följande:

Jag gjorde Vul i v.8 för gången, då såg man typ en liten räka med en fostersäck och hjärtslag. Kan dock vara lite olika för alla hur mycket som syns beroende på hur det ligger och så. Fick återkomma efter någon vecka då det såg ut som embryot var för litet, men på nästa vul visade det sig att det bara hade varit vinkeln :)

Okej.
    Jag hoppas bara det ser bra ut och att det lever och finns där nu...

Men alltså ska jag kontakta vanlig MVC också? Någon som vet det?   
  • mammamumin

Jag går omkring med ett lätt illamående, ständigt. Är dessutom urhungrig hela tiden, på jobbet vräker jag i mig Lunchen som jag inte sett mat på hundra år. Har berättat för svärföräldrar och föräldrar nu. Vi var på fest med svärföräldrarna i helgen och det kändes onödigt att ljuga om varför jag inte drack vin, får vi missfall vill vi ju ändå att de ska få veta. Ska till gynekologen imorgon, ska bli spännande. Jag har däremot inget problem med dofter, min man vill jag om möjligt har mer sex med, är så sjukt kåt

• Zwoom
    mammamumin skrev 2013-10-08 12:10:43 följande:
    Jag går omkring med ett lätt illamående, ständigt. Är dessutom urhungrig hela tiden, på jobbet vräker jag i mig Lunchen som jag inte sett mat på hundra år. Har berättat för svärföräldrar och föräldrar nu. Vi var på fest med svärföräldrarna i helgen och det kändes onödigt att ljuga om varför jag inte drack vin, får vi missfall vill vi ju ändå att de ska få veta. Ska till gynekologen imorgon, ska bli spännande. Jag har däremot inget problem med dofter, min man vill jag om möjligt har mer sex med, är så sjukt kåt

haha du mitt första symtom var att jag blev djuriskt kåt haha...Har aldrig varigt med om liknande.

Känner så fortfarande men är lite lugn meddet tills jag vet vad läkarna sagt om det ser bra ut 
Svar på tråden Bf Juni 2014