• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Änglasmamma

Ano 1984:

Fy, kan tänka mig att det är lite känsligare då :/ Jag hade en bra grav förutom kräkningarna då.. :p

Orolig kommer man nog vara mer eller mindre hela grav, sen oroar man sig för att nått ska hända när väl bebben är framme. Det är väl så vi mammor är :)

• Silversvans

Vill gärna vara med här! Testade positivt i morse med ett CB Digital. Gravid 3+ står det vilket enligt anvisningarna ska betyda minst vecka 5. Fick tyvärr ett missfall i somras och mensen har varit knepig efter det så jag vet inte exakt datum, men utifrån den sparsamma mens jag hade förra månaden bör ett ungefärligt BF-datum ligga omkring den 12:e juni. (Jag har testat negativt efter missfallet så det är inget som hänger kvar efter det)

Om allt går som önskat blir det här tredje barnet. På grund av missfallet tidigare i somras vågar vi inte berätta för omgivningen (då berättade vi tidigt) och jag oroar mig rätt mycket. På torsdag har barnmorskan telefontid så jag ska ringa då för inskrivning.

Ca fem minuter efter det att jag testat plus slog århundradet halsbränna till, min man tror det är psykologiskt, själv vet jag inte men det verkar ju lite misstänk.  

• Marieulrika1

Två veckor kvar tills VUL. Ryggen gör överjävligt ont! Som tur är har jag citodon hemma som jag kan ta :)

• Marieulrika1

Två veckor kvar tills VUL. Ryggen gör överjävligt ont! Som tur är har jag citodon hemma som jag kan ta :)

• carrro84

Jag har fruktansvärd yrsel :( och blir smått illamående pga det... Och trött som fasen är jag oxå ;)

Förhoppningsvis försvinner det fort ;) men veckorna kryper fram!

• mammasusan
    Marieulrika1 skrev 2013-10-08 12:29:37 följande:

Jag har också (mer) ont i ryggen, ländryggen. Törs inte ta någon medicin så jag står ut ist
  • Cakes

På tal om symtom... haha, igår grät jag till två avsnitt av How I met your mother! Det har minsann aldrig hänt innan (just till den serien alltså)! Min man undrade lite vad det var med mig där ;)

• EQ85

Ja de ville dubbkolla allt. Dick föra ultraljid på benen. De varnade mig för att det blir värre "nästa gång". Så har ännu fler kompressionsstrumpor nu

DevilsDaughter skrev 2013-10-08 08:21:40 följande:
    bellzan: Tack! Vet att det är som du säger!

EQ85: Låter inte alls roligt med ödem! Läskigt när man kan misstolka det som propp också! Ne, lättare uppgift finns inte.. Problemet är väl också att jag brukar må illa väldigt länge.. Men hoppas såklart på att må bättre denna graviditeten än tidigare, man vet ju aldrig :) 

• EQ85

Ja de ville dubbkolla allt. Dick föra ultraljid på benen. De varnade mig för att det blir värre "nästa gång". Så har ännu fler kompressionsstrumpor nu

DevilsDaughter skrev 2013-10-08 08:21:40 följande:
    bellzan: Tack! Vet att det är som du säger!

EQ85: Låter inte alls roligt med ödem! Läskigt när man kan misstolka det som propp också! Ne, lättare uppgift finns inte.. Problemet är väl också att jag brukar må illa väldigt länge.. Men hoppas såklart på att må bättre denna graviditeten än tidigare, man vet ju aldrig :) 

Svar på tråden Bf Juni 2014