• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom

Om man tar multivitamin för gravida/ammande räcker det då eller bör man ta extra av nått? Kan man ta tex D3 vitamin utöver det med?

My family makes me the happiest mom / wife
  • Frozen

Jag tar också multivitamin för gravida och ammande och dricker blutsaft. Mitt järnvärde har vart dåligt sen förra graviditeten, har försökt lämna blod flertalet gånger men inte fått pga för dåliga värden,  så ganska säker på att jag kommer få bakläxa redan på inskrivningen...hehe 

• Zwoom

Börjede morgonen med att gå upp ur sängen och råkade antagligen gå upp för fort pga jag var så kissnödig så jäklar vilken yrsel det kom.
    Allt snurrade som en karucell och jag druttade på ändan in i väggen i sovrummet 

• carrro84

Jaha då har jag bokat tid för inskrivning hos BM idag Skrattande blev den 30/10 känns som evigheter dit! Men det blev lite mer verkligt nu när man har ett datum att se fram emot, blir som ett delmålfram till V.12 Solig 

• Hallonmjölk

Jag ska på inskrivning på fredag. Är då i v 5.

Tidigt tycker jag men hon tyckte de va bra eftersom de är 7, 8 och 10 år sen jag födde barn sist.

• DevilsDaughter

Spännande med inskrivningar.. Står i valet om att boka tid för det nu eller i början av nästa vecka. Eller rent av vänta till efter semestern, kommer hem 23 oktober.. Borde ju inte vara för sent att boka då? Med första barnet bokade jag tid för inskrivning när jag gått 15 veckor, fick lite bannor av BM då ;) Vill helst inte boka innan jag fått novemberschemat på jobbet så jag vet när jag kan och inte behöver boka om.. men samtidigt vore det skönt att ha det bokat å ha nåt att se fram emot :) 

• kakabus
    mammasusan skrev 2013-10-09 06:34:32 följande:
    Är ni varmare än vanligt? Nästan så jag känner mig febrig, supervarmt på nätterna är det. Är jag inte för varm så fryser jag ist, som att kroppen har svårt att reglera temperaturen...Vaknade vid 4-tiden av att jag var kissnödig, sen kunde jag inte somna om...

Har också svårt att reglera temperaturen, fryser och svettas om vartannat!
  • kakabus

Äter också tillskott för gravida och ammande, äter tillskott året runt men bytte sort nu =)

Mår ganska illa men har inte tappat sug för att äta, har dessutom slutat snusa så det blir en del småätande...   Har gått upp jättelite i vikt mina tidigare grav (8kg första, 3 kg andra) och hoppas att det blir liknande nu. Fick ju min hypotyreos diagnos efter dottern föddes för 3 år sedan och har efter det gått upp (pga sjukdomen) 25 kg i vikt så jag är lite rund nu. Tyvärr jättesvårt att gå ner (också pga sjukdomen) jag tränar mycket, äter bra och promenerar minst 1 timma om dagen och har gjort länge men jag har inte gått ner ett gram... vore jobbigt om jag skulle gå upp massa i vikt denna grav!

• Zwoom

haha detta är ju galet hur mycket man kan svettas av att bara bädda sängar

• micha123

Jag är också jättevarm i kroppen nästan som feber, och kokar jag inte ja då fryser jag så att jag skakar istället haha!

Igår fick jag ett riktigt sug efter mjölk och drack hur mkt som helst. Suget sitter kvar än! Är dessutom sjukligt sugen på clementiner hela tiden haha!

Svar på tråden Bf Juni 2014