• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EQ85
    Sofaaj skrev 2013-10-09 11:25:27 följande:
    Usch, nu är jag orolig.. När jag kom hem från jobbet i morse vid sju va där blod på pappret.. nu när jag gick upp va de bara lite brunt.. Hur vet man om det är mssfall eller bara en blödning?
    vid mf brukar man blöda mkt, mörkt och klumpar.
    kan va att du fått en liten blödning på tappen.

• rosii

Herregud vad jag är trött. Inatt har jag sovit 13 timmar! Vaknade just.. hade sovit längre om jag inte varit kissnödig. Är trött ännu -snark-

• mammasusan

Känner mig ännu mera svullen idag, känns som om jag har en fotboll el nått längst ned i magen, tung & uppsvälld. Konstig känsla...inget illamående men superluktsinne, allt stinker låååång väg tkr jag....

• rosii

Jag känner mig också svullen, insåg igår att jag faktiskt behöver förlänga byxknappen med en snodd. Någon annan?

• streaman

Hej, tänkte hoppa in här. Kul att se så många i ungefär samma fas
    Jag plussade i lördags, har bim idag och känner mig väldigt osäker på om jag faktiskt är gravid. Måste nog ta ett till test snart (förutsatt att mensen inte kommer vill säga).
    Har bf den 17:e juni 2014 om allt går som det ska.

Jag sedan tidigare en dotter född 2008 och en till född 2010   

• emma0303

Hej!
    Hoppar inte här... Plussade i söndags är i v5+3!
    Gravid med andra barnet, har en dotter på 10 1/2 månad ;)

Fick mf 1/9 så det tog sig direkt efter ;)

• CeciliaJL

Hej hej :)

Jag plussade i fredags och har BF 10 juni. Det blir mitt tredje barn, andra graviditet.

Har ni någon BF-lista någonstans man ska fylla i sig i?

Än så länge känner jag mig lite illamående morgon och kväll och lite ömma bröst men inget mer. Min tidigare graviditet var jag kanontrött vid det här laget och väldigt illamående.

• Zwoom

Mina symtom:

Yrsel från och till
    Smått illamående ibland
    Smått avsmak från saker från och till
    TRÖTT (kan sitta upp och somna)
    Andfådd
    Svettas mer / Blir varm lätt
    Törstig i MASSOR! 

Vilka av dessa symtom upplever ni?   

My family makes me the happiest mom / wife
  • Miram

Hej och grattis till er alla!
    Vad roligt att vi är så många! Jag fick positivt gravidetestest igår och vet inte än vilken vecka jag är i eftersom jag har så extremt oregelbunden mens. Senaste mensen var den 24 augusti så jag tippar på bf 31 maj - 7 juni.

Vi har en dotter som kommer vara 2,5 år när nummer två föds, om allt går som det ska (man är ju lite nojig så här i början).

Hade på känn att det gått vägen denna gång för jag upptäckte i söndags att mina bröstvårtor helt plötsligt blivit större och otroligt ömma. Gick inte att ta på badrocken utan att det gjorde hiskeligt ont! Sen är jag mer illamående än under första graviditeten.Så fort jag inte ätit på mer än 1,5-2 h så sätter det in och jag måste äta illa kvickt! Kan inte längre spela candy crush på tunnelbanan heller, men det är nog bara bra så jag blir av med mitt beroende Skrattande

Är liksom många andra väldigt svullen om magen och på kvällen ser det ut som när jag var i 4-5 månaden med min första dotter! Är nog för att tarmarna spökar för närvarande...

• GrabbarnaOchJag

blää vad det känns drygt att jag fick reda på min graviditet så tidigt! BIM -3.. De förra två hade jag gått ca 4-5 dagar över tiden innan jag ens funderat på att testa! Nu känns det som en evighet innan jag ligger och spyr och jag lyckas nästan lura mig själv till att tro att jag ska få slippa denna gång! 

Är i vecka 5+3 nu... förra gångerna var visste jag nog om min graviditet i 1-2 veckor innan spyorna kom.. så jag är ju inte där ännu...

Väntar in.. ;)

Annars så har jag ont i brösten, halsbränna, yrsel och känner mig hungrig/äter mer.

Jag får ofta ont i magen när jag ätit... någon mer`? och varför`? känns i hela magen!  

Svar på tråden Bf Juni 2014