• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Ringde precis MVC för inskrivning. Tur jag ringde såhär tidigt ändå! Fick tid 13 november, och samma dag läkartid för att diskutera olika alternativ till fosterdiagnostik.. Vill absolut göra KUBtest denna gång, här får man bara göra det om man har kromosomsjukdomar i släkten eller om man är över 38 och läkarna är väldigt strikta med det.. Jag funderade på att göra fostervattensprov direkt och hoppa KUB, men privat då förstås. Men är lite orolig över att läkartiden blev så sent, kommer ha gått 9 veckor då och vill ju hinna boka privat om det är så att jag inte får något sådant beviljat, vilket det inte är stor chans att jag får.. 

Jag känner av min graviditet lite grann bara.. Är lite svullen, lite svagt illamående till och från, sugen på vissa saker och lite avsmak för vissa saker.. Men inga kraftiga symptom än iaf.. Gjorde ett gravtest imorse eftersom jag bara fått svaga resultat tidigare, och det var ett starkt pluss idag! Känns bra! 4+1 idag! 

• DevilsDaughter

Grabbarna och jag: Får också ont i magen när jag ätit, har dock inte kopplat det till graviditeten, men så kan det ju helt klart vara! haha säger som du, testade positivt 10 dagar efter ägglossning! Kändes som en evighet till jag hade gått till 4+0..

• Lotta 84

Va e detta!!??! Jag orkar inte!!! Fick en tredje ganska kraftig blödning idag. (På jobbet dessutom, så nu vet min chef om det. ) Blir så himla orolig när de händer :/

• Lotta 84
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 14:07:51 följande:

känner du nån värk Lotta?

Nej, inte direkt. Så egentligen tror jag ju inte att det är nåt, men säker kan man ju aldrig vara.

Det är som en bergodalbana :P
  • micha123
    Zwoom skrev 2013-10-09 13:10:25 följande:

Mina symtom:

Yrsel från och till
    Smått illamående ibland
    Smått avsmak från saker från och till
    TRÖTT (kan sitta upp och somna)
    Andfådd
    Svettas mer / Blir varm lätt
    Törstig i MASSOR! 

Vilka av dessa symtom upplever ni?   

My family makes me the happiest mom / wife
    Jag har samma symptom men jag är inte särskilt trött :) men det kommer väl det med snart :D
  • Zandy0205

Hej svej alla ! jag är ny här är beräknad 14 juni ! vet inte riktigt hur man kopierar och skriver in sig på listan . Men är hemskt gjärna med och och föjler alla åt . jag är i v 5 gjorde ett väldigt tidigt test 6 dagar innan . Än så länge mår jag bra bara hoppas de kan hålla i sig har spytt väldigt mycke med mina andra två ! får dock inte knäppt mina jeans redan och har liten bula som syns ! lycka till alla !!

• Zwoom

Tyvärr behöver man inte ha ont vid MF...Jag har flera MF och har aldrrig haft ont.

Jag tycker du ska göra ett VUL Lotta 

• GrabbarnaOchJag
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 14:04:40 följande:
    Va e detta!!??! Jag orkar inte!!! Fick en tredje ganska kraftig blödning idag. (På jobbet dessutom, så nu vet min chef om det. ) Blir så himla orolig när de händer :/
    kan det inte bara vara så att du blöder i din graviditet? Jag blödde till och från med tvåan nästan hela graviditeten.. på slutet kollade vi på förlossningen, då det blödde mer sällan.. men allt såg bra ut hela tiden. 

Jag hade visserligen inga större blödningar.. men det kan ju vara olika säkert..  
  • Lotta 84
    Zwoom skrev 2013-10-09 14:55:02 följande:

Tyvärr behöver man inte ha ont vid MF...Jag har flera MF och har aldrrig haft ont.

Jag tycker du ska göra ett VUL Lotta 

Jag gjorde ett vul i måndags och då hade jag haft två blödningar, en stor och en lite mindre. Och då kunde man se fostret och hjärtat som slog. Vill inte behöva springa på vul hela tiden.

Ska ringa gynmottagningen imorrn (deras telefontid var slut när jag fick blödningen idag) och se om dom kan kolla vart blödningen kommer ifrån...
Svar på tråden Bf Juni 2014