• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • streaman
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 15:25:55 följande:
    Jag gjorde ett vul i måndags och då hade jag haft två blödningar, en stor och en lite mindre. Och då kunde man se fostret och hjärtat som slog. Vill inte behöva springa på vul hela tiden.
    Ska ringa gynmottagningen imorrn (deras telefontid var slut när jag fick blödningen idag) och se om dom kan kolla vart blödningen kommer ifrån...

va jobbigt att behöva oroa sig, men har du redan varit på ett vul och allt så bra ut så gör det säkert det nu också! Håller tummarna för dig!
  • DevilsDaughter

Lotta: Hoppas att allt är bra iaf!

Vaknade nyss efter en middagslur och mådde illa :) Känner i hela kroppen att jag är gravid och det känns så härligt! 

• streaman

grabbarnaochjag och devilsdaughter: jag tycker också det känns konstigt att få reda på det så tidigt (bim -4) idag har jag bim och känner att jag ändå måste oroa mig för att den ev. kommer.... jag har inte många tydliga grav. symtom heller  än eftersom det är så tidigt. Oron är ju olidlig!

• DevilsDaughter

streaman: precis. Jag försökte ha i huvudet att jag inte hade plussat fullt ut förren BIM hade passerat, plussade bara väldigt svagt innan BIM.

• streaman
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 15:52:16 följande:
    streaman: precis. Jag försökte ha i huvudet att jag inte hade plussat fullt ut förren BIM hade passerat, plussade bara väldigt svagt innan BIM.
    tog du fler tester sen? Jag har gått på toan varje timme idag bara för att kolla så att mensen inte kommit. Håller på att bli småtokig Tungan ute
  • streaman
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 16:19:11 följande:
    streaman: Japp, imorse testade jag fram ett starkt pluss! Gjorde likadant på min BIMdag...

ahh jag får nog göra detsamma Glad
  • mammasusan

Jag testade plus äl+7 den här gången (3+1), är på 4+2 nu, gissa om det går segt! Har lite vita/ofärgade flytningar nu på em, läskigt känns som att det skulle vara blod.....pepparpeppar inte en skymt än så länge.....tar en progesteron vagitorie varje kväll så det är väl rester av den som kommer då & då....känner mig inte så gravid, bara väldigt svullen mage, lite värk vid blygdbenet, ibland i ljumskar, höfter & rumpa, liiiite ömmande bröst & det sticker i bröstvårtorna ibland? , mkt bättre luktsinne......OM jag kommer förbi 5+0 el ens i närheten ärret just nu ett stort steg framåt....så törs inte hoppas än....

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • DevilsDaughter

mammasusan: vet inte om du skrivit det, men när har du fått missfall förut? Hoppas verkligen att progesteronet hjälper för dig!

• mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 17:02:07 följande:

mammasusan: vet inte om du skrivit det, men när har du fått missfall förut? Hoppas verkligen att progesteronet hjälper för dig!

Har kommit som längst till v7+. Har alltid fått progesteron, vilket inte har hjälpt. Men min senaste Gynläkare säger att jag haft en infektion säkert redan före vi gjorde ivf (-04/05) som gjorde att ägget ej kunnat fästa ordentligt. Men har haft ett mf efter jag blev fri infektionen, då också med hjälp av pergo, så vet inte vad jag ska tro med 16mf i ryggsäcken....& läkare som säger att allt är ok :-/....hade önskat att jag åtminstone kräktes så jag slapp fundera på om jag fortfarande är gravid el ej. Äter ju massa D-vitamin nu 3750IE som sägs förhindra att kroppen stöter ut fostret pga främmande föremål, får väl se om det hjälper el ej.
Svar på tråden Bf Juni 2014