• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Man kan inte öka progesterondosen då? Men du har lyckats fullfölja graviditeter eller? Tänkte på din undertext A och V.. 16 missfall är verkligen otroligt mycket! Får du alltid tidiga missfall?

• Zwoom
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 15:25:55 följande:
    Jag gjorde ett vul i måndags och då hade jag haft två blödningar, en stor och en lite mindre. Och då kunde man se fostret och hjärtat som slog. Vill inte behöva springa på vul hela tiden.
    Ska ringa gynmottagningen imorrn (deras telefontid var slut när jag fick blödningen idag) och se om dom kan kolla vart blödningen kommer ifrån...
    Men om de såg ett levande foster då trots du blödde då så tror jag inte det är MF på gång
    My family makes me the happiest mom / wife
  • mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-09 18:22:43 följande:
    mammasusan: Ok, då förstår jag! D-vitaminerna du äter nu, har du ätit det tidigare?

Nä första försöket med dom, efter att ha läst en forskarstudie kring det.
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • micha123

Fick idag reda på att det kommer bli VÄLDIGT stressigt på jobbet några veckor framöver.. Jag tycker redan det är jobbigt som det är, magen är så jäkla svullen och jag blir plötsligt yr. På mitt jobb rör jag på mig hela tiden också. Det är väl inte bra med mkt stress? Hur hade ni gjort? Hade ni berättat om ert plus för chefen även om ni bara var i vecka 5? Så att den förstår att man inte vill stressa? :/

• mammasusan
    micha123 skrev 2013-10-09 19:05:37 följande:

Fick idag reda på att det kommer bli VÄLDIGT stressigt på jobbet några veckor framöver.. Jag tycker redan det är jobbigt som det är, magen är så jäkla svullen och jag blir plötsligt yr. På mitt jobb rör jag på mig hela tiden också. Det är väl inte bra med mkt stress? Hur hade ni gjort? Hade ni berättat om ert plus för chefen även om ni bara var i vecka 5? Så att den förstår att man inte vill stressa? :/

Jag har berättat för närmsta kollegan som även är min arbetslagsledare då det finns situationer jag inte vill utsätta mig för i onödan. Men ingen annan vet, berättar för chefen i dec el nått om det behövs...
  • rosii

Micha123 jag skulle berätta, förstås är det inte kul att behöva berätta så tidigt men kroppen signalerar ju om att du behöver ta det lugnt när du blir plötsligt yr. Jag känner själv att jag fått dra ner på tempot :)

• DevilsDaughter

micha: Jag skulle ha berättat om det inte är så att det är någon särskild anledning till att du vill vänta, tex fast anställning, förlängt vikariat el liknande.. 

mammasusan: Hoppas verkligen på att det gör susen då!!

Alltså varför svullnar man så här mycket!? Kan inte minnas att jag gjort det med de tidigare barnen? Ser ju knäppt ut så här tidigt!? 

• micha123

Tack för alla svar. Får nog bli ett samtal med chefen någon dag snart.. Nervös!! :)

Svar på tråden Bf Juni 2014