• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • sofialotta

Hej!

Plussade igår för första gången :) Har haft alla möjliga symptom idag men det är väl lite hjärnspöken kanske, eller så är det bara för att man vet...

Jag vill skrika ut till hela världen, vet inte hur jag ska kunna hålla mig. Är dock skraj som attan för att jinxa och har bara berättat för familj + sambos familj.

Enligt appen så är jag i vecka 5, beräknat datum 19/6. Är dock diabetiker typ 1 och har läst att man vanligtvis sätts igång 2-3 veckor före BF.

Grattis och hurra till oss!

/S

• Snowboard

Idag var jag på inskrivning på MVC. Glömde dock alla papper på apoteket när jag skulle köpa seaband och annat mot illamåendet. Nu hinner jag inte tillbaka heller... Dumt. Minne guldfisk :(.

• streaman
    Snowboard skrev 2013-10-16 12:12:53 följande:
    Idag var jag på inskrivning på MVC. Glömde dock alla papper på apoteket när jag skulle köpa seaband och annat mot illamåendet. Nu hinner jag inte tillbaka heller... Dumt. Minne guldfisk :(.

ha ha, gravhjärna!
    va roligt att få vara på inskrivning! jag längtar! 
  • NoEmPa

Plussade lördagen den 5 oktober (dagen efter beräknad mens)
    Hade på känn att det va nått,
    plus att brösten ömmade extra mycket!
    Är glad men rädd... :/
    Skulle så gärna vilja veta om allt är som det ska. Allmänt orolig bara.
    Har inskrivning den 24/10...
    Får man göra ett vul tro?
    Någon som vet, eller måste man ha någon anledning för detta?

Grattis till alla oss här på tråden förresten =)       

• virvlan
    Marzy skrev 2013-10-14 23:00:24 följande:
    usch vad hemskt.. 

men hur känns utomkvedskap? 
    Tja du, det känns ungefär som att man går sönder inuti. Min äggledare sprack vilket även gjorde att läget blev väldigt akut, till och med en fara för mitt liv. Tur att jag då inte visste hur farligt det var... 

Det gör ju självklart mycket ont, men i början en väldigt centrerad smärta just långt ner i magen, där äggledarna sitter. Sedan blir det värre och värre och till slut kunde i alla fall inte jag hålla koll på vart smärtan kom ifrån, visste bara att den fanns där.

För att inte glömma den psykiska smärtan. Min graviditet var så efterlängtad den bara kunde bli och helt plötsligt rycktes den ifrån oss. Det var till och med värre än smärtan jag kände fysiskt. 
  • jamka
    streaman skrev 2013-10-14 22:17:23 följande:
    hej jag hoppar in här om det är ok. jag plussade för en dryg veckan sedan innan bim. Nu är jag i v. 5 (4+5) och ser mer gravid ut än vad jag känner mig det är vårt tredje barn men jag är mer nervös än jag varit tidigare, och litar inte riktigt på att plusset stämmer. Har inte ringt till bm än men antar att jag borde göra det snart. Hur tidigt ringde ni?

V. 5+1
  • Snowboard
    streaman skrev 2013-10-16 15:10:17 följande:
    ha ha, gravhjärna!

va roligt att få vara på inskrivning! jag längtar! 

Ja det blev ganska tidigt, är ju inte ens 7 v gången, men så är det iaf. Hur går det för dig?( seabanden fungerar faktiskt, coolt! :D)
  • Snowboard
    NoEmPa skrev 2013-10-16 15:27:05 följande:
    Plussade lördagen den 5 oktober (dagen efter beräknad mens)

Hade på känn att det va nått,

plus att brösten ömmade extra mycket!

Är glad men rädd... :/

Skulle så gärna vilja veta om allt är som det ska. Allmänt orolig bara.

Har inskrivning den 24/10...

Får man göra ett vul tro?

Någon som vet, eller måste man ha någon anledning för detta?

Det är säkert olika vart man bor, men förmodligen får man bara göra om man har reella problem. Tror inte man får göra bara för att man vill "kolla läget". Men ring och hör!

Grattis till alla oss här på tråden förresten =)       

• NoEmPa
    Snowboard skrev 2013-10-16 18:36:35 följande:
    Äh mitt svar hamnade mitt i din tidigare text NoEmPa så den syns knappt. Ser du?

Yes såg va du skrev ;)
    ja får helt enkelt kolla upp det sen när det är dags ;) 
Svar på tråden Bf juni -14