• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Rebecca 551

Var glada ni som känner er normala. Jag skulle göra allt för att få känna mig normal. Är det bara jag som mår illa och tycker att det är sjukt jobbigt att vara gravid? 

• Anna 462

Jag har mått illa i några veckor varje dag dygnet runt, men tyckte att det avtog förra vecka, skönt! Tills idag då jag startade lunchen med att springa på toa och ha världens kräkkalas! Har som sagt mått väldigt illa i några veckor, men inte kräkts alls till nu.. Hua, inte kul :P Undra hur länge man kan undanhålla detta på jobbet.

• piiiinkcat

Inget illamående, men har inte haft problem med det tidigare heller.. =)

Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • Snowboard
    Rebecca 551 skrev 2013-10-27 13:55:46 följande:
    Var glada ni som känner er normala. Jag skulle göra allt för att få känna mig normal. Är det bara jag som mår illa och tycker att det är sjukt jobbigt att vara gravid? 

Jo Rebecca här har du en till! Jag mår illa konstant ( även om det svänger lite under dygnet ), jag går på lergigan comp 2 tabl/dag plus ett konstant ätande för att det mildrar en aning. Har dessutom den senaste veckan blivit ashungrig. Idag åt jag två feta middagar och känner mig ändå småhungrig. Detta smältande plus megahunger har resulterat i dels svullnad, viktuppgång och allmän en "jag är tjock fet och ful-känsla. Jävligt opeppande. Blir dessutom förstoppad titt som tätt och är brutalt trött.

Jag jobbar 100% oregelbundna arbetstider med barn och pendlar nära 2 timmar/dag. Pluggar dessutom in en gymnasiekurs 1 kväll i veckan. Har en son på 3 år och en sambo som jobbar oregelbundet som lokis och dessutom varannan helg. Fi fan jag kommer inte att palla detta länge till. Så här är en till som tycker att det är riktigt jobbigt att vara gravid.

(SM i gnällkavalkad :P)
  • waris

Mår sjukt illa konstant, har inget minne av att det va såhär med de tidigare barnen. Har dock inte kräkts på riktigt. Så nä, jag mår skit o vill bara komma förbi v 12 o att det förhoppningsvis lättar lite då?! Uhhhhð???

• Rebecca 551
    Snowboard skrev 2013-10-28 20:30:19 följande:

Jo Rebecca här har du en till! Jag mår illa konstant ( även om det svänger lite under dygnet ), jag går på lergigan comp 2 tabl/dag plus ett konstant ätande för att det mildrar en aning. Har dessutom den senaste veckan blivit ashungrig. Idag åt jag två feta middagar och känner mig ändå småhungrig. Detta smältande plus megahunger har resulterat i dels svullnad, viktuppgång och allmän en "jag är tjock fet och ful-känsla. Jävligt opeppande. Blir dessutom förstoppad titt som tätt och är brutalt trött.

Jag jobbar 100% oregelbundna arbetstider med barn och pendlar nära 2 timmar/dag. Pluggar dessutom in en gymnasiekurs 1 kväll i veckan. Har en son på 3 år och en sambo som jobbar oregelbundet som lokis och dessutom varannan helg. Fi fan jag kommer inte att palla detta länge till. Så här är en till som tycker att det är riktigt jobbigt att vara gravid.

(SM i gnällkavalkad :P)
    Jag känner igen mig helt i det du skriver. Det är så konstigt. Trots att jag mår illa hel tiden så äter jag mycket mer än vad jag brukar göra och vill gärna äta ännu mer. Jag kan liksom inte sluta äta. Tror att det beror på att när jag äter så mår jag lite bättre och när jag slutar äta så kommer illamåendet tillbaka. Detta har då också lett till att jag har gått upp i vikt, fått en massa celluiter och känner mig apful. Jag fick en chock när jag tittade på mina lår/ben/mage när jag handlade lite mammakläder igår. Jag är i grunden väldigt mån om mitt utseende och kan verkligen inte försttå hur min kropp kan se ut som den gör. Träna klarar jag absolut inte av att göra då jag genast börjar må mer illa när jag rör på mig. Lugna promenader fungerar men har lyckats hitta undanflykter för de också.

Jag har också en son som är 3 år. Men som tur är jobbar jag bara 80 %. Jag skulle inte klara av att arbeta 100 % i detta tillstånd. 

Jag tycker absolut att du har rätt till att gnälla! Fy farao, det här är det värsta jag har upplevt i mitt liv! 
  • jamka

Och jag jobbar heltid  och har en 6 åring hemma och fick hemska munsår till råga på allt men jag är jättelycklig att jag är gravid eftersom jag har längtat efter det i flera år:)

• Zombiepower

Jag ska på kvinnokliniken imorgon och jag är gravid men har haft ont i magen en längre tid. Vad tror ni att dom kommer göra? VUL? eller vanligt ultraljud på magen?

• Snowboard
    Rebecca 551 skrev 2013-10-29 13:31:26 följande:
    Jag känner igen mig helt i det du skriver. Det är så konstigt. Trots att jag mår illa hel tiden så äter jag mycket mer än vad jag brukar göra och vill gärna äta ännu mer. Jag kan liksom inte sluta äta. Tror att det beror på att när jag äter så mår jag lite bättre och när jag slutar äta så kommer illamåendet tillbaka. Detta har då också lett till att jag har gått upp i vikt, fått en massa celluiter och känner mig apful. Jag fick en chock när jag tittade på mina lår/ben/mage när jag handlade lite mammakläder igår. Jag är i grunden väldigt mån om mitt utseende och kan verkligen inte försttå hur min kropp kan se ut som den gör. Träna klarar jag absolut inte av att göra då jag genast börjar må mer illa när jag rör på mig. Lugna promenader fungerar men har lyckats hitta undanflykter för de också.

Jag har också en son som är 3 år. Men som tur är jobbar jag bara 80 %. Jag skulle inte klara av att arbeta 100 % i detta tillstånd. 

Jag tycker absolut att du har rätt till att gnälla! Fy farao, det här är det värsta jag har upplevt i mitt liv! 

Ja det är verkligen nedslående att se kroppen förfalla mitt framför ögonen. Träna, som du säger, är totalt omöjligt vilket ju gör att man mår ännu sämre. Jag är glad för graviditeten men det är kämpigt ändå. Jag vågar inte berätta på jobbet ännu utifall det blir missfall. ( min kompis fick MA för en vecka sedan i v. 11) Så det är bara att bita ihop, men jag gör ett skitdåligt jobb och känner att mina kollegor får göra mer för att jag "slackar". Skulle vilja gå ner på halvtid men det har vi inte råd med... Buhäää :P
Svar på tråden Bf juni -14