Snowboard skrev 2013-10-28 20:30:19 följande:
Jo Rebecca här har du en till! Jag mår illa konstant ( även om det svänger lite under dygnet ), jag går på lergigan comp 2 tabl/dag plus ett konstant ätande för att det mildrar en aning. Har dessutom den senaste veckan blivit ashungrig. Idag åt jag två feta middagar och känner mig ändå småhungrig. Detta smältande plus megahunger har resulterat i dels svullnad, viktuppgång och allmän en "jag är tjock fet och ful-känsla. Jävligt opeppande. Blir dessutom förstoppad titt som tätt och är brutalt trött.
Jag jobbar 100% oregelbundna arbetstider med barn och pendlar nära 2 timmar/dag. Pluggar dessutom in en gymnasiekurs 1 kväll i veckan. Har en son på 3 år och en sambo som jobbar oregelbundet som lokis och dessutom varannan helg. Fi fan jag kommer inte att palla detta länge till. Så här är en till som tycker att det är riktigt jobbigt att vara gravid.
(SM i gnällkavalkad :P)
Jag känner igen mig helt i det du skriver. Det är så konstigt. Trots att jag mår illa hel tiden så äter jag mycket mer än vad jag brukar göra och vill gärna äta ännu mer. Jag kan liksom inte sluta äta. Tror att det beror på att när jag äter så mår jag lite bättre och när jag slutar äta så kommer illamåendet tillbaka. Detta har då också lett till att jag har gått upp i vikt, fått en massa celluiter och känner mig apful. Jag fick en chock när jag tittade på mina lår/ben/mage när jag handlade lite mammakläder igår. Jag är i grunden väldigt mån om mitt utseende och kan verkligen inte försttå hur min kropp kan se ut som den gör. Träna klarar jag absolut inte av att göra då jag genast börjar må mer illa när jag rör på mig. Lugna promenader fungerar men har lyckats hitta undanflykter för de också.
Jag har också en son som är 3 år. Men som tur är jobbar jag bara 80 %. Jag skulle inte klara av att arbeta 100 % i detta tillstånd.
Jag tycker absolut att du har rätt till att gnälla! Fy farao, det här är det värsta jag har upplevt i mitt liv!