• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • virvlan

Plussade för en vecka sedan efter ett tufft år! Vi har vart på utredning för barnlöshet men så äntligen tog det sig i somras! I v.8 fick jag akutopereras för utomkvedshavandeskap och livet föll ner i en grop. Men nu så! Fick ett litet plus efter första mensen sen operationen. Är SÅÅÅ lycklig men självklart fruktansvärt rädd för att något ska gå fel. BF 8 juni i alla fall, första barnet :)

• Ia8108

Hej tjejer! Jag plussade i lördags o hänger gärna på här för att dela tankar o tips! Undrar lite om era plus var starka på en gång vid BIM? På mina stickor är det ingen tvekan om att det är ett plus, men det är ff inte lika starkt som kontrollstrecket, fyra dagar efter beräknad mens... Blir lite orolig...

• streaman

hej jag hoppar in här om det är ok. jag plussade för en dryg veckan sedan innan bim. Nu är jag i v. 5 (4+5) och ser mer gravid ut än vad jag känner mig det är vårt tredje barn men jag är mer nervös än jag varit tidigare, och litar inte riktigt på att plusset stämmer. Har inte ringt till bm än men antar att jag borde göra det snart. Hur tidigt ringde ni?

• Marzy
    virvlan skrev 2013-10-14 20:06:31 följande:
    Plussade för en vecka sedan efter ett tufft år! Vi har vart på utredning för barnlöshet men så äntligen tog det sig i somras! I v.8 fick jag akutopereras för utomkvedshavandeskap och livet föll ner i en grop. Men nu så! Fick ett litet plus efter första mensen sen operationen. Är SÅÅÅ lycklig men självklart fruktansvärt rädd för att något ska gå fel. BF 8 juni i alla fall, första barnet :)
    usch vad hemskt.. 

men hur känns utomkvedskap? 
    mamma mu<3
  • CvN
    streaman skrev 2013-10-14 22:17:23 följande:

hej jag hoppar in här om det är ok. jag plussade för en dryg veckan sedan innan bim. Nu är jag i v. 5 (4+5) och ser mer gravid ut än vad jag känner mig smile1.gif det är vårt tredje barn men jag är mer nervös än jag varit tidigare, och litar inte riktigt på att plusset stämmer. Har inte ringt till bm än men antar att jag borde göra det snart. Hur tidigt ringde ni?

Jag plussade imorse 4+0 är också jätte nervös och väntar tredje barnet. Man kan inte riktigt tro att det är sant :)
  • SaPe

Ringde mvc nyss och fick en tid till 5/11 . Får se om vi kommer räkna ifrån senaste mensen ,är isåfall i v 8 nu .

• Anna 462

Jag går in i vecka 8 imorgon.. Är det någon mer som har fått mage redan?! ( Ja jag vet att det kan vara "gaser" osv, men hur som helst en mage). Var med om en pinsam situation på affärn igår, tjejer i kassan frågade om det var någon som "hade ätit för mycket chips"? Lite skämtsamt sådär. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, då jag inte ville avslöja för hela affärn att jag var gravid, så som hon "påstod".. Hur som helst kändes det som en väldigt pinsam situation, speciellt för henne :P

Jag är inte överviktig utan ganska liten, 1.58 lång och 56 kg kanske. Fick missfall 2 mån innan jag blev gravid denna gång, tror ni att livmoderns storlek är större pga av att jag nyss var gravid, eller är det vanligt att man har mage såhär tidigt?  Kanske inte kan smyga med det så länge till om folk redan börjar fråga :P Detta är mitt andra barn, har hört att magen kommer snabbare då.

• Bobbo3

Vi var hos läkaren igår och fick se ettlitet hjärta slå :) storleken stämde också så plutten verkar må bra där inne. :) känner stor lättnad och äntligen kan vi glädjas åt en liten juni bebis ❤

Svar på tråden Bf juni -14