• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Suuz75

Hej! Får man hoppa in i tråden. Jag har bf 20/6 Väntar mitt 5e barn. Första gemensamma med min Man som också har 4 barn innan. Jag har aldrig mått så här dåligt med dom andra barnen. Kräks och mår illa hela tiden.

• Snowboard

Jaha hur går det här då? Jag går in i v. 13 på fredag så det känns ju fint, men magen har växt som bara fasen denna v så den går fan inte att dölja. Ska på medarbetarsamtal på måndag och då ska jag break the news, men med magen från helvetet så vet väl alla redan, grr.

Vart kommer detta att sluta när kaggen ser ut som i 7:e månaden REDAN? Någon mer här som lyckats odla mage? Eller är det bara jag? :/

• Ceeomo

Jag går in i v 13 idag och att knäppa jeansen är bara att drömma om. Har använt mamma byxor i drygt en vecka.

Snowboard skrev 2013-11-20 22:12:02 följande:
    Jaha hur går det här då? Jag går in i v. 13 på fredag så det känns ju fint, men magen har växt som bara fasen denna v så den går fan inte att dölja. Ska på medarbetarsamtal på måndag och då ska jag break the news, men med magen från helvetet så vet väl alla redan, grr. Vart kommer detta att sluta när kaggen ser ut som i 7:e månaden REDAN? Någon mer här som lyckats odla mage? Eller är det bara jag? :/

• jamka
    Ceeomo skrev 2013-11-21 10:40:58 följande:
    Jag går in i v 13 idag och att knäppa jeansen är bara att drömma om. Har använt mamma byxor i drygt en vecka.
    Jag är i v.11 och kan inte längre knäppa jeansen, använder mammabyxor sedan en vecka tillbaka:). Men det är min tredje graviditet (och jag väntar mitt andra barn eftersom förra gången blev det missfall i v.9)
  • Snowboard
    Ceeomo skrev 2013-11-21 10:40:58 följande:

Jag med! Men mammabrallor i v.11-12? Minns iof inte när jag började förra grav... Illamåendet håller i sig så det har ju tyvärr hjälpt magen på traven i form av ständigt ätande. Hade gått upp 2 kg sedan inskrivningen. Tog en bild på magen nu och jämförde med den jag tog när jag plussade... Jii! :O
  • jamka
    Snowboard skrev 2013-11-21 17:00:52 följande:

Jag med! Men mammabrallor i v.11-12? Minns iof inte när jag började förra grav... Illamåendet håller i sig så det har ju tyvärr hjälpt magen på traven i form av ständigt ätande. Hade gått upp 2 kg sedan inskrivningen. Tog en bild på magen nu och jämförde med den jag tog när jag plussade... Jii! :O

Vid första graviditeten började jag med sådana byxor först i v. 17:)
  • Snowboard
    jamka skrev 2013-11-21 17:30:04 följande:
    Vid första graviditeten började jag med sådana byxor först i v. 17:)

Mmm, magen är väl uttänjd sedan förra gången.

Spydde i morse igen, gah blir väl som förra graviditeten, illamående hela vägen in i kaklet. Jag som hade hoppats att slippa denna gång :( .
  • Ceeomo

Det är fjärde gången för mig, den första gången tror jag tom jag gick i jeans, visserligen inte helt knäppta till ultraljudet i vecka 17-18. Jag hade gärna döljt magen några veckor till. Det får bli bylsiga tröjor , men det är så skönt att slippa byxor som sitter åt i midjan.

• piiiinkcat
    jamka skrev 2013-11-03 18:20:47 följande:

Visst blir det underbart att ha en bebis förre sommaren? Kör du bil eller åker tåg/buss? Om du åker tåg/buss så kan du vila under resan.
    Åker buss.. finns tåg att välja med.. men då får jag gå  en extra bit.... så föredrar bussen
    Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • Bobbo3

Har inte skrivit här inne på ett tag har fullt upp hemma med sonen:). Dessutom spyr jag fortfarande och mår väldigt illa menmen på måndag går jag in i v 15 så tiden går fort :). Hur mår ni andra ??

Svar på tråden Bf juni -14