• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Kayrine

Jag mår inte lika illa längre, har däremot foglossning, vilket jag inte hade förrän mot slutet med sonen. Nu kan jag inte gå särskilt snabbt eller långt förrän det drar i skinkorna, ner bak i låren och gör ont i nedre delen av ryggen. Använder nu mitt bälte när jag vet att jag ska gå mycket, vilket hjälper lite...

• Nelly81

Hej alla kommande juni-14 mammor!
    Är det många som fortfarande har problem med illamåendet? Mitt känns bättre men kommer och går fortfarande.
    Känns fortfarande väldigt overkligt att vara gravid efter flera års försök och sedan händer allt väldigt fort, flyttar till ny stad, träffar ny kille och blir gravid på nästan en gång( trodde ju knappt jag kunde bli gravid efter alla utredningar och hormonbehandlingar) Är det nån mer som är förstagångsföräldrer? Vore roligt byta tankar och erfarenheter med er andra som är lika långt gravida  Glad

• Nelly81

Förresten vill gärna komma med på er lista Juni-14 men vet inte riktigt hur jag gör...försökte kopiera texten men gick inget bra. Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig. BF för mig 16 juni-14. Tack på förhand!! Glad

• Bobbo3

Testar om jag kan få liv i tråden igen :) Hur e det med er ?? Jag mår helt okej är vääääldigt trött men annars ska man inte klaga. Någon som varit på RUL ? Vi har tid på fredag så snart är det äntligen dags, längtar så :)

• Bobbo3
    Nelly81 skrev 2013-12-20 12:38:37 följande:
    Hej alla kommande juni-14 mammor! Är det många som fortfarande har problem med illamåendet? Mitt känns bättre men kommer och går fortfarande. Känns fortfarande väldigt overkligt att vara gravid efter flera års försök och sedan händer allt väldigt fort, flyttar till ny stad, träffar ny kille och blir gravid på nästan en gång( trodde ju knappt jag kunde bli gravid efter alla utredningar och hormonbehandlingar) Är det nån mer som är förstagångsföräldrer? Vore roligt byta tankar och erfarenheter med er andra som är lika långt gravida 

Jag mår fortfarande illa på förmiddagen och får ibland springa in på toan. Men det är mkt bättre mot hur det va tidigare. Äter dock fortfarande lergigan comp.
  • piiiinkcat

Mår också illa från och till. Åksjuketabletter osv funkade inte alls så gav upp det. Men jaja... man får väl hoppas att det släpper nån gång.

Gjort Vul i v 8 och RUL i v 12 och snart är det dags för RUL2 i v 19. Tiden går såååå sakta bara....

Känns som gravidsymptomen börjat avta nu... och helt plötsligt undrar man ju om man är gravid. Visst jag är rund om magen men det kanske man är även om man skulle få missfall sent i graviditeten. Men hoppas att liten mår bra fortfarande inne i magen.

Försöker fokusera på jobbet istället och hoppas att tiden skall gå fortare då.

Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • evelinareino

Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

• ohbaby

Har precis kommit hem från RUL. Det gick bra men bebisen har lite vätska kring njurarna så det ska kollas upp i vecka 32. Så det blir fler ultraljud :)

Vi tog reda på vad det var men ska hålla det hemligt. Vi ska inte ens berätta att vi vet;) Haha, får se om vi lyckas hålla oss från att försäga oss!

Har kvar BF datum på 2 juni men barnmorskan var fortfarande osäker pga olika mått gav lite olika bf. Så på nästa UL får vi förmodligen rätt datum. Antingen är det det vi har eller så är det en vecka tidigare eller senare, förstod inte vilket hon menade;)

Allt illamående är borta. Såå skönt. Däremot har jag förmodligen halsfluss... Sjukt drygt. Ska till läkaren och kolla det i morgon. Kan man ta pencillin fast man är gravid?

Svar på tråden Bf juni -14