• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Bobbo3
    evelinareino skrev 2014-01-07 01:53:30 följande:
    Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

Grattis :) Jag bor i Partille strax utanför göteborg eller aa bor exakt vid gränsen faktist så ganska nära borås :)
  • Bobbo3
    ohbaby skrev 2014-01-07 17:35:22 följande:
    Har precis kommit hem från RUL. Det gick bra men bebisen har lite vätska kring njurarna så det ska kollas upp i vecka 32. Så det blir fler ultraljud :) Vi tog reda på vad det var men ska hålla det hemligt. Vi ska inte ens berätta att vi vet;) Haha, får se om vi lyckas hålla oss från att försäga oss! Har kvar BF datum på 2 juni men barnmorskan var fortfarande osäker pga olika mått gav lite olika bf. Så på nästa UL får vi förmodligen rätt datum. Antingen är det det vi har eller så är det en vecka tidigare eller senare, förstod inte vilket hon menade;) Allt illamående är borta. Såå skönt. Däremot har jag förmodligen halsfluss... Sjukt drygt. Ska till läkaren och kolla det i morgon. Kan man ta pencillin fast man är gravid?

Va skönt att det såg bra ut å hoppas njurarna ser bra ut nästa gång. Vi hade aldrig kunnat hålla oss om vi vistte könet haha sambon hade nog försagt sig 5min efter :p jag har hört flera som har ätit pencillin när dom varit gravida så det e säkert ingen fara.
  • ohbaby

Mådde så klart lite bättre idag när jag skulle till läkaren. Han kunde dessutom se att självaste viruset nu var borta och "bara" tid för slemhinnorna att läka kvar. Men det skulle förmodligen ta tid eftersom de tar extra stryk när man är gravid. No shit! Så det är bara att vänta ut. Däremot smittar jag inte så jag kan vistas bland folk utan dåligt samvete. Skönt att veta.

Unnade mig själv en mocha latte på ett café efter läkarbesöket och pratade säkert i en timme med min syster på telefon. Gick och köpte gravidkläder, svarta jeans och en snygg tröja. Fy vad gött det var med lite me-time!

Och vad skönt det ska bli med gravidbyxor som dessutom sitter snyggt! (De från förra graviditeten kan jag inte ha denna gång...)

• Bobbo3

Jag köpte inga gravid byxor förra graviditeten men nu har jag köpt 2par jeans å va underbart det är att känna sig "uppklädd" :). Har svansat runt i joggings när jag mått så illa. Men det e lite depprimerande att jag svullnade upp så fort jag kissade på stickan. Hade höfter innan men nu..

• Anna 462

Iiiih, nu har vi också varit på ultraljud!  Så roligt att se bebben :) Förvånad över hur mycket den rör sig där inne då jag inte känner någonting alls, började bli orolig! Första barnet kände jag sprattel redan vecka 13! Kollade inte könet första gången och hade inte bestämt att vi skulle kolla denna gång, men när jag låg där blev jag så nyfiken.. En flicka blir det :) Har en pojke sen innan, spelar såklart ingen roll, jag vet, men kul ändå på något vis med en av varje :)

• evelinareino

Idag är jag SÅ lycklig, för vi har varit på RUL och vi väntar en vacker liten pojke 👶 Hjärtat slog så fint på honom och han rörde sig en massa i magen ❤️❤️❤️ Känns skönt att veta att allt såg bra ut då jag inte känt några sparkar ännu, fick då förklarat för mig att moderkakan ligger uppåt och därför har jag inte känt sparkarna ☺️ Fick även ändrat bf ~ nu väntas han titta ut 3/6 istället för 7/6 ~ alltså är jag nu i v.20 (19+1) istället för V.19 (18+4) - vilket betyder att om 5 dagar så är jag halvvägs in i graviditeten ❤️❤️ Det går så vansinnigt fort ❤️ Älskade lilla pojke, vad vi längtar efter dig ❤️

• Kayrine

Kul med alla RUL, själv är det inte dags för RUL förrän 23/1, är dock bara i v.17+1 än så länge. Kommer ihåg att jag tyckte den här tiden var jobbig förra graviditeten också, man är förbi de "läskiga" veckorna, men känner inte sparkar och ser bara lite extrarund ut. Längtar efter att se bebbe röra sig och efter att få den där tydliga kulan... snart så... ð???

• Jenwir87

hej Jennie heter jag. väntar mitt andra barn han är beräknad till den 3 juni och jag bor i stockholm och är 26 år

• Jenwir87
    Jenwir87 skrev 2014-01-10 18:07:21 följande:
    hej Jennie heter jag. väntar mitt andra barn han är beräknad till den 3 juni och jag bor i stockholm och är 26 år. skulöe vara kul och lära känna lite nya människor här inne. som ska ha barn i början av juni :)

Svar på tråden Bf juni -14