• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • fiiiiida

Haha va kul, då lär vi springa på varandra med barnvagnarna ändå ;)
    Vår 3a är på 71 kvm så den är inte superstor (förra var på ca 60 kvm), men grymt bra planerad med stort badrum och öppen planlösning så det funkar.
    Vi har inte tagit reda på kön, det får bli en överraskning! Har ni kollat? :)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:48:18 följande:
    Haha va kul, då lär vi springa på varandra med barnvagnarna ändå ;) Vår 3a är på 71 kvm så den är inte superstor (förra var på ca 60 kvm), men grymt bra planerad med stort badrum och öppen planlösning så det funkar. Vi har inte tagit reda på kön, det får bli en överraskning! Har ni kollat? :)

Ah men då är det nog en likadan vi har fått :) Vi bor i en 2:a på 67 kvm nu så det blir inte så stor skillnad på storleken men just att fånett rum till gör mycket. Jag ville inte ta reda på kön men min sambo ville gärna veta så då fick han bestämma. Så vi väntar en liten grabb :) Har du mått bra under graviditeten såhär långt?
  • fiiiiida

Va kul med en liten grabb! :) Jag ville absolut inte veta innan RUL men nu när man börjat handla på sig lite bebissaker så hade det underlättat lite att veta faktiskt hehe :)

Jag har mått ganska bra, illamående (utan att kräkas dock) fram till v 16 ungefär, nu är det mest halsbränna då och då som är jobbig... gravidtäppan är iofs inte speciellt rolig, har även näsblod varje morgon men det har blivit rutin nu så jag tänker knappt på det längre! Hur har du mått?

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 15:04:03 följande:
    Va kul med en liten grabb! :) Jag ville absolut inte veta innan RUL men nu när man börjat handla på sig lite bebissaker så hade det underlättat lite att veta faktiskt hehe :) Jag har mått ganska bra, illamående (utan att kräkas dock) fram till v 16 ungefär, nu är det mest halsbränna då och då som är jobbig... gravidtäppan är iofs inte speciellt rolig, har även näsblod varje morgon men det har blivit rutin nu så jag tänker knappt på det längre! Hur har du mått?

Ja men nu i efterhand tycker jag att det är lite mysigt att veta vad det är. Har ni hunnit handla mycket? Beställt vagn osv? Usch va jobbigt med halsbränna :( Jag har mått sådär, har ett diskbråck i ländryggen som jag är sjukskriven för och det är väl ingen dröm kombo med graviditeten men det funkar. Går på vattengympa 3 ggr/vecka vilket är helt underbart :) Fram till vecka 18 mådde jag också ganska illa, kräktes en del men hade framförallt svårt att tänka på mat. Det enda som fungerade att äta i drygt 4 månader var fiskpinnar haha :) men nu tycker jag att man är hungrig mest hela tiden. Har du haft någon mat som lockat lite extra eller något du absolut inte kan äta?
  • Cakes

Oj vad ni skrivit senaste timmen :)

Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum.

Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr.

Är det era första barn?

Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :)

Vi väntar också en liten pojk :)

• cmc
    Cakes skrev 2014-02-05 15:26:36 följande:
    Oj vad ni skrivit senaste timmen :) Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum. Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr. Är det era första barn? Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :) Vi väntar också en liten pojk :)

Va skönt att du börjar må bättre men foglossning är ingen hit :( åh va kul, har du känt honom någonting ännu? Är du nöjd med mvc i partille? Jag funderar på om vi ska byta dit eftersom vi snart flyttar och det vore roligare att hamna i en föräldragrupp/mammagrupp med folk som bor i närheten. Men samtidigt så trivs jag väldigt bra på barnmorskegruppen så det är inte helt enkelt val :)
  • Cakes
    cmc skrev 2014-02-05 15:34:15 följande:

Va skönt att du börjar må bättre men foglossning är ingen hit :( åh va kul, har du känt honom någonting ännu? Är du nöjd med mvc i partille? Jag funderar på om vi ska byta dit eftersom vi snart flyttar och det vore roligare att hamna i en föräldragrupp/mammagrupp med folk som bor i närheten. Men samtidigt så trivs jag väldigt bra på barnmorskegruppen så det är inte helt enkelt val :)

Ja, det är väldigt skönt... har inte alls varit en kul graviditet hittills, men nu :) Ja, sedan i lördags har jag känt honom varje dag. Har till och med sett att han rör sig utanpå magen samt att mannen har känt flera gånger :D Själv?

Ja, jag tycker att de är toppen hittills (efter bara två besök dock, men ändå). Det enda som är tråkigt är precis som Fiiiida skrev att de inte har ultraljud tidigt... men den fasen har vi ju passerat nu ;)

Ja, byt... och säg att du vill gå med oss! Jag är relativt nyinflyttad i Partille (sedan 1,5 år) så jag känner inte så många som bor där. Kommer dock från Göteborg så det är ju inte så långt, men hade varit kul att lära känna andra i Partille så att man kan mötas för promenader och sådant sen. Men hör med dem annars, om du kan få gå i föräldragruppen där bara. Jag frågade nämligen i början av min graviditet, då jag också funderade på Barnmorskegruppen... då sa de att det funkade att göra så i mån av plats. Så testa :)
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-05 15:26:36 följande:
    Oj vad ni skrivit senaste timmen :) Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum. Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr. Är det era första barn? Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :) Vi väntar också en liten pojk :)

Glömde svara på en fråga, ja det är vårt första barn. Själv ?
  • Cakes
    fiiiiida skrev 2014-02-05 15:04:03 följande:
    Va kul med en liten grabb! :) Jag ville absolut inte veta innan RUL men nu när man börjat handla på sig lite bebissaker så hade det underlättat lite att veta faktiskt hehe :)

Jag har mått ganska bra, illamående (utan att kräkas dock) fram till v 16 ungefär, nu är det mest halsbränna då och då som är jobbig... gravidtäppan är iofs inte speciellt rolig, har även näsblod varje morgon men det har blivit rutin nu så jag tänker knappt på det längre! Hur har du mått?
    Haha, jag har också näsblod flera gånger i veckan. Vad är grejen med det liksom?! Så himla konstigt att kroppen blir sån här...

Ja, jag skulle inte kunnat hålla mig från att veta. Alldeles för nyfiken! ;)
  • Cakes
    cmc skrev 2014-02-05 15:40:11 följande:

Glömde svara på en fråga, ja det är vårt första barn. Själv ?

Första barnet här också :)
Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)