• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • Cakes

Nej jag har verkligen inte kunnat röra mig på hela hösten, kanske har tagit max fem promenader sedan i september. Haha, katastrof! Men går det inte så går det inte... i vanliga fall tränar jag och promenerar regelbundet :)

Men, jag har bokat gravidvattengympa som börjar nu i mars (en gång i veckan är det då, med barnmorskor som leder kursen). Längtar! Kroppen längtar verkligen efter träning, men i och med att jag har ont (och får ont) så vågar jag mig liksom inte riktigt på det. Ja, jag har också funderat på att simma (vilket jag vanligtvis älskar) men jag är även konstant frusen just nu, och då lockar vattnet mig inte alls. Haha, vilka i-landsproblem ;)

Men det är ju bra, om du jobbar i Gamlestan så har du ju Kristinedal nära. Där har de väl simning?

Hihi, nä kolla inte för mycket på vagn... man blir ju helt galen och vill bara ha! :) Bättre att vänta och prova den vagnen ni har, och skulle det då visa sig att man inte tycker om den - ja då kan man köpa en ny! Men precis som du säger, bra att kolla om den går in i bilen. Annars kan det bli lite jobbigt!

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 07:56:14 följande:
    Nu när jag tänker efter så har vi inte ens testat om vagnen får plats i vår bil... kanske vore en idé att göra det :)
    Både Brio Go och Bugaboo buffalo verkar vara jättebra! Jag vågar inte titta för mycket, då kanske det slutar med att jag tvingar sambon att köpa en helt ny istället haha ;)

Jag jobbar i Gamlestan och slipper trängselskatten så jag tar bilen varje dag :)
    Men innan jag blev gravid åkte vi ofta buss till stan på helgerna och den tar ca 20 min till korsvägen så det är smidigt och oftast enklare än att krångla sig in med bilen!

Har ni tränat mycket innan/under graviditeten? Cmc du går på vattengympa 3 ggr/veckan va? Grymt! :)
    Du då Cakes? 
    Jag sprang och simmade en del förut men har inte haft någon ork eller energi alls sen jag plussade, men nu funderar jag på att börja simma på morgonen innan jobbet igen :)
    Haha ja men det kan vara en bra idé. Vi har en audi A3 och dom har ju inte jättestort bagageutrymme så vi hade två alternativ, välja en lite mindre vagn eller köpa ny bil och då blev inte valet så svårt :) Men min bror hade en Emmaljunga till sina barn och dom är väldigt sköna att köra.

Ah va skönt, för det blir ju en del pengar att lägga på trängelskatt om man ska pendla och sen har vi vårt kontor i samma hus som arkaden så det finns inte jättebra parkerings möjligheter heller. Får helt enkelt gilla läget och börja åka buss. 

Jag tränade en del innan jag fick diskbråcket så sen i augusti har jag i princip varit orörlig :( Bara en sån enkel grej som att tömma diskmaskinen är omöjlig. Stackars min sambo ;) Ja vattengympan är helt fantastisk, jag kan väl kanske inte påstå att det är så mycket träning utan det är ju mer bara röra på kroppen, jag blir inte direkt svettig. Men det är otroligt skönt att komma ner i 34-36 gradigt vatten och känna hur lätt kroppen är. 

Ja men simma är väl toppen? Skönt att göra de innan man börjar jobba så har man hela kvällen till att vila sen. 
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-06 08:52:54 följande:
    Nej jag har verkligen inte kunnat röra mig på hela hösten, kanske har tagit max fem promenader sedan i september. Haha, katastrof! Men går det inte så går det inte... i vanliga fall tränar jag och promenerar regelbundet :)

Men, jag har bokat gravidvattengympa som börjar nu i mars (en gång i veckan är det då, med barnmorskor som leder kursen). Längtar! Kroppen längtar verkligen efter träning, men i och med att jag har ont (och får ont) så vågar jag mig liksom inte riktigt på det. Ja, jag har också funderat på att simma (vilket jag vanligtvis älskar) men jag är även konstant frusen just nu, och då lockar vattnet mig inte alls. Haha, vilka i-landsproblem ;)

Men det är ju bra, om du jobbar i Gamlestan så har du ju Kristinedal nära. Där har de väl simning?

Hihi, nä kolla inte för mycket på vagn... man blir ju helt galen och vill bara ha! :) Bättre att vänta och prova den vagnen ni har, och skulle det då visa sig att man inte tycker om den - ja då kan man köpa en ny! Men precis som du säger, bra att kolla om den går in i bilen. Annars kan det bli lite jobbigt!
    Du kommer älska vattengympa. Även om jag inte går på vattengympa för gravida så är det SÅ härligt att komma ner i det varma vattnet och bara känna hur lätt kroppen är. Vart ska du gå?

Jag ringde till MVC i Partille idag och skrev upp mig på föräldrautbildningen i mån av plats. Men jag ska fundera lite och se om jag kanske byter helt. Jag är ju nöjd med min barnmorska men samtidigt är det ju roligare att träffa andra par som bor i närheten också. Svårt val :)
  • cmc

Har ni förresten några roliga planer för helgen? :)

• fiiiiida
    Cakes skrev 2014-02-06 08:52:54 följande:

Som jag då, jag har försökt jogga några gånger under hösten men gett upp efter några km... energin har bara inte funnits där. Så jag ger mig på simning igen, tänker att det är lite mer avkopplande och eftersom jag jobbar nära Kristinedal kan jag simma innan jobbet så det blir perfekt :)
  • fiiiiida
    cmc skrev 2014-02-06 11:21:55 följande:
    Haha ja men det kan vara en bra idé. Vi har en audi A3 och dom har ju inte jättestort bagageutrymme så vi hade två alternativ, välja en lite mindre vagn eller köpa ny bil och då blev inte valet så svårt :) Men min bror hade en Emmaljunga till sina barn och dom är väldigt sköna att köra.

Ah va skönt, för det blir ju en del pengar att lägga på trängelskatt om man ska pendla och sen har vi vårt kontor i samma hus som arkaden så det finns inte jättebra parkerings möjligheter heller. Får helt enkelt gilla läget och börja åka buss. 

Jag tränade en del innan jag fick diskbråcket så sen i augusti har jag i princip varit orörlig :( Bara en sån enkel grej som att tömma diskmaskinen är omöjlig. Stackars min sambo ;) Ja vattengympan är helt fantastisk, jag kan väl kanske inte påstå att det är så mycket träning utan det är ju mer bara röra på kroppen, jag blir inte direkt svettig. Men det är otroligt skönt att komma ner i 34-36 gradigt vatten och känna hur lätt kroppen är. 

Ja men simma är väl toppen? Skönt att göra de innan man börjar jobba så har man hela kvällen till att vila sen. 
    Vi har bara en Kia Ceed halvkombi och den är ju inte speciellt stor inser jag nu! Sambon är helt övertygad om att den får plats, jag är dock lite skeptisk så vi får testa snarast :)

Kan inte påstå att jag kommer njuta av att hoppa i bassängen på Kristinedal, den är bara 27 grader varm så där får man simma på så man inte börjar frysa haha ;) Men det är skönt att få det gjort på morgonen så är det "klart sen".

Planer för helgen - imorn är jag ensam hemma på kvällen, sambon ska på grabbkväll och lördag ska jag på tjejmiddag i stan :) Blir nog en sväng till Ikea också, ska köpa en barnstol och lite smågrejer. Ska du göra nåt skoj?

Jag klurade på en sak igår, grannen precis mittemot oss i trappen flyttade ut förra helgen, från sin 3a, och jag såg att det var inflyttning 1 mars så funderade på om det är den ni ska flytta in i? Hade ju varit väldigt komiskt i så fall :)
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 11:45:07 följande:
    Vi har bara en Kia Ceed halvkombi och den är ju inte speciellt stor inser jag nu! Sambon är helt övertygad om att den får plats, jag är dock lite skeptisk så vi får testa snarast :)

Kan inte påstå att jag kommer njuta av att hoppa i bassängen på Kristinedal, den är bara 27 grader varm så där får man simma på så man inte börjar frysa haha ;) Men det är skönt att få det gjort på morgonen så är det "klart sen".

Planer för helgen - imorn är jag ensam hemma på kvällen, sambon ska på grabbkväll och lördag ska jag på tjejmiddag i stan :) Blir nog en sväng till Ikea också, ska köpa en barnstol och lite smågrejer. Ska du göra nåt skoj?

Jag klurade på en sak igår, grannen precis mittemot oss i trappen flyttade ut förra helgen, från sin 3a, och jag såg att det var inflyttning 1 mars så funderade på om det är den ni ska flytta in i? Hade ju varit väldigt komiskt i så fall :)
    Ja men det är väl bra att prova. Vi stod utanför babyproffen och krånglade in allt i bilen när vi testade ;)

Låter som att ni har fullt upp :) Kul med IKEA, jag var där 3 ggr förra veckan haha. På lördag kommer det lite vänner på middag annars måste jag nog bara sätta fart och börja packa ner lägenheten. Vi är upptagna dom tre kommande helgerna och sen är det flytt.

Haha jasså? Men vilket nummer bor ni på? Bodde inte ni på 4:e våningen? Den här lägenheten ligger på 1:a våningen. 
  • fiiiiida

Hahaha nej vi bor på 1:a vån men själva huset har 4, uttryckte mig lite klumpigt innan :)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 11:54:58 följande:
    Nummer 32!
    HAHA då blir vi verkligen grannar ;) Världen är LITEN !!!
Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)