• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • fiiiiida

Hej,

Får jag också hoppa in? Jag är gravid med första barnet som beräknas komma i början av Juni (RUL säger 10:e men jag tror 5:e) och bor i Öjersjö.
    Hur ofta har ni träffat er BM? Jag har inte varit där sen jag var i vecka 12.

• Cakes
    fiiiiida skrev 2014-02-05 13:43:21 följande:
    Hej,

Får jag också hoppa in? Jag är gravid med första barnet som beräknas komma i början av Juni (RUL säger 10:e men jag tror 5:e) och bor i Öjersjö.
    Hur ofta har ni träffat er BM? Jag har inte varit där sen jag var i vecka 12.
    Hej,

Vad roligt med en till :)

Jag har också bara träffat min vid två tillfällen, typ vecka 8 och vecka 12. Ska dit nu igen i vecka 25 :) Är du inskriven på Partilles MVC?
  • fiiiiida

Okej samma som mig då, jag ska dit om två veckor, då kommer jag också vara i vecka 25 (24+0)  :)
    Jag är inskriven på Partilles MVC då de bara har BVC här i Öjersjö, jag går hos Marie och tycker hon är jättebra!
    Lite trist att de tagit bort 2 ultraljud för förstföderskor, men vi bokade ett privat på Carlanderska när vi passerat v. 12 :)
    Hur har du mått hittills? Jag har blivit såååå trött igen de senaste dagarna, vet inte om det kan vara järnbrist? 

• cmc

Haha va roligt, vi var beräknade den 10 juni men blev flyttade vid RUL till den 3 juni :)

Flytten till Öjersjö kom ganska plötsligt, allting blev klart i fredags och vi flyttar om 1 månad så jag har inte hunnit fundera på att byta barnmorska. Just nu går jag på barnmorskegruppen och trivs väldigt bra. Vi är inbokade på en föräldrarutbildning med start 30 mars. När ska ni gå?

Jag har träffat min barnmorska på inskrivningen och sen efter RUL bara så nu ska jag dit om 2 veckor igen. När har ni nästa besök?

• cmc

Har dom någon mammagrupp på MVC i Partille?

Vi har gjort 4 ultraljud, så mysigt att se den lilla :)

• fiiiiida

Haha ja man har ju lite koll själv, men bebisen kommer nog när den vill till slut ändå så jag försöker ställa mig in på  den 10:e för att inte bli tokig :)

Vi har bott i Öjersjö sedan dec 2012 och trivs jättebra, det är ett väldigt lugnt och barnvänligt område så det känns väldigt tryggt, hoppas att ni också kommer trivas :)

Jag ska till BM om 2 veckor, sen har jag inget mer inbokat, varken fler BM besök eller föräldrargrupp... antar att jag får veta mer vid nästa besök! Men då går ni på föräldrarutbildning i stan eller?

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:13:57 följande:
    Haha ja man har ju lite koll själv, men bebisen kommer nog när den vill till slut ändå så jag försöker ställa mig in på  den 10:e för att inte bli tokig :) Vi har bott i Öjersjö sedan dec 2012 och trivs jättebra, det är ett väldigt lugnt och barnvänligt område så det känns väldigt tryggt, hoppas att ni också kommer trivas :) Jag ska till BM om 2 veckor, sen har jag inget mer inbokat, varken fler BM besök eller föräldrargrupp... antar att jag får veta mer vid nästa besök! Men då går ni på föräldrarutbildning i stan eller?

Ja samma här, den kommer när den är redo :) Ah va kul, vart i Öjersjö bor ni om man får fråga? Jag har bara bott i Göteborg i 1.5 år och mina svärföräldrar bor i Öjersjö och jag har alltid tänkt att det vore perfekt att bo där när man får barn. Ja det är första besöket efter RUL då för er? Då får du säkert resten av besöken inbokade då, det fick vi. Ja vi kommer gå föräldrarutbildningen på Östra sjukhuset, dom hyr tydligen lokaler där. Hur gammal är du?
  • fiiiiida

Vi bor på Öjersjö Lyckan, de nybyggda hyresrätterna (4 vån) bortom fotbollsplanen om du vet vilka det är? 
    Vi hade en liten 3:a i Kålltorp men trivdes inte alls med den och ville komma utanför Gbg så vi gjorde ett direktbyte med en familj som hade en 3:a och det har vi inte ångrat :)

Det blir första besöket efter RUL ja, så jag antar att vi får resten inbokat då.

Jag fyller 33 om knappt 2 veckor och sambon blir också 33 i april. Hur gamla är ni?

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:32:31 följande:
    Vi bor på Öjersjö Lyckan, de nybyggda hyresrätterna (4 vån) bortom fotbollsplanen om du vet vilka det är?  Vi hade en liten 3:a i Kålltorp men trivdes inte alls med den och ville komma utanför Gbg så vi gjorde ett direktbyte med en familj som hade en 3:a och det har vi inte ångrat :) Det blir första besöket efter RUL ja, så jag antar att vi får resten inbokat då. Jag fyller 33 om knappt 2 veckor och sambon blir också 33 i april. Hur gamla är ni?

Haha va roligt, då blir vi grannar ;) Vi har fått en 3:a där! Visserligen inte så stor men vi bor i en 2:a på Eriksberg idag och känner att ett rum till blir toppen :) Det är verkar vara ett jättebra området så jag vill bara flytta NU. Hur stor lägenhet har ni? Jag pratade med han som bodde i lägenheten innan och han sa att det var väldigt mycket barn i området :) Jag blir 28 i höst och min sambo blir 29 i sommar. Vet ni om det är en pojke eller flicka ?
  • cmc

Hm verkar inte bli några radbrytningar när jag skriver på ipaden, hoppas det går att läsa ändå :)

Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)