• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • NinaCamilla

Redan: Vilken ruvardag var du? Jag provade första rd14 med stickan och fick plus sist och sedan tog jag hcg-prover och de var inte innan RD 16 eller 17. KRAM!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 14:38:43 följande:

Minus blev det denna 5 gången oxå. Hade en liten mycket liten att det skulle vara plus då Stickan visa plus igår morse. Men, det var tydligt att det trots allt var rester Av pregnyl kvar i systemet även om penny menar inte. För gårdagens hcg blodvärden visade kl 14.00- B-hcg 4.

Ledsen sorg mycket . Vill ju!

Kramar här med vännen!! Men håller med NinaCamilla. Testa igen om nån dag. Kram
  • Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-06-18 16:03:34 följande:

Redan: Vilken ruvardag var du? Jag provade första rd14 med stickan och fick plus sist och sedan tog jag hcg-prover och de var inte innan RD 16 eller 17. KRAM!

Ruvardag 11 igår . Idag 12- minus.

Vet du om du testade minus innan ?

Kan ju rent princip fortsätta medicin helgen ut...P sa att avbryta. Då hcg visar på ingen graviditet.
  • Frk Röd

Men oj va tråkigt Redan. Det som såg så bra ut igår med plus på stickan. Det är verkligen att kastas mellan hopp och förtvivlan när man håller på med det här.

Jag åker till Aten på söndag för ET på måndag, och hem igen på tisdag. Min donator var på äggplock idag och det blev 11 ägg. Hoppas verkligen att alla befruktas och delar sig fint så det inte blir samma dåliga utdelning som sist.

• Redan47

Frk. röd: äntligen, vad tiden ändå gått fort! Trevlig helg och resa! Klart de ska överleva odlingen, ett spill, Max!

Ja du, ett minus är tungt, vill ju så gärna. Plus igår visst smaka på hur det känns lite ,men ville inte ta ut ev glädje innan blodprov. Det är det enda valida.

• NinaCamilla

Redan: Jag gjorde 2 grav.test en clearblue och en billig variant och den andra visade minus. Svårt att säga men jag förstår om du inte vill slösa pengar på Hcg-test. Ledsen för din skull men den 6 borde det vara vår tur! Ta hand om dig kram

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-06-18 21:15:42 följande:

Redan: Jag gjorde 2 grav.test en clearblue och en billig variant och den andra visade minus. Svårt att säga men jag förstår om du inte vill slösa pengar på Hcg-test. Ledsen för din skull men den 6 borde det vara vår tur! Ta hand om dig kram

Så blir det! 6 blir vår tursiffra. Kram

Jag behöver resa ca 30 mil för att ta provet. Så jag vill helst få plus på sticka först... Sedan testa blod. Nu gjorde jag undantag för att få visshet omg, pga av skiftande resultat.
  • Helisa
    Redan47 skrev 2014-06-18 18:40:02 följande:

Ja du, ett minus är tungt, vill ju så gärna. Plus igår visst smaka på hur det känns lite ,men ville inte ta ut ev glädje innan blodprov. Det är det enda valida.

Tänker på dig! Önskar dig medgång och kraft! Kram!
  • Helisa
    Frk Röd skrev 2014-06-16 07:40:54 följande:

Tack Helisa! Underbart kvällsnöje du har. Hoppas sååå att jag ska få uppleva samma sak om några månader.

Snart är det din tur! Håll ut. Hjärta
  • Helisa
    Fick en kul kommentar på jobbet idag. Hade möte med två personer, den ena hade jag inte träffat tidigare. Jag sa att om ärendet drar ut på tiden kommer de att ha kontakt med en kollega till mig eftersom jag snart går på semester och därefter går på föräldraledighet. "Ska du ha barn? Det syns inte" sa den ena förvånat. "Grattis!" 
    Visserligen satt jag ner och tröjan var inte tajt och nog för att jag har fått höra av andra att jag inte har så väldigt stor mage, men det var rätt komiskt ändå. Jag har trots allt kommit till v 30 (imorgon 31). Och de såg mig stående när vi hälsade. Kanske kvinnor hade sett det tydligare...?
    Själv ser jag ju övertydligt att jag har den största mage jag någonsin haft. Men så länge det bor en bebis i magen är det ju enbart underbart! Gravid
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014