• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Förlåt minnah.... Du har ju plåster .... Hoppas du bara har en spottings . Inge kul att blöda ut nu. Hur länge har du medicinerat inför transfer?

Dina frågor till mig svar imorgon. Nyss hemkommen något uppvarvad.....!

• bullenochgrisen

Ni som har gjort äggdonation i sverige. Hur var samtalet när dom ringde och sa att de hittat en donator? Vi kommer inte bli kallade till vår första behandling förens troligtvis till hösten, men hur lång tid fick ni på er från samtalet till behandling? Tänkte man måste ju hinna starta med Progynon då för min del så tiden måste väl ändå vara två veckor fram eller mer? Längtar så jag spricker! Vill också komma igång med behandlingarna nu när alla förbesök på ks är över, inklusive psykologsamtalet och när vi nu blivit godkända. Stort lycka till allesammans!

• bullenochgrisen

En fråga till. När man gör en äggdonation, ska man matcha den andra kvinnans menscykel då? ( hon som donerar) jag tänkte, jag har ju ingen mens och ägglossning, men har fått utskrivet 1 Progynon om dagen som jag ska ta för att få i mig östrogenet, sen den 1:a varje månad startar jag med Provera 10 dagar fram och sist på den 10e dagen kom mensen.

• Löparnörden
    bullenochgrisen skrev 2014-06-08 06:41:07 följande:

Ni som har gjort äggdonation i sverige. Hur var samtalet när dom ringde och sa att de hittat en donator? Vi kommer inte bli kallade till vår första behandling förens troligtvis till hösten, men hur lång tid fick ni på er från samtalet till behandling? Tänkte man måste ju hinna starta med Progynon då för min del så tiden måste väl ändå vara två veckor fram eller mer? Längtar så jag spricker! Vill också komma igång med behandlingarna nu när alla förbesök på ks är över, inklusive psykologsamtalet och när vi nu blivit godkända. Stort lycka till allesammans!

Hum, vi har gått i Huddinge. Minns inte hur lång tid efter kallelsen vi fick göra kurator-samtalet men det gjorde vi i november 2011 och fick göra vårt första försök i mars 2012 så cirka 5 månader efteråt. Vid andra omgången med en ny donator fick vi samtal om det ca 1,5 - 2 månader innan. Det var tack vare ett återbud vi fick ett försök till som blev till vår dotter????. De ringde och frågade om vi var intresserade av en omgång till för de hade en donator som matchade mig och frågade hur jag låg till i min cykel för att kunna räkna på när jag skulle börja hormonbehandlingen.

Har inte heller någon mens och fick börja med hormonbehandling ca 3 veckor innan för att matcha hennes cykel. Tog då också progynon-tabletter och progesteron-vagiatorer
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-06-08 06:46:04 följande:
    En fråga till. När man gör en äggdonation, ska man matcha den andra kvinnans menscykel då? ( hon som donerar) jag tänkte, jag har ju ingen mens och ägglossning, men har fått utskrivet 1 Progynon om dagen som jag ska ta för att få i mig östrogenet, sen den 1:a varje månad startar jag med Provera 10 dagar fram och sist på den 10e dagen kom mensen.

Man får besked i god tid för att synka mot donatorn. De gör detta varje dag så du behöver inte vara orolig. Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Minnah77 skrev 2014-06-07 23:22:56 följande:
    Redan47.. Å vad kul å höra... Hoppas, hoppas! Fick du vila 30 min efter återföringen. Varför pregnyl i skinkan, vad gör den för något? Jag åker på tisdag kväll o återföring onsdag om min slemhinna växer till sig, den var 5,9 m.m. Och den ska vara minst 6 sa dom för att det ska vara bra.. Så jag tar dubbeldos med estradotplåster. Har någon fått någon blödning innan insättning??? Läkaren sa att jag ska börja med crinone på lördag men i fredagsmorse fick jag en brun blödning, precis som när min mens börjar.. Jag visste inte vart jag skulle ringa för de har ju stängt nu över helgen.. Så jag tryckte upp en crinone i fredags.. O har mensvärk nu.. Så tråkigt, tänk om vi får börja om IGEN!!

Blödning innan insättning låter inte så bra. Aldrig fått det. Hoppas inte det blir mer. Kram
  • Redan47

Serum Aten, ordinerar pregnyl varannan dag efter transfer, 3 injektioner. Det hjäper till vid implantation, hjäper till vid bildandet av de rötter som embryo Anv för att fästa. Det är hcg - hormon. Sedan får jag ev ta fler vid graviditet - då för att hcg är typ ett själgenererabde hormon. Det stimulerar sig själv att utveckla mer. Vilket då stödjer tidig grav.

Ja, jag fick vila 30min efter. På serum får man inte ens gå upp efteråt. De hämtar brits som jag får förflytta mig sidledes till fr gynsängen.

Att det är så olika.... Det är skönt iallafall - jag uppskattar det lugnet.

• bullenochgrisen

Är inte så orolig men intresserad hur det går till ☺ tack för svar

villsågärna38 skrev 2014-06-08 13:39:55 följande:
    Man får besked i god tid för att synka mot donatorn. De gör detta varje dag så du behöver inte vara orolig. Kram och lycka till!!

• villsågärna38

[quote=73403257][quote-nick]bullenochgrisen skrev 2014-06-08 18:49:25 följande:[/quote-nick]Är inte så orolig men intresserad hur det går till tack för svar

villsågärna38 skrev 2014-06-08 13:39:55 följande:
    [/quote) Hoppas att det är er tur snart Stort lycka till!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014