• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 21:40:28 följande:
    Så blir det! 6 blir vår tursiffra. Kram Jag behöver resa ca 30 mil för att ta provet. Så jag vill helst få plus på sticka först... Sedan testa blod. Nu gjorde jag undantag för att få visshet omg, pga av skiftande resultat.

30 mil?? Finns det ingen vårdcentral närmare som man ta ett prov? Ja då förstår jag att du vill ha plus på sticka isf. Sticka är ju också tillförlitligt men kan ju ta längre tid. Vänta några dar och ta en sticka igen isf tycker jag. Just in case. Kram
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-06-18 22:46:03 följande:

30 mil?? Finns det ingen vårdcentral närmare som man ta ett prov? Ja då förstår jag att du vill ha plus på sticka isf. Sticka är ju också tillförlitligt men kan ju ta längre tid. Vänta några dar och ta en sticka igen isf tycker jag. Just in case. Kram
    Nix. Ej välkommen där med hcg... Behöver remiss för det. Har fått remiss av min gyn, men snigelposten gör att jag får svar efter en vecka... Det räcker inte för mig.
  • Redan47
    Helisa skrev 2014-06-18 22:03:27 följande:
    Tänker på dig! Önskar dig medgång och kraft! Kram!
    Tack ! vad mysigt med mage o allt! Skönt det går så bra för dig.
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 23:10:19 följande:
    Nix. Ej välkommen där med hcg... Behöver remiss för det. Har fått remiss av min gyn, men snigelposten gör att jag får svar efter en vecka... Det räcker inte för mig.

Va jobbigt! Förstår absolut att du inte vill vänta på det!! Jag hade tagit ett digitalt test på lördag. Visar det inget heller så är det nog kört. Håller tummen fortfarande!! Kram
  • Redan47

Förken röd: En fråga ; jag vet att din klinik ligger utanför stan, halindri. men undrar om du är i Aten stan och skulle ha vägarna förbi Serum nu när du är i där? Frågar för Penny undrar om någon i så fall kan ta med medicin hem till mig, (skicka vidare med svensk post sedan mot all ersättning!) Jag vet att det är rörigt att vara i aten, men vill fråga ifall det är så att du ska hämta mediciner där eller så. Kan inte få mer än nej.Flört

När åker du?

• Frk Röd

Jag åker på söndag. Har precis bokat flygbiljetter och det mesta kring resan dit, betalning för behandling m.m har krånglat för mig idag så jag är såååå uppstressad och trött. Jag vet inte om jag ska in till Aten. Har inte "turistat" i Aten när jag varit där utan bara åkt mellan kliniken och hotellet. Vart ligger Serum?

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-19 23:12:50 följande:

Jag åker på söndag. Har precis bokat flygbiljetter och det mesta kring resan dit, betalning för behandling m.m har krånglat för mig idag så jag är såååå uppstressad och trött. Jag vet inte om jag ska in till Aten. Har inte "turistat" i Aten när jag varit där utan bara åkt mellan kliniken och hotellet. Vart ligger Serum?

Jobbigt m planering resor mm. Sa just det till en annan tjej, tycker det är minst om inte mer stressande än behandlingen...

Serum ligger 7min promenad från Metro stn ampeliokopi. Jag kan maila en karta. Låt dig inte säga ja utan att det känns bra. Det är viktigt du disponerar din tid som känns bra för dig. Har du träffat peny?

Om du har tid och lust... Så en resa till Akropolis historiskt - inträde, men fin utsikt över Aten och häftig känsla ändå och monastraki lite mer avslappnad atmosfär mycket greker o turister restauranger turist bling, men sköna gränder ich god glass, jordgubbar o bigarråer oliver mm på stora torget vid monastraki, ligger direkt vid en Metro utgång. Lätt och billigt att ta sig runt m metron. Jag har köpt 3dagars biljett när det lönat sig. Ingår tor flyget. Går bara köpa vid flyget.

Aten är inge vidare enligt min mening, men de två oaserna iallfall någonstans att koppla av lite. Eller oxå en tur med tram till havet. Stn edam. Promenad strand och bara vila. Tar ca 1h fr syntagma. Tram nr 5.
  • Frk Röd

Nej, jag har inte träffat Penny, har bara haft mailkontakt med henne. Jag har aldrig åkt Metro i Aten, åker alltid taxi mellan flygplats, hotel och klinik. Tack för turisttips men jag får spara de till en annan gång när jag är i Aten längre och helst då enbart som turist. Helst vill jag förstås aldrig mer behöva åka till Aten, jag vill bli gravid NU!! Efter alla år av kämpande och misslyckande så måste det väl ändå någon gång fungera. Ibland har jag bara lust att ställa mig och skrika och grina rakt ut i förtvivlan över att det alltid ska krångla inte vill fungera.
    Det mest troliga är att jag inte kommer in till centrum den här gången heller. Jag kommer till Aten på söndag kväll, måndag är jag på kliniken och på tisdag åker jag hem igen. Skulle jag efter ET vara fylld av energi och åker in till stan så inboxar jag dig.

• Redan47

Jag vet precis hur du menar! Så fokusera oå dig själv! Med facit på hand skulle jag inte lägga turist pengar o tid på aten , men på hav o öarna. När jag är där försöker jag ändå att det blir kvalité tid oxå för mig. Jag trivs bäst på Metro . Effektivt och vet var jag hamnar. Åkte två taxi resor, ingen avkoppling precis eländig trafik o tidskrävande. Iallfall i stan. Köpte två kilo oliver på torget med hem nu senast - mums!

Trevlig helg nu!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014