Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
NinaCamilla: det kommer att gå bra med din grekiska koordinator. Hon kan säkert engelska? Jag gör ju som sagt också mina behandlingar i Grekland och det har aldrig varit några problem med kommunikationen. De erbjöd mig till och med tolk om jag ville ha det. Håller tummarna för att du snart kommer igång med din behandling.
Minnah. Vi har gjort 3 ET och 1 FET utan plus nånsin. Känslan har varit där att embryo fäster sig men något händer innan testdagen. Grekiska läkarna har satt nu kortison och anti-inflammatoriska innan insättning och sedan får jag intralipid innan insättning och akupunktur vid ET. Vi ber 2 embryo och de tror på bra chanser nu. Jag är alltid rädd för testdagen. Faktiskt hatar det om det inte bli nått. Man borde testa lite senare än testdagen eftersom man äter ju piller några dagar extra och testar igen. Jag är hoppfull ändå. Vi har en donator och en back-up donator. Det kallar jag service
pirrig
Ja Minnah77, håller verkligen med. Vet inte hur jag hade orkar med alla behandlingar utan det stödet! Ovärderligt
Jag är i vecka 8, så inget är säkert än, men vad jag förstod är risken för missfall mindre när man har sett ett tickande hjärta.
NinaCamilla: ja, de verkar väldigt proffsiga på Serum. vad är intralipid? Har du fått schema för doser på prednisolon än?
Irma01, ja det är vad jag också fått höra. Inget är ju nånsin säkert men risken för missfall de första 12 v är 25% men har man sett ett tickande hjärta sjunker risken till 10% sa läkaren som kollade mig 9/1. Nu är jag i v 9+4.
NinaCamilla, den här gången ska det gå bra! Önskar dig all lycka till!
Helisa, så härligt!! Längtar tills jag har passerat vecka 12 och kan verkligen känna mig lugnare. Försöker dock njuta, vi har väl alla här kämpat tillräckligt hård för att inte njuta av graviditeten...
NinaCamilla, håller alla tummar!!!
Frk Röd: jag har börjat äta redan prednisolon 10 mg per dag. Jag har inte fått än schema inför ET för progynon eller om jag ska öka prednisolon. Det känns bara att mensen är på gång efter 4 mån nedreglering och ogillar när min kropp vill något annat än vara lugn och stilla.
Frk röd: jag har överaktiv immunförsvar och då tror grekiska läkare (och i andra länder än Sverige) att intralipid näringslösning hjälper mot det. Det är inte medicin utan används i Sverige vid anorexi och cancerpatienter att de får näring. I infertilitetsbehandlingar är det ganska vanlig i Grekland innan har autoimmuna sjukdomar.