• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-01-26 22:28:25 följande:
    Jenkis: det var intressant läsning. Stressen är boven och det hjälper knappast att folk omkring säger att slappna av när de har fått 2 kids på 3 år... Men vi kämpar och turår är år 2014!
    Nä det hjälper knappast. Tror inte heller det hjälper med att alla säger att man kan leva som vanligt. Vissa personer kanske skall jobba mindre under sina behandlingsperioder? Medan andra såklart inte berörs på samma sätt. man får nog känna sig för och inte skämmas för att man kanske behöver ta det lugnare den perioden.

Tack för era tummar!
  • Frk Röd

Jenkis, när är det tänkt med ET för dig? Har för mig att slemhinnan bör vara minst 8 mm vid transfer så förhoppningsvis hinner din växa till sig lite mer innan det är dags. Lycka till!!

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-01-27 22:50:31 följande:

Jenkis, när är det tänkt med ET för dig? Har för mig att slemhinnan bör vara minst 8 mm vid transfer så förhoppningsvis hinner din växa till sig lite mer innan det är dags. Lycka till!!

Jag ixå. Läste en ganska fräsch studie på det. Kan gå på 7mm, mkt sämre odds, statistiskt. Så jag har meddelat Riga att jag kommer inte fet förrän 8mm uppnådd- förra ggn 7,3mm. Tog sig inte. Första ggn 10,2, tog sig, men höll sig bara 14dgr.

Lycka till alla , skickar sol och värme till er fr Thailand - väntar på mens, sedan dags för en ny omgång!
  • Minnah77

Jenkins.... Å vad kul... Hoppas.. Spännande.. Då blir återförandet på fredag? Redan47...Å vad gott med Thailand.. Skulle behöva värme o sol.. Men, men jag får nöja mig med D-vitaminet... Stå på dig med slemhinnan, min var 12 mm... Men det är ju inte säkert att det funkar ändå... men jag tror att det är ändå en bra grund o en bra bädd när den är över 8mm. Kramiz

• Helisa

Jenkis - Nu ska det gå bra! Lycka till! Jag håller tummarna!
    Redan, hoppas du har det härligt på semestern!

• NinaCamilla

Redan, fäste embryo och höll 14 dgr? Hur gjorde du testet då eller blodprov? Jag misstänker att jag har varit gravid men vid TD händer nått.

• ahm66

När jag fick mina tvillingar var slemhinnan 9,4 mm. Här haft upp till 11 förut utan att ha blivit gravid. Tror det är många faktorer, och inte bara slemhinnorna. De måste bara vara tjocka nog.

• Redan47

Nina; jag testade clearblue dag 7/8 plus. 5dgr blact. Blodprov dag13 ca hcg 15 och dag 15 hcg 5. Så ja det sjönk ...,

Av de samlade studier jAg tagit del av Visar att immunologi spelar stor roll vid ÄD. Redan vid normal graviditet är det en naturens paradox att det tar sig! Att jmf ned organdonation, slemhinnans tjocklek 8-12 mm bästa förutsättningarna, och andra problem i livmoder. Med pisci eliminerar man oxå spermie problem. God kvalité på embryo. 5 dagars blactocyt. Det är de bästa förutsättningarna sedan är det absolut massor med variabler ....som stör och påverkar plus . Kost och livsföring.

• Jenkis
    Frk Röd skrev 2014-01-27 16:50:31 följande:
    Ja ni...

Kära ÄD-människor. I Sverige med landstinget som finansierar, har man ingen talan...

Sex millimeter har de som gräns där jag går i alla fall. Svårt att säga hur tjock den varit eftersom mina VUL har legat 12 (donator svarade dåligt), resp 6, resp 6, resp 3 el 4 dagar före insättning. Vet att den var drygt 6 mm första gången och de andra gångerna kommer jag tyvärr inte ihåg, men den var godkänd. Tror att den alltid har legat på 6-7,5 mm när jag gjort VUL:et.

När jag blev gravid var den först på 5,6 mm och så fick jag äta 8 mg Progynon i fyra dagar och då blev den godkänd. Det kan ha varit så att den var uppe på 8 mm den gången.

Nu kommer det gå tre eller fyra dagar mellan ägglocket och min insättning. Vet inte om jag kan äta 8 mg ett par dagar på eget bevåg eller om det riskerar att förstöra något eftersom jag redan börjat med Lutinus som skall preparera slemhinnan?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014