• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis

Donatorn lämnade rekordskörd! Så jag hoppas på ägg i frysen om nu inte slemhinnan skulle duga. MEN jag vet ju att det är tre aspekter som avgör:

Embryots kvalitet (först och främst. Typ 99%)
    Slemhinnans mottaglighet/mognadsgrad
    Tekniken vid återförandet

• Redan47

Jenkis, fråga kliniken rätt ut, " vad händer om jag tar 8 mg nu, med progestoron påbörjat ?"

Jag tänker att om du väljer göra det Kom ihåg att knapra trombyl icå. Äter du prednisolon antibiotika eller något mer nu inför ? Du kan ju alltid rådfråga klinik utomlands kolla ex Riga Petersburg aten mfl.

Jag ska ta rätt på studier om slemhinnan ... Länka dem imorgon. Man kan ju sätta in när helst... Frågan är lyckad variabel för graviditet! Fråga Sverige vad de har för belägg evidens för att sätta in före 7-8mm???det har du rätt att veta

• NinaCamilla

I Finland vill de ha över 9 mm slemhinna. Det har varit gränsen där. Jenkis peppar peppar nu!

• Helisa

Jenkis, härligt att donatorn lämnade rekordskörd! Hoppas resten går lika bra också!

• Jenkis
    Redan47 skrev 2014-01-28 18:21:27 följande:
    Jenkis, fråga kliniken rätt ut, " vad händer om jag tar 8 mg nu, med progestoron påbörjat ?"
    Jag tänker att om du väljer göra det Kom ihåg att knapra trombyl icå. Äter du prednisolon antibiotika eller något mer nu inför ? Du kan ju alltid rådfråga klinik utomlands kolla ex Riga Petersburg aten mfl.
    Jag ska ta rätt på studier om slemhinnan ... Länka dem imorgon. Man kan ju sätta in när helst... Frågan är lyckad variabel för graviditet! Fråga Sverige vad de har för belägg evidens för att sätta in före 7-8mm???det har du rätt att veta
    Belägg och evidens är att de alltid brukar göra så...

Skicka lite länkar, det blir fint.

Insättning blir en dag senare än vad de räknat med så slemhinnan hinner växa ett dygn till.
  • NinaCamilla

Äntligen börjar vi vår resa mot Aten och äggdonation där. Pengar är skickade och behandlingsschema är utprintat. Nu är det bara att hålla koll på alla mediciner som jag kommer ta fr o m på fredag UL är planerat den 8 januari och vet inte än när vi måste resa men hoppningsvis kommer vi ha en fin allahjärtasdag i soliga Aten.

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-01-29 16:14:51 följande:
    Äntligen börjar vi vår resa mot Aten och äggdonation där. Pengar är skickade och behandlingsschema är utprintat. Nu är det bara att hålla koll på alla mediciner som jag kommer ta fr o m på fredag UL är planerat den 8 januari och vet inte än när vi måste resa men hoppningsvis kommer vi ha en fin allahjärtasdag i soliga Aten.
    spännande! Håller tummarna för att det går som på räls!
  • Frk Röd

Håller tummarna för dig NinaCamilla. Skriv gärna under resans gång och berätta hur det går.

• Minnah77

O vad härligt o höra att det går framåt.. Lycka till nu... Både jenkins o ninacamilla

• Jojjo77

Nu verkar det finnas en donator till oss!!! Om några veckor smäller det Skönt att det rör på sig!

Lycka till alla andra som är igång och på g.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014