• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2014-02-15 14:13:03 följande:
    Nej... Vi väntar än. Allt blev flyttat framåt, igen, vet ej riktigt varför. Så tröttsamt. Är så trött på all j---la väntan. 

Skönt att du mår bättre och att det går framåt!!!
    Jättetråkigt! Jag vet tyvärr hur det är... Man är helt maktlös dessvärre. När man är framme men ändå inte, kan man ju inte heller få för sig att dra till Finland eller något så länge Jag menar att man måste ju vara beredd och behandlingsbar direkt när de kallar....
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-15 20:39:56 följande:
    Frk Röd: Jag har samma 20 mg varje dag upp till vecka 8 och börja fasa ner 2 veckor till 5 mg. Jag har baby aspirin och clexane-sprutor oxå. Jag hoppas på att någon fäster sig och inte alla huh. Vi fick fantastisk 4 st i frysen men det var dyrare än i Finland. 1000 eur. Läkaren sa efter insättning till maken att ni kan förbereda er till twins. Hoppas att turen vänder sig nu.
    Hoppas, hoppas, hoppas!!!!

Ruva lugnt. Har tyvärr inget gynekologtips.
  • Jenkis
    Juliette F skrev 2014-02-16 10:12:34 följande:

Hej NinaCamilla, grattis till ruvarstatus! Jag har gått igenom 3 IVF-fiaskon (testade nyss minus), två ÄD i Tjeckien och är nu inne på att ev byta land. Jag har autoimmun problematik (sköldkörteln, antikroppar TPO dvs Hashimotos) och har ALDRIG sett ett plus i hela mitt liv, trots att jag ruvat på 6 embryor varav 4 fina blastocyster. De sista 2 AA i hatching stadiet. Rynkar på näsan Jag är nu inne på att kontakta Penny på Serum, då hon verkar vara den enda som tar immunologi på allvar.

Min senaste klinik, Reprogenesis, ville inte ge mig mer än 10 mg Prednison trots att jag tjatade om högre dos. Har hört att andra får 15-20 mg + penicillin, och lyckas bra på det!! Inga noggranna undersökningar mer än VUL har gjorts på min livmoder. Insättning på Reprogenesis skedde utan abdominal ultrasound, dåligt enligt PM jag har fått i boxen. 

Jag har inga problem med myom, cystor eller endo VAD JAG VET, men enligt Zinfandel bl a  så kan man ha endo utan att det syns på VUL. Tydligen lider en av fyra av endo vare sig de vet om det eller ej. Hur kan man isf svälta ut endo??

VIlka undersökningar gör de på Serum? Hur upptäcktes skiljeväggen i din livmoder, som du skrev om? Hur skickar man mensblod dit, eller måste man åka personligen? Jag är öppen för ALLT nu, orkar inte fler minus. Är 45 år (snart 46) och barnlös, det suger... Gråter
    Oj, oj, oj! Förstår att du är ledsen och att det suger feta...

Penny på Serum har man ju hört talas om, så om du orkar och får till det ekonomiska, så kan det bli en hit!

Hoppas verkligen du får bra tips hur du på snabbaste och billigast sätt kan komma vidare till Plus

Styrkekram!
  • Zinfandel

Juliette: sorry att jag bara dundrar in här men jag måste förtydliga ett par saker så att du inte fattar fel beslut. Penny är inte läkare och arbetar inte främst med immunolgi och när hon gör det så är det oftast i lågdos, även om även hon har börjat anamma alla nyare immunologiska läkemedel. Hennes främsta specilalité och kunskap är livmodern, hennes övertygelse är att om den inte är i balans så kan det aldrig bli någon graviditet oavsett immunologi, endokrinologi osv. Penny är en underbar kvinna på alla sätt och jag rekommenderar henne varmt för vaginaltester, hysteroskopi osv. Däremot för immunologi så är det Dr D på Life Clinic som gör bredare utredningar och uppföljningar och glädjande nog så verkar han ha utökat sina behandlingsmetoder som tidigare var alldeles för snäva. Tilläggas bör också att det är långt ifrån alla som lyckas efter undersökning och behandling i Aten, även om det säkert är mer än hälften som lyckas. De som lyckas är oftast de som har hyfsat lätt för att bli gravida men med upprepade missfall.

Ang hysteroskopi så är det värt att lägga pengarna på att göra en riktig via Serum. I Sverige och Danmark så går man endast in med kamera och kollar efter och tar bort myom, cystor och endo. I Aten är det betydligt mer omfattande, livmodern dammsugas på ärrvävnader, infektionsspår, och dessutom görs ett implantationssnitt som inte ska förväxlas med priming och du får med dig allt på en CD till fredagsmyset Flört.

Att skicka mensblod är att rekommendera, det är enkelt och billigt. Ureaplasma är viktigt att behandla för det kan förhindra en graviditet.

Googla endo-kost, det finns massor med bra läsning. Du bör bl a utesluta gluten, mejeri & soja.

Sist men inte minst så vill jag bara berätta att en väninna testade negativt med ÄD-blastisar på RD12 men positivt på RD 14 och tvillingarna är nu 2 månader Kyss

• Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-16 18:01:02 följande:
    Kram till dig Juliette!!
    Tack! Kram tillbaka!!! Hjärta
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 12:57:38 följande:
    Juliette: Det är det som är problemet att i VUL ser du varken polyper, skiljevägg etc.mina gyn hittade inget även om min livmoder var en katastrof vid operation. Senaste UL i aug-13 och operation i oktober och inget syntes i ULi Sverige. Ta en telefonkonsultation med Penny vad hon rekommenderar. Jag vet att flera som går hos henne har gjort operation. Hon tror på att man ser bättre när man gör hysto att allting är fysisk OK. Det görs i narkos men behövs inte sova i sjukhuset. Du kan få hysto i Sverige med om du har rätt läkare. Vet inte hur länge ska man vänta nästa försök men kan ej tror att flera månader. Min endo är svår och fick vänta i 4 mån innan nästa försök. Penny ordinerar alltid prednisolon baby aspirin och antibiotika. De brukar ta virusodling från livmoder mykoplasma-tester som du kan oxå ta i Sverige. Om du testar positivt på det (sim jag) är det extra viktigt att ta en stark antibiotika kur för båda partner innan nästa försök samt vid plusset. Börja med att ringa till henne och kolla vilka tester kan du göra i Sverige. Endo behöver inte ha symptom tyvärr och kan endast diagnostisera via titthålsoperation. Jag hade mensvärk fr h-te och kraftiga blödningar och blodcystor.
    Tack för svar NinaCamilla, det betyder guld!! {#emotions_dlg.flower} Jag ska ta en allvarlig funderare på att göra hysteroskopi hos Penny.
    Jag ska ringa Penny i morgon, men går det inte att maila? Jag vet inte om jag kan fixa en remiss i Sverige, och dessutom har jag hört att de inte är lika noggranna här som i Aten - så då kan man ju lika gärna köra hela vägen och hoppas det blir ordentligt gjort!

Men om man kan se endo med titthålsoperation - behövs hysteroskopi då? Detta är en djungel för mig som du hör Glad.

Jag har ju aldrig haft problem med endo, eller svåra smärtor vid mens och så. Men jag är beredd på precis allt nu!! Jag viill jättegärna ha kontakt med Penny, och hoppas hon kan ordinera antibiotika till mig.

Hur skickar man mensblod?? I ett rör? Via specialpaket express, kylt eller? Ska det vara på en viss dag i cykeln osv?? Eller är det helt enkelt bäst att åka ner dit och göra allt där nere?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014