• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-16 15:41:32 följande:
    Oj, oj, oj! Förstår att du är ledsen och att det suger feta...

Penny på Serum har man ju hört talas om, så om du orkar och får till det ekonomiska, så kan det bli en hit!

Hoppas verkligen du får bra tips hur du på snabbaste och billigast sätt kan komma vidare till Plus

Styrkekram!

Tack, vi får skrapa ihop besparingar och jag ska jobba lite extra framöver. Det löser sig nog ::)
  • Juliette F
    Zinfandel skrev 2014-02-16 16:34:23 följande:
    Juliette: sorry att jag bara dundrar in här men jag måste förtydliga ett par saker så att du inte fattar fel beslut. Penny är inte läkare och arbetar inte främst med immunolgi och när hon gör det så är det oftast i lågdos, även om även hon har börjat anamma alla nyare immunologiska läkemedel. Hennes främsta specilalité och kunskap är livmodern, hennes övertygelse är att om den inte är i balans så kan det aldrig bli någon graviditet oavsett immunologi, endokrinologi osv. Penny är en underbar kvinna på alla sätt och jag rekommenderar henne varmt för vaginaltester, hysteroskopi osv. Däremot för immunologi så är det Dr D på Life Clinic som gör bredare utredningar och uppföljningar och glädjande nog så verkar han ha utökat sina behandlingsmetoder som tidigare var alldeles för snäva. Tilläggas bör också att det är långt ifrån alla som lyckas efter undersökning och behandling i Aten, även om det säkert är mer än hälften som lyckas. De som lyckas är oftast de som har hyfsat lätt för att bli gravida men med upprepade missfall.

Ang hysteroskopi så är det värt att lägga pengarna på att göra en riktig via Serum. I Sverige och Danmark så går man endast in med kamera och kollar efter och tar bort myom, cystor och endo. I Aten är det betydligt mer omfattande, livmodern dammsugas på ärrvävnader, infektionsspår, och dessutom görs ett implantationssnitt som inte ska förväxlas med priming och du får med dig allt på en CD till fredagsmyset Flört.

Att skicka mensblod är att rekommendera, det är enkelt och billigt. Ureaplasma är viktigt att behandla för det kan förhindra en graviditet.

Googla endo-kost, det finns massor med bra läsning. Du bör bl a utesluta gluten, mejeri & soja.

Sist men inte minst så vill jag bara berätta att en väninna testade negativt med ÄD-blastisar på RD12 men positivt på RD 14 och tvillingarna är nu 2 månader Kyss
    Jag tror att något felar i min livmoder - min intuition säger att Penny är den jag ska kontakta. Men jag är även öppen för andra förslag, och Dr D har jag hört talas om. Först och främst vill jag dock utesluta fel i livmodern - Ureaplasma, mykoplasma osv, samt ev göra hysteroskopi. Det känns som en bra början. Hittar Penny något knasigt livmodern så är ju mycket vunnet!!

Har även hört att Penny skriver ut lipogener, något jag är mycket intresserad av!! Kan hon dessutom ge mig IMS-ET (om jag gör mitt ED där) så är min lycka gjord. Jag vet att hon kommer höja min kortisondos, och bara det är ju kanonbra. Har fått många PM i min inbox där man säger att just kombinationen penicillin + högre dos kortison (minst 15-20 mg) i samband med ET ÄNTLIGEN har gett plus, efter massa minus. I många fall så har alltå just den kombinationen funkat. Hoppas att det kan vara något för mig....
    Men du får jättegärna berätta mer om Dr D och vad han kan sätta in för mediciner till en sån som jag, som har hashimotos! Solig

Gluten, soja och mjölkprodukter har jag inte ätit på över ett år.

Jag har googlat endokost (t o m länkat till såna sidor här på FL) och äter optimalt, det tror jag. Jag har testat negativt i dag på ruvardag 14/15 med blastisar, så hoppet är nog tyvärr ute... Gråter men jag ska göra ett blodprov i morgon för det kräver kliniken... och mensen är inte här än, medicinfri sedan 2 dygn. BIM +4. Skulle nog nästan dö om jag var gravid trots allt Förvånad, men det tror jag inte. Sån tur har jag inte. Skrattande Jag lovar äta upp min gamla hatt om jag är gravid trots allt!!! 
  • Zinfandel

Jag beklagar verkligen Gråter

Ja, du gör heeelt rätt i att kolla upp livmodern, där kan dölja sig fler svar än vi anar. 

Penny högdosbehandlar inte, hon ligger helst på 5 mg fram till ET eftersom tror att högre doser försvårar implantation (jag har en vän som behandlas där i detta nu) men höjer till 15-20 mg efter. Vill du ha högre doser så ska du istället ta det ändå eller vända dig till Gorgy eller Braverman.

Boka ett telefonmöte med Penny snarast, hon brukar svara på mail sent på kvällarna men ofta samma dag.

Dina åkommor hade sannolikt behandlats med IL, LIT eller Neupogen & Letrozole.

• Zinfandel
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 17:47:57 följande:
    Zinfandel: Tackar för all info och att du hjälper andra! Du är en pärla
    Hjärta
  • Frk Röd

Jag skulle gärna prova en penicillinkur som komplement till övrig medicinering vid min nästa behandling men min klinik säger att antibiotika inte är nödvändigt. Hur har ni andra fått tag på penicillin? Har ni alltid fått det utskrivet från er klinik?

• villsågärna38

Jag tog ureaplasma och mykoplasma prover hos en privat gyn. Hade fått antibiotika om de visat nåt men de var negativa. Sen fick jag en halsinfektion innan jag blev gravid med dotterns någonsin senare (mykoplasma) och fick då antibiotika innan ET. Slump el öde? Vem vet... Kram

• villsågärna38

Fått svar på hcg provet jag tog imorse. Hade ökat!!! Jippie Är 43500 nu och jag är nog i V6+3 - 6+5 ungefär. Vul nästa måndag. Kram ps. Jenkis, vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre!!

• Irma01

Grattis villsågärna vad kul att det går åt rätt håll!! Tänk, jag börjar snart tro på mirakel

Kram!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014