Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Färskt rött blod och så lite mensvärk helt plötsligt...
Ja, ja. jag var helt blodfri/färgad flytningfri i fyra dagar i alla fall
Hoppas att den växer så det knakar/påfrestar slemhinnorna bara.
Hittills, peppar, peppar har det alla fall varit bättre med blödningarna än förra graviditeten, så jag försöker slappna av och ta en vetekudde mot mensvärken, så jag slappnar av ordentligt.
Juliette: du ska absolut välja att testa via mensblod hos Penny och inte via blodprov här hemma, dels för att de inte är lika noggranna, dels för att du vill ha Pennys ordination vid ev utslag, det får du inte om det inte är de som analyserar.
Sen vill jag absolut inte trycka ner din optimism men bra att veta är kanske att Penny inte är läkare och att det inte är hon som gör alla undersökningar och ingrepp, bara så att det inte är något du förväntar dig när du kommer dit, du kanske inte ens hinner se henne mer än en kort stund. Hon (läs läkaren där) kanske inte heller vill behandla dig så som du förväntar dig (ingen ger en allt) så att du inte blir nedslagen igen men Penny är klart en av de bästa i sammanhanget
Juliette: Dexaton-spruta en anti-inflammatoriska som dämpar min egen immunförsvar. Tack och lov att alla stora sprutor är över nu. Jag måste bara hitta på en läkare som kan skriva clexane här i Sverige om det behövs.
Ni som tar prednisolon, har ni sådana söta (icke-söta) ekorre-kinder av prednisolon? Jag ser inte klok ut och vill helst inte bli avslöjad på jobbet varför har jag har blivit så här stor. Finns det något knep att vätskan rinner bort från kroppen? Jag ska äta 20 mg prednisolon fram till testdagen och ser hemsk ut. Försöker undvika salt och socker men det är svårt det där.
Kram till alla från en hormonsting Nalle Puh
Juliette: Jag vet att en kvinna gjorde hysto i Sverige och de hittade inget. Hon åkte till Serum klinik i 4 mån efteråt och de hittade massor som Sverige hade missat. Alla påverkade fertilitet. Samma gäller för laproskopi som jag gjorde förra året. 2 st myom ville inte Sverige ta bort men Grekland tog dessa bort och såg skiljevägg som Swe hade missat. Tyvärr litar jag väldigt lite operationer här eftersom de inte görs med laser utan mekanisk. Som endo-patient är jag noga med att operation blir lyckad. Då vill de hellre lämna kvar saker i Sweän operera bort. Hoppas att du får all hjälp av din gyn!