• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-19 14:47:49 följande:
    håller tummarna för dig att allt är som det ska.. 
    Tack så mycket :) Jag vågar nästan tro att det är bra eftersom jag fortfarande har symtom :) men ropar inte hej än. 
    Ssr skrev 2013-11-19 14:49:13 följande:

Det är ganska många som vet. Men ska vänta tills nyår med att berätta för kompisarna. Men familj och många på jobbet vet eftersom vi jobbar i strålning så är det många uppgifter jag inte för göra, så på mitt jobb är det aldrig nån som kan hålla en graviditet hemlig :)
    Aha nej då är det ju svårt att hålla det hemligt :) Själv studerar jag högskolestudier på distans så jag är bara hemma om dagarna :) 

• Asjak

Fick ändrat mitt första bm möte tills 29/11 istället, jag är idag i vecka 9 8+0.

Jag har lågt blodtryck och kan inte resa mig för fort då ramlar jag omkull.

Sedan får jag lätt lågt blodsocker så ja måste äta väldigt regelbundet.

Här vet bara jag och min make om lilla pyret, familjen får reda på julafton :)

• mmod

Jag ska på hälssamtal imorgon och tanken slog mig att tänk om grav testet inte visar nånting ? Tänkte om mina symptom bara är skingrades och att efter jag plussade så fick jag missfall utan att det "kommit ut" ?!

• LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-19 17:08:14 följande:
    Jag ska på hälssamtal imorgon och tanken slog mig att tänk om grav testet inte visar nånting ? Tänkte om mina symptom bara är skingrades och att efter jag plussade så fick jag missfall utan att det "kommit ut" ?!

Tog ett tredje gravtest igår för att se så det går framåt! Sist stod det "Gravid 2-3" och nu stod det "Gravid 3+" så då blev jag lite lugnare!Glad (om det ens går att tvivla med tanke på mitt illamående..)
  • Pikku Enkeli
    mmod skrev 2013-11-19 17:08:14 följande:

+1 Cool
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • nyttliv2014

Idag är jag sjukt glad så nu blir det några rader i tråden om mig själv =)

Är det någon mer än jag som går på mvc på landsbyggd? Så trist med resurser här.
    Tack och lov är jag skriven i sthlm och kommer gå lite mvc där också eftersom jag kommer föda där..

Nu på fredag ska jag på ul, är otroligt nervös/rädd för att det ska vara något som inte ser bra ut. Men ska samtidigt bli skönt att veta. Kommer väl få ett säkrare datum också än vad jag har nu.

Mått väldigt bra de senaste dagarna. Mindre illamående men väldigt ont i brösten. Ont att ha bh och ont att inte ha bh om ja inte har en jättemjuk tröja på som inte skaver =P Är otroligt trött på dagarna dock.

Fick lov att berätta för ekonomiansvarig på jobbet idag. Eftersom jag fick tid för ul i sthlm så måste jag vara borta från jobbet lite. Vill inte behöva ta ut semesterdagar och inte heller sjukanmäla mig när jag inte är sjuk.
    Hon var jätteförstående och gratulerade mig såklart, känns skönt att inte behöva smyga med det när det har med jobbtimmar att göra.
    Hon sa dessutom att hon redan hade anat det, haha, jag har hört att vissa kan se tidigt när en kvinna är gravid. Undra vad det är de ser =) de sägs ju att man lyser när man är gravid.

Kram till er alla {#emotions_dlg.flower}

• mmod

Nu kommer jag med ett klago inlägg...

Är det någon mer än jag som har gått upp i vikt snabbt ? jag vet inte riktigt vad jag vägde innan graviditeten men nu står vågen på 80 kg....jag förstår inte vad som gör det ? Jag gick upp mycket innan jag plussade och efter det har det bara ökat...jag äter inget godis eller chips alls sedan jag blev gravid, läsk dricker jag inte heller längre...äter ju mer men försöker att inte äta dåligt utan tar en frukt då & då också så jag kan ärligt talat inte förstå varför ?! Har redan gått upp en storlek i bh från 75c till 85c men den börjar också sitta tajt runt om...magen är putig och jag ser redan gravid ut 7 (6+4) och det är inte kul.. man tycker ju att man inte ska gå upp när man slutar med godsakerna men tydligen så gör man det...fast suget inte finns alls!! det är ju självklart till en bra sak men känns inte så skoj när man mår dåligt

• Turvion

Mmod: förstår exakt hur du känner/tänker! Jag har också tappat allt sötsug, knappt ätit något annat onyttigt än kex och lite glass. Först gick jag upp ca 3kg fram till v6 sen började jag må illa och gick ner 1,5kg i v7 och nu fre-igår ytterligare -1kg (V8) men då jag äntligen lyckats äta idag och behålla de, första gången på fyra dagar så PANG upp idag 2,5 kg :s men har svällt upp jättemycket så ser ut som om jag gått upp minst 10kg..

• såjävlaneggo

Kan inte sova.. Ligger och tänker på vilken vagn vi ska köpa, hur barnrummet ska se ut, om det är en pojke eller flicka.. Idag mådde jag bättre på em så jag och sambon åkte till köpcentrumet och köpte lite kläder. Det blev några byxor och en stickad overall pyret kan ha på kvällarna i sommar. Jag var så glad just då, kände att jag äntligen kunde gå till jobbet imorgon. Och så kan jag inte sova, har vridit på mig sen fotbollen slutade..

Tänker också på lite risker, en son jag är lite fundersam till.. Kommer ni färgs ert hår under graviditeten?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014