• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • såjävlaneggo
    Enenina skrev 2013-11-18 20:48:25 följande:

Jag köpte nyponsoppa igår och mandelbiskvier. Och glass smile1.gif när man mår så illa så måste man ju få i sig nått i alla fall.

Ja det var ju jätte gott, äntligen :))
  • Pikku Enkeli

Har mått illa hela dagen och haft jobbig huvudvärk, men det kändes lite bättre när jag hittade en fin Leander-vagga på annons och sambon direkt sa; "men kolla om den finns kvar då?". Så nu har vi varit och köpt en Leander-vagga med sänghimmel. *lycka*

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Enenina

Har ni tips på vart man skriver in sig när man fått plus? Helst i Göteborg eller Mölndal.

• Enenina

Ja man får ju äta det som man är sugen på känns det som. Även om det kanske inte är det nyttigaste. Jag får nog ta nyponsoppa till frukost tror jag. Jag får inte i mej så mycket ätbart. Men försöker i alla fall. Jag gick nog ner 2 kg på lite mer än en vecka.

såjävlaneggo skrev 2013-11-18 20:31:42 följande:
    Varm nyponsoppa och glass fick jag i mig, sambon kollade på mig som om jag aldrig fått mat tidigare :)) än så länge är maten kvar! Så skönt!!

• Turvion

Såjävlaneggo: åh vad nice, jag har nyponsoppa men inte vaniljglass hemma utan bara piggelin och jag tror inte de passar med varm nyponsoppa haha! Har ätit ca 1/4 nudelpaket nu på kvällen och ett glas vatten, och de har jag kvar men mår riiiktigt illa, lagt mig i sängen nu med läkerol, salta kex, lergigan comp, smörgåsrån och vatten på bordet bredvid sängen! Upp till doktorn kl8 imorgon, hoppas på något pepp då! Sover med två kuddar så de är lite högre för huvudet, känns som om de kanske hjälper haha..

• Enenina
    Turvion skrev 2013-11-18 22:17:27 följande:
    Såjävlaneggo: åh vad nice, jag har nyponsoppa men inte vaniljglass hemma utan bara piggelin och jag tror inte de passar med varm nyponsoppa haha! Har ätit ca 1/4 nudelpaket nu på kvällen och ett glas vatten, och de har jag kvar men mår riiiktigt illa, lagt mig i sängen nu med läkerol, salta kex, lergigan comp, smörgåsrån och vatten på bordet bredvid sängen! Upp till doktorn kl8 imorgon, hoppas på något pepp då! Sover med två kuddar så de är lite högre för huvudet, känns som om de kanske hjälper haha..

Jag mår väldigt illa typ hela tiden. Tar en halv postafen varje dag bara. Då känns det lite bättre.jag har också högt när jag ska sova. Två kuddar. Och en tredje utifall. Jag är även förkyld.
  • FridaA
    nyttliv2014 skrev 2013-11-18 18:40:42 följande:
    FridaA: oj jag läste fel, trodde det stod vecka 8 men de gjorde det visst inte. Sitter för långt från skärmen. Vet att tiden går otroligt långsamt men om du försöker koncentrera dig på annat ska du se att tiden helt plötsligt runnit iväg till de säkrare veckorna =)
    tack :) jag ska försöka vara lugn 
  • FridaA

Någon här som är ifrån göteborg? och nästan i samma ålder som mig? är 21 år gammal :)

• Turvion

Enenina: ah de är inte lätt :/
    Var hos doktorn nu imorse, fick diagnos hyperemisis gravidarium.. Kräktes en gång inatt, imorse när jag vaknade och satt med en spypåse i väntrummet på VC och fick sitta och svälja saliv inne hos doktorn och så tar han fram en träpinne och vill titta i halsen!!? Jag sa: ah fast trycker du den där bak på min tunga kommer jag kräkas på dig! Han: aha är de så illa? Men bha JA lyssnar du inte på mig eller!?:š blev lite arg.. Men sjukskriven 10 dagar framåt och ska ta både lergigan comp och primperan :š har ätit primperan i flera år men blev tillagd nu när jag blev gravid att sluta med dem, så vet inte om jag vågar t dem, och absolut inte båda samtidigt... Usch! Någon mer som är hem idg?;(

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-18 22:17:27 följande:

Haha testa ;) nej men köp vaniljglass, det gick faktiskt ner. Jag äter hellre sånt än mat med massa tugg motstånd, då åker det upp på en gång. Sover också högt med huvudet, mår inte lika illa och vaknar aldrig av att jag ska spy! Jag är hemma idag också, det är tänkt att jag ska till jobbet imorgon. Hoppas det går, annars får jag ringa till doktorn. Och hoppas det går bra för dig och att du hittar något som slinker ner i din mage!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014