• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt
    Ssr skrev 2013-11-19 13:47:37 följande:

Jaha okej! Hoppas de gör ett VUL så du får veta till 100 %. Jag är i v 8 (7+4) jag har sett ett tickande hjärta i början av vecka 7, det känns bra att det finns nått där inne :)
    Ja gud vad skönt att ha sett det tickande hjärtat :) Ska bli kul när man kommer längre fram och man börjar se att man är gravid med :) Enligt apparna jag läst så börjar det inte synas förrän i v14-15. men hoppas det syns lite innan dess :) 
  • technicolour

Undrar en sak angående ev sjukskrivning.  Jag pluggar genom arbetsförmedlingen så jag får ersättning från F-kassan, har snart varit sjukanmäld en vecka och ska till MVC nästa onsdag och man får bara va sjukanmäld 7 dagar sedan krävs intyg, hur gör jag då dagarna mellan dessa 7 dagar (torsdag-onsdag) ? eftersom jag inte kan få intyg innan?

Nu blev det rörigt men fråga om ni inte förstår.Oskyldig

• Stjernfelt
    technicolour skrev 2013-11-19 13:52:21 följande:
    Undrar en sak angående ev sjukskrivning.  Jag pluggar genom arbetsförmedlingen så jag får ersättning från F-kassan, har snart varit sjukanmäld en vecka och ska till MVC nästa onsdag och man får bara va sjukanmäld 7 dagar sedan krävs intyg, hur gör jag då dagarna mellan dessa 7 dagar (torsdag-onsdag) ? eftersom jag inte kan få intyg innan?

Kan du inte få ett intyg av en vårdcentral? Eller ringa försäkringskassan och prata med dom om det? (dom brukar väl dock inte vara så samarbetsvilliga) 
  • Ssr
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 13:52:12 följande:
    Ja gud vad skönt att ha sett det tickande hjärtat :) Ska bli kul när man kommer längre fram och man börjar se att man är gravid med :) Enligt apparna jag läst så börjar det inte synas förrän i v14-15. men hoppas det syns lite innan dess :) 

Ja det ska bli jättespännande! Min mage är riktigt svullen så jag ser redan gravid ut, haha! Men det är lite tråkigt eftersom det inte är bebisen utan bara massa svullna tarmar. Men jag hoppas också att det syns mycket tidigare än så! Ska bli så mysigt :)
  • LååångVägDit
    technicolour skrev 2013-11-19 13:52:21 följande:

En doktorn på vårdcentralen får sjukskriva dig!
  • effe
    Ssr skrev 2013-11-19 14:08:37 följande:

Ja det ska bli jättespännande! Min mage är riktigt svullen så jag ser redan gravid ut, haha! Men det är lite tråkigt eftersom det inte är bebisen utan bara massa svullna tarmar. Men jag hoppas också att det syns mycket tidigare än så! Ska bli så mysigt :)
    Min mage är också super svullen ! gasig i magen heeela tiden. ser gravid ut redan nu hehe. längtar också tills man får en riktig gravid mage :) 
  • Stjernfelt
    Ssr skrev 2013-11-19 14:08:37 följande:

Hehe okej :) Ja det ska det! Har du berättat för alla i er omgivning? Jag har bara berättat för min mamma för jag pratar med allt om henne, resten får veta på julafton :) Om där nu finns något att berätta men vi är inställda på det :)
  • effe
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 14:43:34 följande:
    Hehe okej :) Ja det ska det! Har du berättat för alla i er omgivning? Jag har bara berättat för min mamma för jag pratar med allt om henne, resten får veta på julafton :) Om där nu finns något att berätta men vi är inställda på det :)
    håller tummarna för dig att allt är som det ska.. 
  • Ssr
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 14:43:34 följande:

Det är ganska många som vet. Men ska vänta tills nyår med att berätta för kompisarna. Men familj och många på jobbet vet eftersom vi jobbar i strålning så är det många uppgifter jag inte för göra, så på mitt jobb är det aldrig nån som kan hålla en graviditet hemlig :)
  • Turvion

Lååångvägdit: ja primperan har hjälpt mig mot illamående senaste 3-4åren då jag haft mycket magsår och gallsten 4gånger och sen magkatarr.. Men somnar efter 30-45 min och kan inte leva liksom.. :/ sen jag tog den idag har jag inte spytt men mår fortfarande lika illa ;(
    Technicolour: ja du behöver nog bli sjukskriven annars får du inga pengar :/ fk är inte roliga att ha och göra med tycker jag, de är inte hjälpsamma :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014