• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Turvion

Såjävlaneggo: usch ;( jag har fått behålla en halv rostad smörgås nu men de bara växer i munnen och bildas vätska i munnen.. Åååh vill bara att de här ska gå över!! Jag är så hungrig att jag vill gråta ;(

• unborn
    undrande03 skrev 2013-11-18 16:16:09 följande:
    åh. tog ett cb digital nu, och fick 3+ . känns så himla bra då jag förra grav. stannade vid 2-3 (mf i ca 6+1) är nu i 5+1 .. känns som att det här kommer att gå vägen ändå =) så himla lycklig!! ska försöka få ett tidigt vul också, om någon vecka, för att lugna mig ännu mer =)

Ja visst blir man lycklig!! :) Grattis!
  • Alltime

Vet inte om alla ni som mår så fruktansvärt dåligt (kram till er!) blir så tröstade, men en nära vän som är gravid just nu och mår pyton så med ett leende: om man mår illa brukar det vara en bra graviditet. Det är hennes tredje så hon borde väl veta

Själv mår jag bra vissa dagar och vissa dagar kommer jag knappt till jobbet. Men tack och lov är jag fortfarande pigg!

• LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 16:27:52 följande:

Lååångvägdit: ah jag försöker få i mig lite proviva mango nu, går sådär :/ men hellre de än vatten.. Blev sugen på polarknäcke och gjorde revolt och gick till Ica (rakt över gatan) och de tog emot rejält, stannade flera gånger för att stå still och 'andas-andas-andas' men gjorde de, sitter här nu med en polarknäcke och kunde äta en smula och nu vill jag inte ens prova smaka en ynka tugga.. Hur länge ska de hålla på såhär? ;( har du gått ner nåt då? ;(

Bra gjort! Drack oxå proviva men efter att de kommit upp en gång så har jag inte varit så sugen på det längre.. Så har de blivit för mig oxå, ibland blir jag sugen på nåt o det känns som jag kan prova äta det. Men när min sambo väl har köpt hem det så vill jag inte ha det längre.. Jag vill ha det direkt annars går det över. Har "bara" gått ner 1,5 kg men de är ändå skönt att de inte är mer, har inte så mkt att ta av..
  • LååångVägDit
    undrande03 skrev 2013-11-18 16:16:09 följande:

åh. tog ett cb digital nu, och fick 3+ . känns så himla bra då jag förra grav. stannade vid 2-3 (mf i ca 6+1) är nu i 5+1 .. känns som att det här kommer att gå vägen ändå =) så himla lycklig!!

ska försöka få ett tidigt vul också, om någon vecka, för att lugna mig ännu mer =)

Köpte ett till test jag oxå. Har fått "2-3" på två test o nu vill jag se att det står "3+" ! :)
  • mmod

Usch vilken dag...fick åka till jobbet och stå ut med sjukligt illamående som kom & gick trots jag endast varit utomhus hela dagen :/ kom hem och blev i koma, så trött ville verkligen bara sova men då skulle vi laga middag...somnade nästan sittandes framför spisen...skulle hjälpa till lite och brände mig på kokande vatten och blev ännu mer gnällig...slutade med att jag inte ville ha någon mat & blev ännu värre som en trotsig fyra åring... tror inte killen är riktigt med på detta att humöret lär gå upp & ner för varje minut :( känner mig som en unge idag...vill bara sova och skiter nästan i maten ;)

Någon som också har ett fint humör ? ;)

-vecka 7 (6+3)

• mmod

Usch vilken dag...fick åka till jobbet och stå ut med sjukligt illamående som kom & gick trots jag endast varit utomhus hela dagen :/ kom hem och blev i koma, så trött ville verkligen bara sova men då skulle vi laga middag...somnade nästan sittandes framför spisen...skulle hjälpa till lite och brände mig på kokande vatten och blev ännu mer gnällig...slutade med att jag inte ville ha någon mat & blev ännu värre som en trotsig fyra åring... tror inte killen är riktigt med på detta att humöret lär gå upp & ner för varje minut :( känner mig som en unge idag...vill bara sova och skiter nästan i maten ;)

Någon som också har ett fint humör ? ;)

-vecka 7 (6+3)

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-18 17:50:19 följande:

Såjävlaneggo: usch ;( jag har fått behålla en halv rostad smörgås nu men de bara växer i munnen och bildas vätska i munnen.. Åååh vill bara att de här ska gå över!! Jag är så hungrig att jag vill gråta ;(

Jag år också sååå hungrig, drömmer om potatis panerad fisk o sås, men.. Jag lär nog drömma vidare.. Vägde mig nyss medan jag gjorde rent toaletten, har gått ner 4 kg på mindre än en vecka, känns väl mindre ok.. Åh :(
  • LååångVägDit
    såjävlaneggo skrev 2013-11-18 18:25:35 följande:
    Jag år också sååå hungrig, drömmer om potatis panerad fisk o sås, men.. Jag lär nog drömma vidare.. Vägde mig nyss medan jag gjorde rent toaletten, har gått ner 4 kg på mindre än en vecka, känns väl mindre ok.. Åh :(
    Bm sa till mig att jag inte behöver vara orolig för att barnet inte får näring fast jag inte äter utan de e "bara" jag som inte får i mig tillräckligt. Känns ändå skönt att veta!
  • såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2013-11-18 18:29:56 följande:
    Bm sa till mig att jag inte behöver vara orolig för att barnet inte får näring fast jag inte äter utan de e "bara" jag som inte får i mig tillräckligt. Känns ändå skönt att veta!
    Åh va skönt!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014