• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Pikku Enkeli

Har mått så sjukt illa ända sen igår, men känner mig även bubblig i magen och har ont kring typ magmunnen. Började fundera på om det är lite trög mage och/eller magkatarr.. Nu ringde lilla mormor och säger att hon är MAGSJUK! Blev det igår. Hjälp! Vi träffades i fredags eftermiddag ju! Nu är jag livrädd att jag fått magsjuka!!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Humlan26

Tycker jag har så lite symptom. Vissa dagar blir jag deppig och tänker de värsta tankarna. Längtar jättemycket till ul 4/12 så man äntligen får se lille skrutt och att hen förhoppningsvis mår bra. Sen kanske jag kan slappna av lite.
    Har ni andra något "arbetsnamn" på er bebis? 

• Pikku Enkeli

Vår heter Ödlan när den ligger i magen, det kommer den inte heta när den kommer ut

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Scsh

ja, jag undrar också - vad kallar ni er bebis där inne? :)

• fia1
    Scsh skrev 2013-11-24 18:58:50 följande:
    PrickGlad
  • Asjak

Lilla pyret kallar ja den men min make kallar den elof, efraim,kurt,ragnar... Etc

Hahaha den ska inte heta ngt av det iaf :)

• Alltime
    Scsh skrev 2013-11-24 18:58:50 följande:
    Pyret, alltid Pyret. Det var jag som började med det och sambon hängde på.
  • nads

Vi säger "ärtan" istället för den, eller det som vi sa först haha. Jag satt och läste för honom om embryots (stavning) utveckling för veckan jag var i, och då stod det att den var lika stor som en ärta. Sen dess blev det bara ärtan helt enkelt:)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014