• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit

Lillen eller bebisen. Tror jag skrev "lilla krabaten" på farsdag kortet. Annars brukar jag säga ungen men min sambo tycker de låter så hårt. Lite olika alltså! :)

• nyttliv2014

Hela helgen har gått utan att jag varit inne och läst i tråden. Mycket att ta ikapp här =)

I fredags var jag på MCV och gjorde ultraljud. Jag har inte riktigt vetat hur långt gången jag är pga missfall innan den här graviditeten och sen ingen mens i mellan.

Docktorn frågar i vilken vecka jag tror jag är i och jag svarar 8, han säger att vi provar göra vanligt ul och ser efter om det syns något. Han hittade rätt på en gång. En liten klump som såg ut som ett stort grodyngel med en pickande prick i mitten. Inte mkt att se men helt fantastiskt =)

Fostret är ca 3,1cm säger han sen. Du är i vecka 9+6.

De betyder att mitt bf datum som jag trodde skulle bli 5 juli flyttades fram till 20 juni, så nu platsar ja ju inte riktigt i tråden längre =/ nu har jag gått in i vecka 11 och det känns ju helt underbart förstås =)

• LadyGrace
    millan1980 skrev 2013-11-24 20:31:22 följande:

Vi säger Pyret smile1.gif

Mitt smeknamn på gymnasiet var Pyret så det känns lite konstigt för mig. Jag kallar den för min lilla Alien :) Eller skrutten. Försöker dock inte att bli för känslosam (skitsvårt med alla hormoner) förrän vi gjort KUB och passerat v12.
  • LååångVägDit
    nyttliv2014 skrev 2013-11-24 20:46:59 följande:

Hela helgen har gått utan att jag varit inne och läst i tråden. Mycket att ta ikapp här =)

I fredags var jag på MCV och gjorde ultraljud. Jag har inte riktigt vetat hur långt gången jag är pga missfall innan den här graviditeten och sen ingen mens i mellan.

Docktorn frågar i vilken vecka jag tror jag är i och jag svarar 8, han säger att vi provar göra vanligt ul och ser efter om det syns något. Han hittade rätt på en gång. En liten klump som såg ut som ett stort grodyngel med en pickande prick i mitten. Inte mkt att se men helt fantastiskt =)

Fostret är ca 3,1cm säger han sen. Du är i vecka 9+6.

De betyder att mitt bf datum som jag trodde skulle bli 5 juli flyttades fram till 20 juni, så nu platsar ja ju inte riktigt i tråden längre =/ nu har jag gått in i vecka 11 och det känns ju helt underbart förstås =)

Åå va härligt! Skoj! Va skönt att kunna hoppa fram till v 11 bara sådär! Tycker såklart att du kan va kvar i våran grupp, om du vill förstås!! :)
  • nyttliv2014

ja jag tänkte hänga kvar lite faktiskt.. jag är inte den mest aktiva ändå här men nu vill ja ju veta hur det går för alla {#emotions_dlg.flower}

ja har inget speciellt namn för den lilla än.. de blir lite allt möjligt =)

På tal om ingenting, någon mer än jag som är gasig Skäms jag och min sambo är ganska öppna med sånt men senaste dagarna undrar han va jag satt i mig. Men ja skyller på graviditeten, vilket jag ärligt tror är orsaken också Tungan ute

• Mia 80
    nyttliv2014 skrev 2013-11-24 20:46:59 följande:
    Du kan ju fortfarande få en Julibebis om du går över tiden.

Min mamma säger att det är ärfltigt till viss del och därför ska fråga sin mor om dom har gått över. Min mamma gick över minst 2v med oss alla tre, vilket ju är sådär halvroligt att veta redan nu hehe...
  • såjävlaneggo

Åh har kommit fram till vad pyret kan heta om det blir en tjej, Stella Lee. Men pyrets kusin heter Novalie, visst måste jag fimpa det namnet? :/

• Aikotakara

nyttliv2014 - Det är jättevanligt att bli mer gasig under graviditeten :) Jag lidet av samma ;)

Jag kallar bebisen i magen för "bebis" mest. Idag går jag in i vecka 8. Tycker det är lite bättre med illamåendet nu..

• mmod

Har mått dåligt till och från hela dagen :( mår dåligt så fort jag varvar ner konstigt nog....har tappat några symptom känns det som, brösten är ömma då och då bara, illamåendet är dock kvar och jag är rädd det börjar bli värre med det nu framöver, humöret har blivit bättre men det är nog för att killen har lärt sig att inte bråka tillbaka när jag blir arg för ingenting haha :)

Vi kallar bebisen för bebben , plutten :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014