• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Enenina

Känner igen det du skriver. Jag mår också som mest dåligt när jag varvar ner. Är mitt uppe i en flytt nu på packat en massa i helgen.när jag satte mig eller la mig i soffan så mådde jag väldigt illa.Även under en promenad.

mmod skrev 2013-11-24 21:57:43 följande:
    Har mått dåligt till och från hela dagen :( mår dåligt så fort jag varvar ner konstigt nog....har tappat några symptom känns det som, brösten är ömma då och då bara, illamåendet är dock kvar och jag är rädd det börjar bli värre med det nu framöver, humöret har blivit bättre men det är nog för att killen har lärt sig att inte bråka tillbaka när jag blir arg för ingenting haha :) Vi kallar bebisen för bebben , plutten :)

• Asjak

Någon som vet vart Malin1985 tagit vägen? Inte sett henne skriva på länge

• mmod

Usch vad jag lär få sparken för att vara hemma så ofta :( är verkligen hemma varannan vecka men jag är inte lat...illamåendet blir värre och värre...postafen hjälper inte alls så jag får ringa bm idag och fråga vad jag ska göra :( jag arbetar i hemtjänsten så och jag kan inte prestera alls...det känns värdelöst att hålla på såhär fram och tillbaka...känns verkligen som att de på jobbet tycker jag är lat som gör såhär eller något :( känns inte bra men just nu ligger jag i sängen och mår så dåligt, ligger bara helt still för då kräks jag inte...ska vänta till killen åkt på jobbet innan jag somnar om :(

/Vecka 8 (7+3)

• Smurfensmamma

Vi kallar vår för Smurfen! Känner mig så sjuuukt fånig just nu, gråter för minsta lilla! Gråter åt filmer och låg nyss å storböla för att min karljävel inte kom med kaffe på sängen trots att jag faktiskt fyller år! Vaknade till en tom säng och em stark lampa rätt i nyllet!! Mysigt å vakna så på sin födelsedag. Jag frågade lite gulligt vart mitt kaffe var..fick ett "du får vänta" til svar! Klev upp å gjorde mitt egnaa jävla kaffe, fick ett grattis men ingen kram eller nåt... Så är fan skitarg och skitledsen just nu! I vanliga fall hade jag bara blivit sur, men nu pga alla hormoner så känns det som att hela världen går under!

• EmSaH
    Smurfensmamma skrev 2013-11-25 06:48:09 följande:

Vi kallar vår för Smurfen! Känner mig så sjuuukt fånig just nu, gråter för minsta lilla! Gråter åt filmer och låg nyss å storböla för att min karljävel inte kom med kaffe på sängen trots att jag faktiskt fyller år! Vaknade till en tom säng och em stark lampa rätt i nyllet!! Mysigt å vakna så på sin födelsedag. Jag frågade lite gulligt vart mitt kaffe var..fick ett "du får vänta" til svar! Klev upp å gjorde mitt egnaa jävla kaffe, fick ett grattis men ingen kram eller nåt... Så är fan skitarg och skitledsen just nu! I vanliga fall hade jag bara blivit sur, men nu pga alla hormoner så känns det som att hela världen går under!

Grattis på födelsedagen!!!!
  • Pikku Enkeli

Kommit lite blod hela helgen och nu gör du lite mer ont än vanligt så jag ville bara ringa bm och kolla vad de tänker. Hon tyckte jag skulle komma in och kolla så vid lunch har jag läkartid. Så rar bm som svarade!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • LååångVägDit
    Smurfensmamma skrev 2013-11-25 06:48:09 följande:

När jag fyllde år, var dock inte gravid då, så gick min sambo upp o klädde på sig o sa hej då för att åka till jobbet. Då sa jag: får jag inte frukost på säng? Det har alltid varit det viktigaste på födelsedagen för mig sen jag var liten. Han sa att han inte hann och så åkte han. Då ringde jag först men han svarade inte o sen skickade jag ett väldigt argt sms.. Men det jag inte visste var att han redan veckan innan hade bett min syster lura med mig när hon lämnade sin dotter på dagis o så kom han o hämtade upp mig o syrran (vi är tvillingar så vi fyller ju på samma dag) o så tog han med oss till ett café som jag pratat länge om att jag ville åka till, så åt vi frulle där. Och det roliga var att han hade berättat för min syrra veckan innan hur han gissade att jag skulle reagera när han gjorde så och det blev precis som han trodde. I efterhand var de ju skoj men inte just då.. Skämdes lite sen..Skäms

Hoppas din födelsedag blir bättre än den började! Grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-24 23:12:48 följande:
    Någon som vet vart Malin1985 tagit vägen? Inte sett henne skriva på länge

Om du tittar längst uppe på sidan där hennes namn står så kan man inte trycka på det längre, som att hon inte är medlem längre.. Namnet är svart ist för blått.. Hoppas att inget har hänt! Obestämd
  • såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2013-11-25 09:15:29 följande:

Om du tittar längst uppe på sidan där hennes namn står så kan man inte trycka på det längre, som att hon inte är medlem längre.. Namnet är svart ist för blått.. Hoppas att inget har hänt! Obestämd
    Har också tänkt på henne, hoppas hon kommer tillbaka!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014