• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • fia1
    Emly skrev 2013-11-25 12:54:30 följande:
    Är i v6(5+6)Någon mer än jag som har grova sömnproblem? Suuuper trött på kvällen, men när jag väl ska sova vaknar jag 3ggr för toabesök och sedan super tidigt, runt 05, och kan inte somna om. Håller på att bli galen!
    Min man döpte hen till pärlan ;)
    Är uppe och kissar 2-3 ggr varje natt. Även om det kommer så mkt så är man alltid tok kissnödig bara man vaknar till. 
  • såjävlaneggo

Jag drömmer jätte mycket just nu. Förra veckan drömde jag att jag höll på att dö, jag kände i hela kroppen hur kall och blek jag var. Min sambo brydde sig inte och det enda jag ville var att få få umgås med min familj igen. Men han kunde inte skjutsa mig.. Han orkade inte ladda min mobil så jag fick ringa och säga hejdå, men när jag äntligen hade tjatat till mig det ger han mig min mobil. Jag har skrivit ett sms om hur mycket jag älskar min familj osv, och precis när jag ska trycka på skicka så dör jag. Det var så jävla hemskt, ush. Nu har jag drömt några gånger i detalj hur jag är otrogen mot min sambo.. Men en natt drömde jag om pyret, jag såg bara hennes mörka tjocka bebishår och hennes örhänge, hon låt i vagnen. Mer såg jag inte :(

• Pikku Enkeli

Allt var som det ska! Ett litet hjärta som pickar. Blödningarna kommer från väldigt sköra slemhinnor, vilket inte är särskilt skönt, men ofarligt. Läkaren sa att jag är i 6+6 idag, så fyra dagar mindre än vad jag trott.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Stjernfelt
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-25 13:46:20 följande:
    Allt var som det ska! Ett litet hjärta som pickar. Blödningarna kommer från väldigt sköra slemhinnor, vilket inte är särskilt skönt, men ofarligt. Läkaren sa att jag är i 6+6 idag, så fyra dagar mindre än vad jag trott.
    Va skönt att allt var bra :) 
  • Turvion

Såjävlaneggo: jag har också drömt att jag ska dö, jättehemskt, drömde två nätter att jag blev kidnappad och hotad med pistol och kniv, sen vaknar jag innan jag dör men blir liksom jagad innan, springer och springer men kommer ingenstans och som om jag ska slåss mot den här personen men min armar orkar inte :s

• fia1

känner mig psykiskt galen idag, haha
    gått o skikit i över en timma på allt som inte går exakt som jag vill

blev äcklad av kylskåpet o dess fläckar som finns där inne o suttit där  väldigt väldigt länge, så då börjar jag skrika att min kille är dum i huvudet för han inte gjort rent där när han stätat förut. Och att jag är rädd att gamla matrester ska göra mig sjuk. Mitt i skrubbandet av en stor fläck ringer det på dörren när jag är mitt upp i mitt skrikande.

Hade beställt hem matkasse för jag är för illamående för att lämna hemma.
    Så jag börjar tvätta händerna i express fart och kutar till dörren så hade han ställt kassarna precis utanför så jag nockar ner allting. Så där ligger all min mat utspridd i trapphuset. Och min frustration bara växer o växer.

Såhär rolig har min dag varit. Ilska
    Behövde skriva av mig om detta 

• effe

Hej allihopa... gick in i vecka 8 igår. :) tiden bara rullar iväg.. inskrivning nästa vecka på tisdag hos bm. 
    jag inbillar mig att jag väntar tvillingar..magen är skit stor och jag mår frukanstvärt illa men jag har inte kräkts en enda gång.. mår väldigt illa när jag ska sova... ligger och vrider o vränder.. sambon får klia mig lite på ryggen för att få slappna av lite. humöret känner jag igen mig med hos er också haha.. jag får vredes utbrott på sambon..

igår va jag i tvättstugan och var så sjukt hungrig men jag orkade inte laga mat, så när jag kom innanför dörren så fråga jag honom om han orkade gå och hämta färdig mat...då sa han att de kan vänta en stund för han moppade golven och sen ville han vila lite. då bara brast jag i gråt i hallen och tyckte att allt var pest haha.. när man tänker tillbaka så tycker man ju att man är världens löjligaste. 

Kan man inte får begära ett ultraljud eller vul  hos bm ? var ju och fick ett vul på akuten men det vet ju inte bm om :) 
    inbillar mig att det var för tidigt att se tvillingar när dem gjorde vul på mig... ! haaha 

• Melan666

Måste tyvärr lämna er.. Var och gjorde vul i torsdags och dom konstaterade MA :( Hade nästan inte hänt nåt sen jag var där sist för två veckor sen. Så nästa måndag fick jag tid för skrapning. Och inte ett endaste litet tecken fick man på att allt inte är som det ska :/ Och så ska man vänta i en och en halv vecka innan dom tar bort det så man kan börja försöka igen.

• Esperanza80

Hej tjejer!
    Har försökt hänga med i tråden sedan jag plussade drygt för två veckor sen men har inte skrivit något förrän nu.
    Jag och min sambo blev efter 1,5 års försök gravida med hjälp av ICSI (första försöket).
    2 ägg återfördes så har vi tur väntar vi tvillingar. Ska på UL 9/12 på kliniken.
    Jag är nu i vecka 7 (6+3) och har inskrivning hos barnmorskan på torsdag.

Ni som blivit inskrivna... Vad gör man där förutom får en massa information, tar blodtryck, blodprov och invägning?
    Får man tex lyssna på ev hjärtljud? Ingen gynundersökning väl?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014