• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • undrande03

här börjar illamåendet komma igång tror jag.. 
    vaknade inatt av att jag hade ont  i magen, läste mig till att det kan vara växtvärk.. hoppas det! 

sedan när jag väl vaknade på morgonen mådde jag sjukt illa. försökte äta salta kex som jag hört ska vara bra, men de hjälpte mig inte alls =/ 

skulle ta en alvedon mot magontet, och då kräktes jag.. så rolig har min morgon varit!! pallrade mig iväg till jobbet och har petat i mig mat under dagen.. har märkt att jag mår mer illa om jag inte äter va 3e-4e timme..

är i vecka 7 nu.
    nån mer som känner som jag? 

• mmod

Melan666: fy vad hemskt...lider med dig!!! Ett är skrämmande hur många som har fått lämna oss här pga mf & ma :( kan inte tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas...jag oroar mig ständigt för att det ska hända mig med...

• Melan666

Tack mmod och esperanza80. Jag var i vecka 9 (8+3) i torsdags. Och då sa dom att den slutat växa i slutet av vecka 7. Ja, jag hade symtom som vanligt, dock inget illamående.. Men det hade aldrig min mamma som gravid heller.

Förstår att du är orolig.. Jag var också jätteorolig för just ma eftersom man inte märker när man får det.. Så när dom väl sa att det inte såg bra ut så blev jag inte särskilt förvånad, för någonstans var jag redan inställd på att det skulle gå fel. Tog nästan ett år för oss att lyckas bli gravida, så hoppas det inte tar lika lång tid igen.

• LadyGrace
    Melan666 skrev 2013-11-25 16:44:03 följande:

Måste tyvärr lämna er.. Var och gjorde vul i torsdags och dom konstaterade MA :( Hade nästan inte hänt nåt sen jag var där sist för två veckor sen. Så nästa måndag fick jag tid för skrapning. Och inte ett endaste litet tecken fick man på att allt inte är som det ska :/ Och så ska man vänta i en och en halv vecka innan dom tar bort det så man kan börja försöka igen.

Så hemskt! Stackars er! Extra jobbigt att du inte fick en enda hint om att inte allt stod rätt till.kram
  • Majkenstös

Hej alla :). 

Jag sluter mig till er, då jag enligt egen beräkning har BF  ca 27e Juli.
    (Enligt de flesta uträkningar 30/7 eller 1/8 men jag har alltid menscykel på minst 12, max 24 dagar, så jag tror inte riktigt att jag kan räkna som man "ska".
    Här på FL får jag 27/7, så jag kör på det. Någon som har bättre koll på hur man kan räkna ut mer exakt med så kort och så oregelbunden mens?  

Funderar mycket fram och tillbaks på när det är dags. Just det där att veta när man passerat vecka 12 och kan börja berätta för folk (jag vill vänta, har haft ett missfall och är väldig nojjig till och från) känns väldigt betydelsefullt för mig.

Jag är nyfniken, hur mår ni andra som skall ha ungefär samtidigt? Syns det på er? Kan det synas nu eller har jag bara blivit tjockis :D? 

Kram! 

• nyttliv2014
    Mia 80 skrev 2013-11-24 21:39:29 följande:
    Du kan ju fortfarande få en Julibebis om du går över tiden.

Min mamma säger att det är ärfltigt till viss del och därför ska fråga sin mor om dom har gått över. Min mamma gick över minst 2v med oss alla tre, vilket ju är sådär halvroligt att veta redan nu hehe...
    Ja första barnet speciellt brukar ju dra över tiden. Min systers dotter kom däremot tidigare än avsett datum så vi får väl se va som ligger i mina gener =)
  • nyttliv2014
    Emly skrev 2013-11-25 12:54:30 följande:
    Är i v6(5+6)Någon mer än jag som har grova sömnproblem? Suuuper trött på kvällen, men när jag väl ska sova vaknar jag 3ggr för toabesök och sedan super tidigt, runt 05, och kan inte somna om. Håller på att bli galen!
    Min man döpte hen till pärlan ;)
    Ja är också supertrött på kvällen.. kan somna vid 9 men försöker oftast hålla ig vaken lite längre. Standard senaste nätterna är minst 2 toabesök. Ofta innan 1-2 på natten.. efter 2 är det ofta lugnt till klockan ringer men då är jag lika kissnödig igen.

Inga problem att somna dock om ja vaknar innan klockan.. hoppas det går över snart!
  • nyttliv2014
    Melan666 skrev 2013-11-25 17:53:21 följande:
    Tack mmod och esperanza80. Jag var i vecka 9 (8+3) i torsdags. Och då sa dom att den slutat växa i slutet av vecka 7. Ja, jag hade symtom som vanligt, dock inget illamående.. Men det hade aldrig min mamma som gravid heller.

Förstår att du är orolig.. Jag var också jätteorolig för just ma eftersom man inte märker när man får det.. Så när dom väl sa att det inte såg bra ut så blev jag inte särskilt förvånad, för någonstans var jag redan inställd på att det skulle gå fel. Tog nästan ett år för oss att lyckas bli gravida, så hoppas det inte tar lika lång tid igen.
    Ledsen för er, det tog lång tid för mig att bli gravid med. Men efter mitt mf så gick det snabbt som sjutton. Så ge inte upp. Ta hand om varandra nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014