Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Känner också skillnad i magen sista veckan. Bebisen trycker ordentligi i alkla hörn, verkar va trångt nu. Ibland kilar den fast sig under revbenen, inte så skönt.
    Man kan också se att hela magen rör sig ibalnd, det känns!
    Det kommer också som små nålhugg och ilningar ner mot underlivet på em. Läste någon stans att det kan vara när den börjag fixera sig som någon närv komme ri kläm.

• Humlan26

Någon som börjat tvätta bebiskläder ännu? Börjat packa bb-väskan? jag skrev en packningslista igår ialla fall, så nu vet jag vad osm skall packas ner.

• Humlan26
    Enenina skrev 2014-05-21 20:16:24 följande:
    Jag har tvättat kläderna för nån vecka sedan, bb-väskan är så gott som klar.vagnen bäddad, spjälsängen bäddad, bara spjälskyddet som fattas. 
    Va mysigt! Tänkte börjalite till helgen! På måndag ska vi till sjukhuset på info om förlossningen. Då får vi förhoppningsvis info om vad man får på sjukhuset Tex mat till pappan, blöjor osv. Efter det tänkte jag packa bb-väskan.
  • Humlan26

Har bf 2/7. Var på andra föräldragruppen idag. Vi pratade om amning och första tiden hemma. Bra
    info,, men det verkar inte vara helt lätt att ta hand om ett spädbarn =)

Bm har kännt sedan ca 3 veckor tillbaka att ebis ligger med huvudet neråt, men tror inte attd et varit fixerat. Nu känner jag lite tryck nedåt när jag går, så fixeringen kanske börjar nu?

• Humlan26

Var på sjukhuset på en föreläsning och bildspel igår om förlossningen. Känns så himla overkligt att jag och min man snart skall gå igenom detta.
    Någon mer som känner så?

• Humlan26

Skall börja tvätta bebiskläder idag. Börjar med det som skall vara storlek 50, men inser att det kan skilja ca 5 cm i storlek på kläderna. Får packa ett gäng olika storlekar helt enkelt.
    Någon som vet om bebis får låna kläder på bb?

Idag gick jag in i vecka 36, inte lågt kvar nu!

• Humlan26

Jag är inte heller nervös inför förlossningen. Förstår nog inte hur vansinnigt ont det kommer göra och tur är väl det. Jag förlitar mig på barnmorskan, att hon guidar mig och föreslår saker som gör att förlossningen blir så bra som möjligt. Har också läst på en del så jag har så mycket kunskap som möjligt om de olika skeendena.

• Humlan26

Jag är inte heller nervös inför förlossningen. Förstår nog inte hur vansinnigt ont det kommer göra och tur är väl det. Jag förlitar mig på barnmorskan, att hon guidar mig och föreslår saker som gör att förlossningen blir så bra som möjligt. Har också läst på en del så jag har så mycket kunskap som möjligt om de olika skeendena.

• Humlan26

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014