• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-28 11:13:31 följande:
    Okej bra att du har symtom kvar, då finns det hopp! :) 

Jaa än finns det hopp :)
    Men jag vet inte hur jag ska göra med att ringa och fixa tid hos BM. om jag ska avvakta eller hur jag ska göra. 
  • MissUnik

Okej! :) Ja allt blir ju lite lättare när man kan berätta..
    Usch din stackare! Ja jag har ju fördelen (eller nackdelen) att jag kan äta när jag vill ;p
    Men tror att ätandet kan bero på röksuget också, för en vecka sen slutade jag med allt vad godis, läsk, socker och onyttig mat är.. Sen när jag plussade igår så var det ju slut på rökandet bums! Så har nu för första gången på 8 år varit rökfri över 24timmar..
    Så äter nog tack vare sug efter allt ;p

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 11:23:02 följande:
    Okej! :) Ja allt blir ju lite lättare när man kan berätta..
    Usch din stackare! Ja jag har ju fördelen (eller nackdelen) att jag kan äta när jag vill ;p
    Men tror att ätandet kan bero på röksuget också, för en vecka sen slutade jag med allt vad godis, läsk, socker och onyttig mat är.. Sen när jag plussade igår så var det ju slut på rökandet bums! Så har nu för första gången på 8 år varit rökfri över 24timmar..
    Så äter nog tack vare sug efter allt ;p
    Å va bra att du slutat röka! :) Jag slutade röka när vi började försöka, har saknat ciggen jättemkt ända tills jag plussa. Nu saknar jag det inte ett dugg, luktar dessutom jätteäckligt när andra rökt. ;)  

• Alltime
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:
    Fick en tid för hälsosamtal på torsdag jag.. :) följer er partner med på det?

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!
    Jag mår huxflux mycket bättre nu. Mådde skit förra veckan innan jag testade mig, och sedan fredag (när jag fick plus) och lördag. Söndag och idag mår jag mycket bättre och är inte alls lika glupande hungrig som jag varit. Har dessutom gått ner 5 hg sen i fredags trots både det ena och det andra i matväg... Min kropp är skum!

Jag har ringt MVC nu (en tjej blev sen till jobbet och den andra var och jobbade), så jag fick tid på torsdag kl 15.30. Min sambo vill väldigt gärna vara med, men han slutar egentligen inte förrän 17, så vi får se hur det blir. Vi vill ju inte säga något än.
  • MissUnik

Malin: ja jag har alltid varit bombsäker på att jag kan sluta så fort jag får det där efterlängtade pluset! Skulle ljuga om jag säger att jag inte är sugen! Men skulle aldrig få för mig att ta ett bloss igen, men idag känner man extra mycket när folk röker i närheten av en ;) vad skönt att du slutade innan! :)

• MissUnik

Alltime, vad skönt att du mår bättre!
    Man brukar ju kunna gå ner i början.. Själv har jag bara gått upp ;P

Nä så kände vi med, gubben vill gärna med man måste komma ganska mycket sent till jobbet isåfall.. Och vet inte hur mycket hälsosamtalet är värt för dom?

Måste fråga, är det någon annan som har yrsel och svimmnings problem?

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 13:02:27 följande:
    Alltime, vad skönt att du mår bättre!
    Man brukar ju kunna gå ner i början.. Själv har jag bara gått upp ;P

Nä så kände vi med, gubben vill gärna med man måste komma ganska mycket sent till jobbet isåfall.. Och vet inte hur mycket hälsosamtalet är värt för dom?

Måste fråga, är det någon annan som har yrsel och svimmnings problem?
    Jag har inte yrsel själv men jag läste nyligen om det i en annan tråd och det är väldigt vanligt. Man får slut på energi på nåt sätt och då måste man fylla på snabbt. Så sätt dig ner och ät och drick lite när du känner av yrsel eller svimningskänsla. :)
  • MissUnik

Tack Malin1985! Ja det måste väl vara så, har inte känt av det innan yta. Bara idag, hela dagen..

• millan1980

Orolig! Fick en blödning nu idag på självaste BIM-dagen för en liten stund sedan. Fick panik, tog gravtest, som visade positivt. Men det kan ju ändå vara ett missfall på gång Rynkar på näsan, fast hormonnivåerna finns kvar. Eller så är det förhoppningsvis så att kroppen inte fattat att man är gravid och att det är mensen som ändå kommer....Så nervös för att det är ett missfall, har inte ont i magen eller så. Fortfarande öm i brösten. Är väl bara att avvakta och se vad som händer....

• malin1985
    millan1980 skrev 2013-10-28 18:11:08 följande:
    Orolig! Fick en blödning nu idag på självaste BIM-dagen för en liten stund sedan. Fick panik, tog gravtest, som visade positivt. Men det kan ju ändå vara ett missfall på gång , fast hormonnivåerna finns kvar. Eller så är det förhoppningsvis så att kroppen inte fattat att man är gravid och att det är mensen som ändå kommer....Så nervös för att det är ett missfall, har inte ont i magen eller så. Fortfarande öm i brösten. Är väl bara att avvakta och se vad som händer....

Va jobbigt :( men jag tror att det är ganska vanligt att få "mens" i början av graviditeten. Ta de bara lugnt, så länge du inte har ont är det nog ingen fara. :) jag håller en tumme för att allt är som det ska!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014