• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • millan1980

Missunik: Jag känner oxå den där underliga känslan i magen, hungrig eller illamående....Svårt att avgöra vad som är vad.

• MissUnik

LadyGrace:
    Åh vad spännande! Vilken vecka är du i? Jag tänkte också nämligen på när ringer man till mvc? Man blir väl inte inskriven för än i vecka 10 eller nått sånt där va?

Millan1980:
    Ja den är verkligen svår att sätta fingret på ;) men jag har tom hunnit längtat efter illamåendet också! ;)

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 07:33:31 följande:
    LadyGrace:
    Åh vad spännande! Vilken vecka är du i? Jag tänkte också nämligen på när ringer man till mvc? Man blir väl inte inskriven för än i vecka 10 eller nått sånt där va?

Millan1980:
    Ja den är verkligen svår att sätta fingret på ;) men jag har tom hunnit längtat efter illamåendet också! ;)
    Jag ringde på en gång efter jag plussat :) Lika bra att ha det gjort tycker jag ;)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 06:46:03 följande:
    Hejsan!
    Jag hänger gärna på jag med!
    Jag plussade igår på Bim+4.. 😊
    Har bf runt 30/6-2/7..
    Det ända jag känner är denna underliga känslan i magen, man vet inte om man är hungrig eller om man mår illa..
    Grattis och välkommen! :) Ja haha den känslan känner man ju igen ;)
    Har ni försökt länge?  
  • malin1985
    ronjaaa skrev 2013-10-27 23:28:34 följande:
    Hej! jag och min sambo försöker bli med barn, jag har fått så ont i brösten & verkligen känner de på mig att de kommer bli ett plus, men måste vänta med att kolla tills fredag! jag har räknat ut att om jag är gravid så är jag beräknad till 12 juli 2014! vårt första barn & vi är så spända! grattis till ditt plus!
    Spännande :) Då ska jag hålla en tumme för ett pluss på fredag då ;)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-28 07:05:28 följande:
    Grattis till alla nya! :).
    Idag ska jag ringa mvc och det känns så spännande och nervöst samtidigt :). Så verkligt :D
    Å va kul :) Jag fick värsta lyckokicken efter jag ringde dit :) Det vart som du säger väldigt verkligt ;)
  • Alltime
    malin1985 skrev 2013-10-28 07:42:39 följande:
    Å va kul :) Jag fick värsta lyckokicken efter jag ringde dit :) Det vart som du säger väldigt verkligt ;)
    Ska försöka få tillräckligt mycket egentid på jobbet för att ringa, men det är lite svårt. Så synd att de bara har öppet mellan 8 och 16 här i Sollentuna
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-10-28 07:52:00 följande:
    Ska försöka få tillräckligt mycket egentid på jobbet för att ringa, men det är lite svårt. Så synd att de bara har öppet mellan 8 och 16 här i Sollentuna
    Ja det var lite problematiskt, man vill ju inte att nån ska råka höra. Jag åkte iväg på lunchen och parkerade bilen vid ett köpcentrum när jag ringde. Var rätt lång telefonkö... :/
  • LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-28 07:33:31 följande:

LadyGrace:

Millan1980:

Om mina uträkningar stämmer så är jag i vecka 5.

Vet inte egentlige när man ska ringa. Vill göra det för att få det gjort :). Sen kanske man inte blir inskriven förrän senare :).

I mitt län ringer de upp så klockan 8.45 blir det liksom offentligt :).

När har ni tänkt berätta för familj och vänner?

Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
  • Alltime
    LadyGrace skrev 2013-10-28 08:09:45 följande:
    När har ni tänkt berätta för familj och vänner?
    Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
    Så tänkte vi också, får se om jag kan suga på karamellen så länge
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014