• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LadyGrace

Måste ibland titta på graviditetstest- kortet för att försöka förstå att jag inte drömmer :).

Är hemma hos mina föräldrar och det är skitsvårt att inte säga nåt. Tur att man kan gå in här och skriva/läsa lite :).

Tror jag fått ett symptom till; tröttheten. Känner mig redan dränerad på energi och måste få sova.

Hur går det för er andra?

• MissUnik

Haha så gör jag med! Nu har det ju liksom försvunnit från det digitala testet!
    Åh jag vet, träffade mina samma dag jag plussade! Man vill ju bara skrika ut det av lycka!

Ja tröttheten har verkligen knackat på här med! Dom senaste dagarna har jag varit tvungen att sova en stund så fort jag kommer hem.. Jag kör ju bil hela dagarna och ikväll var det svårt att hålla sig vaken på vägen hem.. Riktigt obehagligt!

• malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-29 20:15:17 följande:
    Måste ibland titta på graviditetstest- kortet för att försöka förstå att jag inte drömmer :).

Är hemma hos mina föräldrar och det är skitsvårt att inte säga nåt. Tur att man kan gå in här och skriva/läsa lite :).

Tror jag fått ett symptom till; tröttheten. Känner mig redan dränerad på energi och måste få sova.

Hur går det för er andra?

Jorå jag har gått o lagt mig innan 21 varje dag nu i typ en vecka, förutom i lördags då orkade jag va uppe ända till kl 23 ;) promenera med min mamma idag och snacka om att man måste tänka på vad man säger. Jag tänker på att jag är gravid hela tiden o sen att inte kunna säga nåt om de e väldigt svårt.
  • Zakira

Jaa, jag får också titta på korten på mina gravtest ibland för att förstå att det är sant. Särskilt nu när jag haft ett par dagar i stort sett utan några symptom annat än lite ömma bröst.

Jag vet att det är jättesvårt att säga, men när tror ni ungefär att det kommer börja synas? (alltså synas så pass mycket att det syns med kläder och allt)

• LadyGrace

Blir lite orolig. Har typ mensvärk till och från och är rädd att det ska ha börjat blöda varje gång jag är på toa. Inget sånt men det känns jobbigt. Är det nån av er som kan känna så? Menvärk liknande menar jag.

• malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-30 10:12:55 följande:
    Blir lite orolig. Har typ mensvärk till och från och är rädd att det ska ha börjat blöda varje gång jag är på toa. Inget sånt men det känns jobbigt. Är det nån av er som kan känna så? Menvärk liknande menar jag.
    Jag känner exakt samma. Sen har jag rätt mkt flytningar så känns blött i trosan då och då och då tänker jag varje gång att de måste vara blod... :/ "Mensvärken" och egentligen växtvärk när livmodern växer så det är ingen fara med det men det är ju inte så konstigt att man oroar sig när den värken brukar betyda mens. Fast mitt känns iallafall lite mildare nu än när jag har riktig mensvärk.
  • malin1985
    Zakira skrev 2013-10-30 10:09:33 följande:
    Jaa, jag får också titta på korten på mina gravtest ibland för att förstå att det är sant. Särskilt nu när jag haft ett par dagar i stort sett utan några symptom annat än lite ömma bröst.

Jag vet att det är jättesvårt att säga, men när tror ni ungefär att det kommer börja synas? (alltså synas så pass mycket att det syns med kläder och allt)
    Jag har läst att man är mest välsigt svullen de första 3 månaderna eftersom att det händer så mycket i magen nu. Sen brukar det lägga sig och så dröjer det lite innan den riktiga gravidmagen syns. Det är såklart olika för alla men runt v 20 skulle jag tro är ganska normalt baserat på vad jag har läst.
  • Vifslan
    Zakira skrev 2013-10-30 10:09:33 följande:

Hihi, jag testar mig typ varannan dag bara för att se om det är sant eller inte. Köpte hem ett storpack med tester från ebay så jag har lite att ta på! :) jag har superömma bröst. Måste sova med bh om sambon råkar komma åt dem i sömnen. Sen har de växt lite också, inte helt fel. Dock måste jag har "tantbh:ar" just för ömhetens skull. 

Det är nog väldigt individuellt, vissa får fin bebismage redan i v.20 och vissa syns det mycket senare på. Just nu tror jag dock att många ser gravida ut just för att man är så svullen ;)  
  • Humlan26
    malin1985 skrev 2013-10-29 14:29:58 följande:
    Hehe jag har en jättebra gravidapp med dag för dag beskrivning om bebisen och en massa roliga jämförelsemått o sånt :) Denna vecka kommer bebis vara lika stort som ett riskorn :P

Vilken app använder du?
  • Humlan26
    malin1985 skrev 2013-10-30 10:17:19 följande:
    Jag känner exakt samma. Sen har jag rätt mkt flytningar så känns blött i trosan då och då och då tänker jag varje gång att de måste vara blod... :/ "Mensvärken" och egentligen växtvärk när livmodern växer så det är ingen fara med det men det är ju inte så konstigt att man oroar sig när den värken brukar betyda mens. Fast mitt känns iallafall lite mildare nu än när jag har riktig mensvärk.

Är exakt lika dan!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014