• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Alltime
    MissUnik skrev 2013-10-29 13:43:42 följande:
    Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!
    Åh, vilken bra present, den snor jag, en sådan vill jag också ha. Var beställde du den ifrån? Och vet du om det fanns för farmor och farfar också?

Jag sitter också och "jobbar" just nu, i själva verkat har jag för femtioelfte gången googlat på hur "bäbisen" utvecklas och hur den ser ut denna vecka...
  • millan1980

Håller med er andra att det är svårt att fokusera på jobbet vi tänkte berätta genom att ge en present i form av en litet bodyplagg med texten världens bästa mormor, morfar och farmor. En av var sort

• LadyGrace
    Alltime skrev 2013-10-29 13:48:00 följande:
    Åh, vilken bra present, den snor jag, en sådan vill jag också ha. Var beställde du den ifrån? Och vet du om det fanns för farmor och farfar också?

Jag sitter också och "jobbar" just nu, i själva verkat har jag för femtioelfte gången googlat på hur "bäbisen" utvecklas och hur den ser ut denna vecka...
    Det finns en för farmor och farfar med. Tittade precis på dom i bokhandeln men gissar att de är billigare på nätet.
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-29 13:43:42 följande:
    Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!
    Åå va kul :) Sånt är ju jättekul att ha kvar! :) Det ska jag också kolla efter ;) hihi
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-10-29 13:48:00 följande:

Hehe jag har en jättebra gravidapp med dag för dag beskrivning om bebisen och en massa roliga jämförelsemått o sånt :) Denna vecka kommer bebis vara lika stort som ett riskorn :P
  • MissUnik

Ja jag tyckte också den var lite rolig!
    Den fanns även för farmor och farfar!
    Jag beställd min på bokus, tror den kostade runt 120 kronor.. Hade gärna velat bläddra i den men det va en söt framsida och tror nog budskapet går fram ;)

• malin1985

Jag oroar mig för att jag lyfter för tungt på jobbet...! Jaq jobbar på ett lager och det innebär tunga lyft flera gånger om dagen. Jag har läst att det kan öka risken för missfall så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra...! Jag vill inte riskera min lilla klump för nåt i världen! Funderar på att berätta för chefen redan nu för att undvika lyften i så stor mån jag kan. Problemet är bara att min chef är ingen mindre än min pappa och om jag berättar för han måste jag berätta för ALLA. :/ Hur skulle ni gjort?

• MissUnik

Oj jobbigt sits Malin, jag trodde inte att det var såå farligt med tunga lyft.. :s jag jobbar nämligen inom transport och kör bud så bär tungt gör jag varje dag.. Nu vart ju jag orolig också! Måste jag prata med bm om på torsdag.. Ang ditt fall då Malin, vet din pappa om att ni försök skaffa barn? Och vet inte hur stort lagret du jobbar på är, men den finns ingen arbetskollega du kan berätta för som kan hjälpa dig, när det behövs bära tungt?

• Vifslan

Om ni jobbar ska ni nog känna efter. Det är väldigt individuellt hur kroppen reagerar å tunga lyft. Min mamma jobbade inom äldreomsorgen (tungt!) tills hon hade två veckor kvar till BF med mig. Sen började hon renovera och släpa saker, just för att hon orkade då. Dock tog hon det lugnare till mina syskon :) 

Jag har märkt att man blir svagare och tröttare i kroppen. Tränar styrketräning och det blir bara jobbigare och jobbigare att lyfta tyngderna :)

Studerar en master och tycker det är skitjobbigt för höfterna och ryggen att sitta still, har ni samma problem?  

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-29 15:18:46 följande:
    Oj jobbigt sits Malin, jag trodde inte att det var såå farligt med tunga lyft.. :s jag jobbar nämligen inom transport och kör bud så bär tungt gör jag varje dag.. Nu vart ju jag orolig också! Måste jag prata med bm om på torsdag.. Ang ditt fall då Malin, vet din pappa om att ni försök skaffa barn? Och vet inte hur stort lagret du jobbar på är, men den finns ingen arbetskollega du kan berätta för som kan hjälpa dig, när det behövs bära tungt?
    Okej kolla med din bm så kan du väl skriva här vad hon sa :) Som sagt var det nåt jag läste så vet inte om det stämmer riktigt. Nej dom vet inte att vi försökt och vi hade inte tänkt berätta förrän om tidigast 4 veckor..! :/ Vi är bara 6 st på min avdelning och det är bara jag som sköter mottag av gods så det blir en del lyft som ligger på mig även fast jag har en vagn och så. Funderar på att fejka lite ryggont så att jag kan skylla på det när jag inte kan bära sådant jag i vanliga fall skulle klara. :P Men jag ska prata me min sambo ikväll så får vi bestämma hur vi ska göra :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014