• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LadyGrace

Malin1985: Ja det var lite såna dockhus spisar vi tänkte på :).

Kommer absolut försöka stå emot sockersuget! :)

• MissUnik

Åh jag ät sugen på allt just nu, dock inget sött som det brukar kunna vara.. Jag vart väldigt yr när vi var och handlade idag, så tog ett paket salta kex och tryckte i mig två.. Sen slank HELA paketet ner! Herregud så gott det var! Så nu ligger man här och suktar efter salta kex!

• LadyGrace

Vaknade med ett begynnande illa mående som verkar bli värre. Mixade känslor av lycka och obehag :).

• Alltime

Jag kännet ingenting just nu, mer än att brösten värker och är större, det är faktiskt lite tråkigt.

Några cravings har jag inte heller. Jag hade precis börjat äta nyttigt igen efter att ha slarvat mågon månad, nu är jag tillbaka på lite "ät vad jag vill, tjock blir jag iaf", men det gäller mat och inte snacks/godis. Men jag måste skärpa mig där också, nu om någonsin är det väl viktigt att jag äter nyttigt! Dessutom läste jag att den bara behöver typ en frukt per dag just nu.

• malin1985

Idag går jag in i v6 :D Tog ett digitalt test imorse och fick 3+ :D

• Zakira

Hej! Tänkte hoppa in här också om det är ok. Plussade i förra veckan på första försöket (gjorde 3 olika test haha) enligt CB var jag gravid  2-3. Och om jag räknar när jag fick utslag på ÄL-sticka + när vi hade sex runt det så borde jag gå in i vecka 5 nu och ha BF ca 1/7. Kan inte riktigt räkna från mensen då den varit lite oregelbunden sen jag slutade med p-piller i somras.

Jag är 22 år och min sambo 26, vi bor söder om Stockholm och jag pluggar på universitetet fram till sommaren och han jobbar. Plusset är efterlängtat för oss båda, men vi inser också att med min mammapenning och hans lön kommer det att bli ganska knapert i början.

Mina symptom är väl en del "mensvärk" till och från (ingen blödning alls), hunger, och finnar! (Har alltid haft väldigt hormonkänslig hy så det var väntat, men inte roligare för det). Vi har berättat för våra mammor och två till i nära familj, men inga andra.

• Humlan26

Har så sjukt svårt att fokusera på jobbet sen jag fick mitt plus. Sitter bara och tänker på det...

• malin1985
    Zakira skrev 2013-10-29 10:01:15 följande:
    Hej! Tänkte hoppa in här också om det är ok. Plussade i förra veckan på första försöket (gjorde 3 olika test haha) enligt CB var jag gravid  2-3. Och om jag räknar när jag fick utslag på ÄL-sticka + när vi hade sex runt det så borde jag gå in i vecka 5 nu och ha BF ca 1/7. Kan inte riktigt räkna från mensen då den varit lite oregelbunden sen jag slutade med p-piller i somras.

Jag är 22 år och min sambo 26, vi bor söder om Stockholm och jag pluggar på universitetet fram till sommaren och han jobbar. Plusset är efterlängtat för oss båda, men vi inser också att med min mammapenning och hans lön kommer det att bli ganska knapert i början.

Mina symptom är väl en del "mensvärk" till och från (ingen blödning alls), hunger, och finnar! (Har alltid haft väldigt hormonkänslig hy så det var väntat, men inte roligare för det). Vi har berättat för våra mammor och två till i nära familj, men inga andra.
    Grattis och välkommen! :) Skriv gärna in dig i BF listan (länk finns i ts).
    Jag har också fått fler finnar än vanligt! Väldigt irriterande, då jag haft bra hy sen jag slutade med p-ring i augusti. Det är väl hormonerna som spökar...! Man kan räkna ut BF om man vet ÄL, så din uträkning stämmer nog bra :)
    Hehe jag har nog tagit typ 20 test ;) Jag trodde min ÄL var tidigare (jag hade 2 tänkbara datum) så det hann gå en del test innan jag insåg att det var det senare datumet som stämde. Sen har jag tagit några test även efter plusset för att se att det går framåt :) Tog ett digital idag där det stod 3+ så nu är det sluttestat för mig ;) 
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-29 10:55:25 följande:
    Har så sjukt svårt att fokusera på jobbet sen jag fick mitt plus. Sitter bara och tänker på det...
    Samma här..! Jag vill bara sitta vid datorn och kolla bebissaker o symtom o allt sånt skoj ;)
  • MissUnik

Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014