• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-28 08:09:45 följande:
    Om mina uträkningar stämmer så är jag i vecka 5.
    Vet inte egentlige när man ska ringa. Vill göra det för att få det gjort :). Sen kanske man inte blir inskriven förrän senare :).
    I mitt län ringer de upp så klockan 8.45 blir det liksom offentligt :).

När har ni tänkt berätta för familj och vänner?
    Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
    Vi tänkte berätta för våra familjer v 10 eller efter vul när vi vet att allt ser bra ut.
    Övrig släkt och vänner får veta v 12 :) 
  • MissUnik

Malin1985: ja så känner jag med! Sitter och väntar på att klockan ska bli 9 så jag kan ringa till bm.. Vi började försöka på riktigt för ca 14 månader sen, men det tog ganska hårt på oss och jag fick ett erbjudande karriärsmässigt jag inte kunde tacka nej till så vi lugnade ner oss med vad som kändes på slutet som den hysterika jakten på pluset och vips nu står vi här! :)

• LadyGrace

Svävar på moln! Fått en första tid den 11/11 och UL den 20/12. Perfekt innan jul :).

Nu ska jag nog dansa en liten glädjedans :D

• MissUnik

Åh vad kul LadyGrace! Gud ul, så långt har inte jag vågat tänka, men usch så häftigt!
    Ang det här med att berätta, tänkte också om man skulle vänta till jul men insåg att jag aldrig skulle kunna hålla mig så länge! Ville ju skrika ut det igår när jag träffade min familj.. Men vi kommer väl vänta till vecka 10 iaf, om dom nu inte förstår det innan vilket jag tror!

Nu är det dags för mig att ringa bm!

• Qhuiii

Oj jag har varken vågat tänka på varken inskrivningssamtal eller något annat. Försöker bara leva i nuet och ta oss förbi v 6 där jag fick mf sist. Tiden sniglar sig verkligen fram!

• malin1985
    Qhuiii skrev 2013-10-28 09:04:34 följande:
    Oj jag har varken vågat tänka på varken inskrivningssamtal eller något annat. Försöker bara leva i nuet och ta oss förbi v 6 där jag fick mf sist. Tiden sniglar sig verkligen fram!
    Ja, det går verkligen jättelångsamt nu :/
  • LadyGrace
    Qhuiii skrev 2013-10-28 09:04:34 följande:

Håller tummen hårt för er!
  • Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-10-28 09:22:01 följande:
    Ja, det går verkligen jättelångsamt nu :/
    Verkligen, man skulle vilja kunna snabbspola lite:P
  • Qhuiii
    LadyGrace skrev 2013-10-28 09:26:29 följande:
    Håller tummen hårt för er!
    Tack!<3
  • Vifslan

Idag går jag in på antagligen v 10 (9+0) eller v 6 (5+2). Vet inte riktigt när jag blev gravid. Hade en konstig blödning i september och sen sjönk inte basaltemperaturen ner till det vanliga igen. Dock ökade den igen denna "ägglossning" och har ökat vartefter. Det är så jobbigt att inte veta riktigt när man blev gravid, borde man kunna begära ett tidigt vul för att vara säker? 

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014