• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LadyGrace

Vifslan: det kan du säkert göra. Om de inte går med på det så går det att ta sig till en privat klinik. Visserligen kan det ju kosta men det hade jag gjort för att lugna sina nerver.

• MissUnik

Fick en tid för hälsosamtal på torsdag jag.. :) följer er partner med på det?

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!
    Min sambo följer med om han kommer loss från jobbet annars går jag själv. Han har svårt att komma ifrån så jag har sagt att han får följa me när han kan. Han kommer nog kunna ta lite ledigt sen när vi berättat om graviditeten på våra jobb. :)
    Hehe jag har bara ätit 2 gånger (kl 6 och kl 9) men nu måste jag vänta 20 min tills de e dags för lunch och jag börjar bli väldigt hungrig! Jag har tagit med lite kex iallafall om det blir panik. ;) 
  • Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-10-28 08:55:15 följande:
    Svävar på moln! Fått en första tid den 11/11 och UL den 20/12. Perfekt innan jul :).

Nu ska jag nog dansa en liten glädjedans :D

Fick också första tiden 11/11!!!
  • Humlan26

Jag hade bokat in spa på söndag men BM sa att det inte va bra att bara bubbelpool så jag får avboka...

• tildaa

Blödningen börjar avta för mig nu.
    Men mår fortfarande illa. Och är helt slut. Så gravsymptomen finns kvar.
    Så än ger jag inte upp. Men Jobbigt att inte få veta helt säker.

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-28 10:46:07 följande:

Jag hade bokat in spa på söndag men BM sa att det inte va bra att bara bubbelpool så jag får avboka...

Aa jag har läst att man inte ska bada varmt i början av graviditeten.
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-28 11:02:25 följande:

Blödningen börjar avta för mig nu.
    Men mår fortfarande illa. Och är helt slut. Så gravsymptomen finns kvar.
    Så än ger jag inte upp. Men Jobbigt att inte få veta helt säker.

Okej bra att du har symtom kvar, då finns det hopp! :) 
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-10-28 10:45:01 följande:

Fick också första tiden 11/11!!!
    Vad kul :D
  • LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:

Min sambo vill gärna följa med så han skulle ev ta en liten vitlögn om att han skulle träffa sin diabetessköterska ;).
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014