• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-12 07:29:19 följande:

Usch illamående är inte kul! Än sålänge mår jag skapligt. Men illamåendet finns med lite svagt i bakgrunden.... Har nästan fobi för att spy osv så vi får väl se hur detta går smile5.gif

Jag med, får typ ångest av illamående.. Så jag hoppas inte att de fortsätter så här..
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 07:22:53 följande:
    Mådde jätte illa hela dagen igår, åt typ varma koppen o några smörgåsrån bara. Lika idag. Ska egentligen jobba idag men fortsätter det så här så går det inte.. :(
    Idag har jag fått i mig 1 smörgåsrån och 3 mariekex till frukost. Har ingen aptit alls....
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 07:46:18 följande:
    Idag har jag fått i mig 1 smörgåsrån och 3 mariekex till frukost. Har ingen aptit alls....
    Jag har ätit ett smörgåsrån idag o typ 2 klunkar nyponsoppa.. Fy, visst är det jobbigt? Magen kurrar så jag är ju hungrig men de går inte att äta. Är du hemma från jobbet idag?
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:04:04 följande:
    Jag har ätit ett smörgåsrån idag o typ 2 klunkar nyponsoppa.. Fy, visst är det jobbigt? Magen kurrar så jag är ju hungrig men de går inte att äta. Är du hemma från jobbet idag?
    Jag känner inte ens att jag är hungrig, jag äter bara för att jag måste och för att jag slipper må illa en liten stund då... Nä jag jobbar, funderade på att stanna hemma eftersom att jag är så otroligt trött men min sambo tyckte att jag skulle åka till jobbet. Kommer dock inte bli mycket gjort den här veckan... Har köpt dextrosol iallafall, det får bli min räddning när jag håller på att somna. :P Usch jag var inte riktigt beredd på att det skulle va såhär att vara gravid. Det är ju absolut värt det men det är ändå väldigt jobbigt. Idag går jag in i v 8, tror denna vecka kommer vara värst.
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 08:18:44 följande:
    Jag känner inte ens att jag är hungrig, jag äter bara för att jag måste och för att jag slipper må illa en liten stund då... Nä jag jobbar, funderade på att stanna hemma eftersom att jag är så otroligt trött men min sambo tyckte att jag skulle åka till jobbet. Kommer dock inte bli mycket gjort den här veckan... Har köpt dextrosol iallafall, det får bli min räddning när jag håller på att somna. :P Usch jag var inte riktigt beredd på att det skulle va såhär att vara gravid. Det är ju absolut värt det men det är ändå väldigt jobbigt. Idag går jag in i v 8, tror denna vecka kommer vara värst.
    Va duktig du är som åker till jobbet!

Jag har ju fasat för det här hela tiden eftersom min syrra fick hyperemesis med båda barnen.. Nu vet jag ju inte än om de blir så illa för mig.. Å vecka 8! Va långt fram de låter! Blir v 7 för mig på lördag. Har haft feber i 3 dagar nu o hostat jätte mkt i en vecka så de blir man inte piggare av heller..
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:24:35 följande:
    Va duktig du är som åker till jobbet!
    Jag har ju fasat för det här hela tiden eftersom min syrra fick hyperemesis med båda barnen.. Nu vet jag ju inte än om de blir så illa för mig.. Å vecka 8! Va långt fram de låter! Blir v 7 för mig på lördag. Har haft feber i 3 dagar nu o hostat jätte mkt i en vecka så de blir man inte piggare av heller..
    Usch ba jobbigt :( Fast jag önskar nästan att jag kunde få lite feber så jag kan stanna hemma med gott samvete.. Det som dock gör att jag väljer att stå ut och masa mig till jobbet iallafall är att jag misstänker att jag kommer må skit i några veckor till så då är det ju lika bra att vänja sig.... Dessutom är det "bara" 6 veckor kvar till jul och då ska jag ta några dagar ledigt förutom alla röda dagar...! Åå vad jag längtar!!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 08:32:40 följande:
    Usch ba jobbigt :( Fast jag önskar nästan att jag kunde få lite feber så jag kan stanna hemma med gott samvete.. Det som dock gör att jag väljer att stå ut och masa mig till jobbet iallafall är att jag misstänker att jag kommer må skit i några veckor till så då är det ju lika bra att vänja sig.... Dessutom är det "bara" 6 veckor kvar till jul och då ska jag ta några dagar ledigt förutom alla röda dagar...! Åå vad jag längtar!!

Var hemma i söndags pga febern så den får jag skylla på idag också. Jobbar ons o tors o sen är jag leldig 5 dagar! Skönt! Vet inte om jag kan vänja mig vid att må så här illa.. Härligt för dig att va ledig över jul! Skulle ni berätta för familjen då? 
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:43:55 följande:

Var hemma i söndags pga febern så den får jag skylla på idag också. Jobbar ons o tors o sen är jag leldig 5 dagar! Skönt! Vet inte om jag kan vänja mig vid att må så här illa.. Härligt för dig att va ledig över jul! Skulle ni berätta för familjen då? 
    Vi berättar nog tidigare. Kommer vara i v 14 på julen och vi berättar nog redan v 10. Fast nu börjar jag luta mer åt att berätta när vi gjort ul första gången, vore så kul att ha bildbevis ;) Men det beror lite på när första ul är. Jag ska på hälsosamtal på fredag så får se vad dom säger då :)
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 08:48:53 följande:
    Vi berättar nog tidigare. Kommer vara i v 14 på julen och vi berättar nog redan v 10. Fast nu börjar jag luta mer åt att berätta när vi gjort ul första gången, vore så kul att ha bildbevis ;) Men det beror lite på när första ul är. Jag ska på hälsosamtal på fredag så får se vad dom säger då :)

Just ja du ligger ju lite före mig, är i v 12 på jul men vi kommer nog berätta tidigare också! Gör man alltid tidigt UL i ditt landsting?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014