• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-11 18:45:17 följande:
    Idag var ingen bra dag! Börja blöda idag på jobbet, kunde inte hålla tillbaka och börja böla och åkte hem.

Utför ett jobb som är stressigt med mycket tunga lyft så jag hoppas inte det är därför.

Är iallafall hemma imorgon och kontaktar barnmorskan. Men det här känns förjävligt :(

Fy va jobbigt :( tänk på att det finns en massa anledningar till varför man kan blöda under graviditeten o dom flesta är ofarliga. Håller en tumme för att det bara är en blödning och inte nåt otrevligare! Kram på dig!
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-11 18:42:13 följande:
    Malin1985: har vart med i a-kassan och unionen sen april.. Så är körd, kommer få ut 320kr om dagen från arbetsförmedlingen.. Har på riktigt ångest ;(

Ja det är viktigt att ta hand om sig nu, men det är inte kul att vara så trött och må så dåligt att det tar över ens vardag. Men de resulterar ju i något bra även om det är svårt att tänka så nu kanske :/

Okej vilken otur! Man måste varit med i ett år va för att få ersättning? Hoppas att det löser sig på nåt sätt!
  • KristinaS
    malin1985 skrev 2013-11-11 19:04:12 följande:

Fy va jobbigt :( tänk på att det finns en massa anledningar till varför man kan blöda under graviditeten o dom flesta är ofarliga. Håller en tumme för att det bara är en blödning och inte nåt otrevligare! Kram på dig!
    Ja jag försöker tänka på att det finns massa olika anledningar, men sen vet man ju också vad det kan vara. Och jag gick precis in i vecka 6 och den här veckan känns extra läskig.

TackHjärta Kram
  • Stjernfelt
    KristinaS skrev 2013-11-11 19:09:53 följande:
    Ja jag försöker tänka på att det finns massa olika anledningar, men sen vet man ju också vad det kan vara. Och jag gick precis in i vecka 6 och den här veckan känns extra läskig.

TackHjärta Kram
    Håller alla tummar och tår för att det bara är en vanlig och ofarlig blödning! Kram på dig!
  • såjävlaneggo
    Ssr skrev 2013-11-11 14:03:53 följande:

Jag jobbar som röntgensjuksköterska och idag smög jag in på ultraljud och fick se den lilla i magen, den var såå liten men hjärtat slog för fullt, känns helt underbart :D

Nää åh vad fuskigt! :)) vad kul!!! :D
  • KristinaS
    Stjernfelt skrev 2013-11-11 19:11:31 följande:
    Håller alla tummar och tår för att det bara är en vanlig och ofarlig blödning! Kram på dig!
    Tack så mycket Hjärta Kram
  • LadyGrace
    Turvion skrev 2013-11-11 15:01:37 följande:

LovisaC: ah fyfan det är riktigt jävla jobbigt.. Och gravidhormoner på detta gör att jag legat och gråtit i sängen sen jag kom hem!
    Ja vi fick mf i våras och jag kommer verkligen inte välja abort.. Något måste räddas oss.
    Jag lägger inte ribban högre än att jag verkligen inte kommer ta ett telefonförsäljarjobb som bara utgår på provision.. Tjänar rätt bra och vill ju inte gå ner i lön :/ fan känns som en jävla mardröm alltså..

Jättetråkigt besked! Men det är bara att söka på (är nästan i samma situation). Skulle inte heller ta ett telefonförsäljare jobb. Jobbar nog hellre på en hamburgar restaurang.

Ett tips! Se till att gå direkt till arbetsförmedlingen när du blir arbetslös för då baseras din föräldrapenning på din nuvarande lön.
  • såjävlaneggo
    KristinaS skrev 2013-11-11 19:09:53 följande:

TackHjärta Kram
    Jag hoppas att det blir bra! Håller alla tummar å tår!
  • såjävlaneggo
    malin1985 skrev 2013-11-11 18:09:23 följande:

Imorgon går jag in i v8. Min molvärk har blivit kraftigare, förut var den märkbar men inte direkt störande och nu känns det som mensvärk. Har läst att livmodern växer snabbare nu så det är nog därför. Illamåendet var liiiite bättre idag men jag har varit riktigt trött istället... stack lite tidigare från jobbet och så fort jag satte mig i bilen började jag grina. Känns helt sjukt att grina bara för att man e så trött! Så fort jag kom hem la jag mig o sov i ca 1,5 timme. Hoppas jag mår bättre imorgon annars kommer jag stanna hemma för idag var ingen rolig dag. :/

Vilket datum ska du föda Malin? :)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-11 14:16:53 följande:

Ssr: åååååh vad kul!!!!!:D:D vad härligt!! Skönt med sån lyx på jobbet :p
    Själv har jag fått ångest på riktigt idag... Helt sjukt, blev uppsagd på jobbet pga att vi är för många. Sist in, först ut.... Kom så olägligt, har typ panik hur fan ska allt gå nu ekonomiskt och grejer, kan man söka jobb som gravid!? Åh tusen frågor och jag bara gråter :|

Usch vad jobbigt, hoppas du hittar ett nytt jobb snart! Det kommer nog gå vägen ska du se!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014