• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt
    nyttliv2014 skrev 2013-11-12 15:33:53 följande:
    Jag är ute och går ganska mycket, har en jakt labrador på 2 år som är full av energi så jag kommer ju ut mycket på grund av att jag har honom. Dessutom bor jag ensam i veckorna (tillfälligt) för att jag arbetar på annan ort så jag har ingen som kan hjälpa mig med hunden, är verkligen helt slutkörd på kvällarna efter promenader och 8h på jobbet. Men jag skulle ju behöva röra mig ännu mer än så Glad älskade att gymma förut, men nu finns bara inte tiden/orken för det. Lägger på mig så himla lätt när jag inte rör mig.

Bra att du verkligen försöker komma igång i alla fall.. Om du gör en timmes promenad om dagen till en vana så kommer det kännas lättare om ett tag.. Då kan man förlänga tiden eller gå jobbigare promenader i kuperad terräng.

Gud vad duktig du är :) Jag har dessvärre bara en innekatt så blir inga promenader med djuren ;) Jag tycker det är svårt att komma igång o träna ordentligt själv men jag ska försöka ta mig ut en timme om dagen ändå :) både för min och det lilla miraklets skull :) Nu är jag dock helt slö, skulle kanske fixat vardagssysslorna innan jag gick ut ;) hehe

tror dock inte jag hinner bli av med 10kg innan det är dags för mig att börja växa men varje liten minskning är ju en mindre vinst :)
  • nyttliv2014
    Stjernfelt skrev 2013-11-12 15:43:44 följande:
    Gud vad duktig du är :) Jag har dessvärre bara en innekatt så blir inga promenader med djuren ;) Jag tycker det är svårt att komma igång o träna ordentligt själv men jag ska försöka ta mig ut en timme om dagen ändå :) både för min och det lilla miraklets skull :) Nu är jag dock helt slö, skulle kanske fixat vardagssysslorna innan jag gick ut ;) hehe

tror dock inte jag hinner bli av med 10kg innan det är dags för mig att börja växa men varje liten minskning är ju en mindre vinst :)
    Ja huvudsaken är att man i alla fall gör någonting. Även om man inte lyckas tappa så mycket så mår man bra av att röra sig. Efter promenaden när man är trött så är det som att man lite mer förtjänar att ta det lugnt och bara mysa i soffan. Man får ofta den där må bra känslan efter att ha rört sig.

Solig
  • Stjernfelt
    nyttliv2014 skrev 2013-11-12 15:51:43 följande:
    Ja huvudsaken är att man i alla fall gör någonting. Även om man inte lyckas tappa så mycket så mår man bra av att röra sig. Efter promenaden när man är trött så är det som att man lite mer förtjänar att ta det lugnt och bara mysa i soffan. Man får ofta den där må bra känslan efter att ha rört sig.

Solig
    Ja det är härligt :) 
  • Humlan26
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-12 15:17:02 följande:
    Räknar de inte in äl alltså? Jag har oregelbunden cykel och hade äl någon vecka senare än "normalt" är jag alltså 1 vecka längre än jag tror då? Är väl från äl som befruktning sker osv så då kan man ju inte vara längre?

Hon sa att det inte tar hänsyn till äl för de tycker inte man har koll på det. Rätt vecka blir ju inte förrän RUL i vecka 18 nån stans...

Någon mer som känner sig tjock i magen, precis som när man ätit för mycket mat. Känner mig så hela dagarna, utom på morgonen. 
  • Liljekonvaljebladet

Här är en till, känner mig svullen! Tycker jobbar brallorna spänner åt som tusan redan! Men inget syns direkt... Är väldigt smal innan.

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-11-12 16:02:23 följande:
    Hon sa att det inte tar hänsyn till äl för de tycker inte man har koll på det. Rätt vecka blir ju inte förrän RUL i vecka 18 nån stans...

Någon mer som känner sig tjock i magen, precis som när man ätit för mycket mat. Känner mig så hela dagarna, utom på morgonen. 

Okej vad konstigt, jag vet att äl var på dag 18 så då kommer jag få fel datum av bm då antar jag.. :/ jaja de rättar väl till sig sen efter ul.
  • nads

Går in i vecka 6 imorgon men jag har nästan inga symtom alls! typ lite ont i brösten, men kan ha mina bh:ar och klämma på dom mm, och kanske lite tröttare. Men annars inget.. äter som vanligt, tränar som vanligt, typ samma humör. Vet inte, antingen har jag det väldigt bra, eller så är nått fel :s pratade med en barnmorska på 1177 lite om funderingar, och hon sa att så länge man fortfarande "känner symtom" så var det inge fara. Men jag har ju knappt några att gå på:/ har aldrig varit gravid eller fått mf innan heller. Aja får väl köpa ett gravtest och kika igen. Annars har jag inskrivning på mvc nästa onsdag då jag går in i v.7

• soetnoes

Mitt enda symtom är brösten har fått gå upp en storlek för mina andra bh-ar sitter för tajt. Synd att man bara har en. Har inte ringt mvc än då jag jobbat natt och sover när dom har telefon tider.. Vad ska man säga?

• Turvion

KristinaS: om jag vore du skulle jag åka till gyn-akuten och då lovar jag dig att de tar blodprov och vul, de fick jag göra när jag fick mf i våras:/ stå på dig! Kram!!

• LååångVägDit
    soetnoes skrev 2013-11-12 18:00:45 följande:
    Mitt enda symtom är brösten har fått gå upp en storlek för mina andra bh-ar sitter för tajt. Synd att man bara har en. Har inte ringt mvc än då jag jobbat natt och sover när dom har telefon tider.. Vad ska man säga?

Jag sa att jag fick reda på för några dagar sedan att jag är gravid o undra om inskrivning. Sen skötte bm snacket!Glad
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014