• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 09:02:27 följande:

Jag brukar läsa hennes blogg ibland och har faktisk läst det där inlägget. Det spelsr ingen roll; jag får ändå ont i magen av skratt igen!

Haha va roligt! Och redan känner jag igen mig i mycket! Flört
  • såjävlaneggo

Vi kommer berätta på julafton för allihopa :)

Familjen plus dom närmsta vännerna vet redan :) och den närmaste släkten får ett julkort med bild på pyret :) (hoppas vi gjort ul innan!)

Inatt har jag gått upp 3-4 gånger för att kissa.. Känner inte av så mycket mer, ont i mage och rygg.. Men inge illamående.

Längtar tills på torsdag, då äre helg! :D

• godisen

Jag är jättenojig. Gjorde ett grav-test idag igen för att se så hormonerna faktiskt ökar... så klart, starkt +!
    Men jag mår verkligen jättebra.

Igår ville killen att vi skulle åka till lite olika babybutiker och kolla vagnar och dyl. :D
    Jag blir så himla glad över att han är engagerad, han läser boken han fick Pappalogi och någon hemsida om att bli pappa. Dessutom vill han att vi tar kort och mäter magen. *jag-är-så-lycklig*

Jag läser På smällen från A til bebis. Den är väldigt rolig, lite överdriven men igår kom jag in på drömmar. Och det har jag haft en del! Jämförelser med tidigare pojkvänner, konstiga födslar och missfall.. allt kunde tydligen tydas och fanns olika förklaringar för :)

Vi beställde även vår allra första  babygrej, en body som sambons föräldrar ska få på jul: "farmor och farfars lilla stjärna" och en liten röd stjärna på.

Funderar fortfarande på hur vi ska göra för mina föräldrar som redan är både farmor/mormor och farfar/morfar...

• Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-11-11 19:43:51 följande:
    Var på hälsosamtalet idag. Hade nog lite för höga förhoppningar för jag kände mig lite besviken när jag gick därifrån knappt 10-15min senare. Kollade längd och vikt. Konstaterade senaste mens första dag. Bokade in ett datum för provtagningar och ett inskrivningsdatum fick en liten bok om att vänta barn och sen var det klart. BM kändes virrig och det klickande inte direkt mellan oss. Kändes snopet. Trodde hon skulle berätta lite om kost och motion mm. När jag frågade om kost sa hon bara åt mig att gå in på Livsmedelsverkets sida. KUB testet fick jag ta upp och nu var jag påläst sen innan men hon informerade inget mer än att man inte ska ta blodprovet före v.9.
    Var det likadant för er andra som varit iväg?

Jag var där i nästan en timme och vi pratade om allt, så jag var väldigt nöjd.
  • nyttliv2014

Mår illa nästan hela tiden, inte så att jag måste kräkas men ett molade jobbigt illamående. Det blir förstås värst när jag är tom i magen.

Någon som har tips så tar jag gärna emot. Har fått ett väldans saltbegär. Inte specifikt att ja vill ha salt godis men bara att allt jag äter ska helst vara salt. Salt mat, gärna pommes och sånt onyttigt som är gott med salt på. Igår rostade jag ett bröd och åt upp det tillsammans med rester av bearnaisesås som fanns sen dagen innan. Tror jag börjar bli lite knäpp i huvudet av det här.

Mina mellanmål består av salta kex med sour cream and onion smak :P om det är såhär redan nu så undrar jag hur mkt extra jag kommer hinna lägga på mig under graviditeten. Måste behärska mig Förvånad

• LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-12 10:57:59 följande:

Jag var där i nästan en timme och vi pratade om allt, så jag var väldigt nöjd.
    Känns bättre idag så det kanske bara var hormonerna som spökade lite.
  • Stjernfelt

Jag har med mycket illamående, dock inte på mornarna utan oftast på förmiddagen och senare eftermiddag/kväll. Har dock inte samma problem som er som inte kan äta, usch vad tråkigt för er :(

Har fortfarande mycket "mensvärk" hela tiden, och "munkräkningar" haha usch det lät äckligt, men uppstötningar ni vet. Och är duktigt svullen om magen, ont i bröstvårtorna och trött typ alltid och är sötsugen som få.. Så min motivation till att träna och försöka bli av med min övervikt innan jag växer av graviditeten är ganska så låg :(

Och allt detta och är bara i v5(4+5) :O känns lite tidigt att ha så mycket symptom va?

Ursäkta att jag rabblade alla mina symptom, ville bara berätta för någon då min man är trött på att höra mitt tjat om varför det är så o inte så osv... haha :P  

• malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-12 11:36:24 följande:
    Jag har med mycket illamående, dock inte på mornarna utan oftast på förmiddagen och senare eftermiddag/kväll. Har dock inte samma problem som er som inte kan äta, usch vad tråkigt för er :(

Har fortfarande mycket "mensvärk" hela tiden, och "munkräkningar" haha usch det lät äckligt, men uppstötningar ni vet. Och är duktigt svullen om magen, ont i bröstvårtorna och trött typ alltid och är sötsugen som få.. Så min motivation till att träna och försöka bli av med min övervikt innan jag växer av graviditeten är ganska så låg :(

Och allt detta och är bara i v5(4+5) :O känns lite tidigt att ha så mycket symptom va?

Ursäkta att jag rabblade alla mina symptom, ville bara berätta för någon då min man är trött på att höra mitt tjat om varför det är så o inte så osv... haha :P  
    Haha helt lugnt, det är därför tråden finns ;) Kan även "trösta" dig med att jag var hungrig JÄMT första veckorna men strax innan jag gick in i v 7 försvann aptiten helt och nu vill jag aldrig äta.... Ingenting känns lockande och helst ska det vara enkel mat som inte smakar nånting så man bara får i sig nåt.... Lite tråkigt såklart eftersom att jag brukar älska mat men å andra sidan är jag inte längre lika orolig för att gå upp för mycket i vikt. :/
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014