• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • KristinaS
    LååångVägDit skrev 2013-11-10 21:30:27 följande:
    När jag slutade för 7 år sen så slutade jag med allt socker i några månader men sen blev de så tråkigt. Det var sommar då så jag började äta glass o sen fika. Men har inte tagit en enda godis sen dess! Det har blivit sån spärr så de skulle jag aldrig göra nu men däremot fikat.. Har så svårt att låta bli o kan inte tacka nej om det erbjuds.. (Alltså även innan jag blev gravid). Försöker hålla mig till en gång per dag... ;) haha!
    Det är duktigt! Jag väljer hellre bort fikat än godiset. Men sen så älskar ju jag lösgodis så Tungan ute
    Jaha haha Skrattande
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-11 10:21:49 följande:
    Det är duktigt! Jag väljer hellre bort fikat än godiset. Men sen så älskar ju jag lösgodis så Tungan ute
    Jaha haha Skrattande

Tack! Skulle också lätt kunna byta bort fikat mot godis för godis är det jag verkligen älskar, det var min stora last o därför slutade jag. Blev för mkt! Men nu när det gått så många år tycker jag det är ganska onödigt att börja igen, är ju som när man slutat röka o börjar igen efter ett långt uppehåll. Så jag får hålla mig till andrahands valet, fikat! Tungan ute 
  • Turvion

Jag har också ont i magen idag! Och kunde inte somna och har sen sovit dåligt hela natten. Har typ ångest på jobbet idag ;( humörsvängningar som sänker mig..

• unborn

Hejsan Jag hoppar in här om det ok :) En BF uträknare säger att jag har BF 28/6 och en annan den 1/7. Får väl se vad barnmorskan säger men får ju inte se den lilla förns v19 (!!) Mår inte illa, bara trött och superirreterad till o från. Har knappt någon aptit och är inte hungrig heller. Känner inge molvärk längre och det gör mig lite rädd.....

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-11 10:48:42 följande:
    Jag har också ont i magen idag! Och kunde inte somna och har sen sovit dåligt hela natten. Har typ ångest på jobbet idag ;( humörsvängningar som sänker mig..
    Mm jag vet hur de känns... så fort nåt går emot mig blir ja förbannad o sen gråtfärdig. Orkar inte va trevlig när ja e så här trött.... E de samma sak imorgon så sjukskriver jag mig för de här är verkligen inte kul... :(
  • malin1985
    unborn skrev 2013-11-11 12:31:05 följande:
    Hejsan Jag hoppar in här om det ok :) En BF uträknare säger att jag har BF 28/6 och en annan den 1/7. Får väl se vad barnmorskan säger men får ju inte se den lilla förns v19 (!!) Mår inte illa, bara trött och superirreterad till o från. Har knappt någon aptit och är inte hungrig heller. Känner inge molvärk längre och det gör mig lite rädd.....
    Grattis och välkommen! :) Skriv gärna in dig i Bf listan (länk finns i ts)
  • Stjernfelt
    LovisaC skrev 2013-11-11 13:33:48 följande:
    Jag ringde också idag, de hälsade mig välkommen åter v12. Ooooookej...
    Va konstigt, Hälsosamtalet brukar man ju ha ett tag innan inskrivningen, och hon jag pratade med gav mig en tid till bm och hälsosamtal den 22/11 och sa att bm ger mig en tid till inskrivning när jag är där nästa vecka. Så det var konstigt att vi andra har fått tider trots att vi är tidigt :/ 
  • Ssr

Jag jobbar som röntgensjuksköterska och idag smög jag in på ultraljud och fick se den lilla i magen, den var såå liten men hjärtat slog för fullt, känns helt underbart :D

• Turvion

Ssr: åååååh vad kul!!!!!:D:D vad härligt!! Skönt med sån lyx på jobbet :p
    Själv har jag fått ångest på riktigt idag... Helt sjukt, blev uppsagd på jobbet pga att vi är för många. Sist in, först ut.... Kom så olägligt, har typ panik hur fan ska allt gå nu ekonomiskt och grejer, kan man söka jobb som gravid!? Åh tusen frågor och jag bara gråter :|

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014