• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LovisaC
    FridaA skrev 2013-11-12 19:56:40 följande:
    Jajamensan det har vi :) tack så mycket e jätteglad :D

Det ska du vara, med all rätt!! Vad härligt!!
  • KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 18:53:36 följande:

KristinaS: om jag vore du skulle jag åka till gyn-akuten och då lovar jag dig att de tar blodprov och vul, de fick jag göra när jag fick mf i våras:/ stå på dig! Kram!!

Gynakuten här är tydligen att man åker till vanliga akuten sen får man träffa gynläkare.

Vågar inte åka till akuten om det inte är just akut och för att hon sa att jag kunde komma in ikväll om smärtan var ohanterbar så skulle jag få smärtlindring något annat kunde dom inte göra för mig sa hon :/
  • LååångVägDit

Aaaahhh! Var nyss inne på "gravid app" o där finns de ju en "dela" knapp som jag råkade trycka på.... Har aldrig varit så svettig o nervös i hela mitt liv tror jag.. Slängde mig på fb knappen för att kunna ta bort bilden direkt men den visades inte där. In på instagram men inte där heller! Puh!!! Sen tänkte jag att den där appen har väl inte mina uppgifter så den kan dela på min fb sida om man inte har godkänt de på nåt sätt? Shit va rädd jag blev...

• såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 20:14:47 följande:

Aaaahhh! Var nyss inne på "gravid app" o där finns de ju en "dela" knapp som jag råkade trycka på.... Har aldrig varit så svettig o nervös i hela mitt liv tror jag.. Slängde mig på fb knappen för att kunna ta bort bilden direkt men den visades inte där. In på instagram men inte där heller! Puh!!! Sen tänkte jag att den där appen har väl inte mina uppgifter så den kan dela på min fb sida om man inte har godkänt de på nåt sätt? Shit va rädd jag blev...

Nää fy vad läskigt!! Vilken tur att det inte syntes! :)
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 20:14:47 följande:

Hahaha!!! Har varit på väg att göra samma själv ;)
  • Turvion

KristinaS: nä vad dåligt!:o usch vad tråkigt ;(
    Prova ring mvc imorgon och säg som det är och att du är jätteorolig, inte kan sova eller gå till jobbet för att du inte kan tänka på något annat så de måste göra ul eller vul på dig akut! Lider med dig och hoppas verkligen det inte är något farligt! Massa kramar!

• LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 20:27:06 följande:
    Hahaha!!! Har varit på väg att göra samma själv ;)
    Skrev man in några personliga uppgifter när man skaffade appen? Kommer inte ihåg. För egentligen kan den väl inte va kopplad till min fb utan att man godkänner det?
  • mmod

Nu börjar illamåendet bli ännu värre :( har haft världens migrän på jobbet idag...ringde 1177 om rådgivning men jag fick inte ens ta Alvedon nu när det är i utvecklingsfasen...har legat i sängen sedan halv fem, mått dåligt, huvudet känns som det ska explodera...hängt över toaletten utifall att men har som tur är inte kräkts....ännu "roligare" är det att det är min födelsedag idag som jag spenderar i sängen....vet inte ens om jag orkar dra till jobbet imorgon, vet ju inte hur jag mår då och det värsta som finns är att sjukanmäla sig på morgonen :( har iaf fått i mig överkokta nudlar haha!

• KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 20:27:25 följande:

Prova ring mvc imorgon och säg som det är och att du är jätteorolig, inte kan sova eller gå till jobbet för att du inte kan tänka på något annat så de måste göra ul eller vul på dig akut! Lider med dig och hoppas verkligen det inte är något farligt! Massa kramar!

Jag ringde min barnmorska först men hon sa att så tidigt i grav så är det gyn man ska kontakta, och det är ju gyn som trilskas.

Men jag funderar på att ringa privatgyn här imorgon för att fråga om tid till UL. Men har hört rykten om att dom inte är så bra så vi får väl se. Värt ett försök kanske, just vården här i stan är välkänt att den är bottenskrap.
  • KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 20:27:25 följande:

Tack förresten för stödet! Känns bra att kunna ventilera. Vi har ju inte sagt något till nån än om graviditeten. Kramar
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014