• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Fanny 833
    Fru envis skrev 2013-10-22 19:42:03 följande:
    varför skulle du inte kunna jobba kvällar, nätter och helger?
    du får väl lösa det med barnomsorgen då med t ex grannar, barns kompisars föräldrar, vänner, släktingar etc om du är ensamstående.

herregud hur tror du alla andra som arbetar de tiderna gör? 

ts är nog lite bortskämd.

har man varit arbetslös sedan 07 som ts så har man inte mycket att begära förutom de allra sämsta skitjobben.

har läst en del om invandrarkvinnor med 3-4 barn som jobbar 50 timmar i veckan som städerska och får typ 70kr timmen.

ts orkar inte jobba kvällstid.

• Michelle 341

Jag "valde" arbetslösehet när jag var gravid med andra barnet då jag kände att ta det lite lungt för första gången i mitt 15-åriga arbetsliv. Efter tre månader var jag tvingad till ett sådant här "vuxendagis" och jag har aldrig sett så många värdelösa oengagarade människor i hela mitt liv. Fram till dess trodde jag det var brist på jobb som arbetslösheten berodde på men insåg att det iställer var brist på drivande, ansvarsfulla ungdommar (resultatet av curlingföräldrar?). 

Hela sommaren var jag där. Riktigt pissigt och framförallt när man verkligen INTE passar in med dem andra idioterna. Jag hade ju en uppenbar anledning för att vara där, det var knappats brist på självdisciplin och att då sitta och lära sig "vikten av att komma i tid" eller "hur man skriver ett cv" var riktigt jävla meningslöst för mig. Men jag tog mig därifrån såklart, 2 veckor efter att sonen fötts hade jag nytt jobb.

Så skaffa er ett jävla jobb om ni vill komma därifrån!!!

Sen tycker jag också att staten kan lägga skattepengarna på annat  än dessa vinstdrivande "jobbcoaching" företag som ska lära vuxna människor att knyta sina skor, det är liksom pengar som kastas rakt i sjön....

• Anonym (nix)

Visst kan alla råka bli arbetslösa och visst kan det vara svårt att få jobb.

MEN: Man kan inte bara skylla på någon annan. Får man inte jobb  på flera år är det något som är fel.
    Man kan inte sitta och massmaila företag via ams hemsida. Man måste fysiskt gå in på företag/arbetsplatser, vara välkammad och välstruken, ha pepsodent leende och karisma och en sjujäkla positiv men samtidigt seriös utstrålning. Har man inte det får man arbeta på sin image istället för att rulla tummarna!

• Anonym (FyFan!)
    puss skrev 2013-10-22 19:10:22 följande:
    FÅR 9000kr i månaden?? För att inte prestera ett skit?? Vilken sjuk värld.
    Själv är jag gravid i v20 och sliter rumpan av mig på en restaurang med massa tunga lyft och jobbigt för magen. Detta enbart för att kunna leva sen då bebisen kommer!!  Och vad fan får jag i månaden? Inte 9tusen för att göra ingenting i alla fall!!

Såna som ni borde fan skämmas! Var glad att ni får några pengar över huvud taget. Om du stänger ner sidor som facebook och FL så kanske du kan söka lite mer jobb istället!

• puss
    Politikern80 skrev 2013-10-22 19:41:14 följande:

Handlar tyvärr bara om att få ner statistiken "arbetslösa" desperat försök ac moderaterna att få ner siffrorna.....

Skitprat. Alla vet att detta oerhört generösa bidrag är enbart en kostnad.
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 19:10:22 följande:
    FÅR 9000kr i månaden?? För att inte prestera ett skit?? Vilken sjuk värld.
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 
  • Fru envis
    Fanny 833 skrev 2013-10-22 19:46:55 följande:

ts är nog lite bortskämd.

har man varit arbetslös sedan 07 som ts så har man inte mycket att begära förutom de allra sämsta skitjobben.

har läst en del om invandrarkvinnor med 3-4 barn som jobbar 50 timmar i veckan som städerska och får typ 70kr timmen.

ts orkar inte jobba kvällstid.

precis.
    jag har:

jobbat nätter fast jag egentligen mår dåligt av det. utsatt mig för livsfara genom att jobba inom hemtjänst där många brukare har pälsdjur eller röker, eller båda delarna. (ja jag har högsta värdet på skalan för allergi mot pälsdjur och har alltid aktumedicin med mig). jag har jobbat med tunga lyft inom hemtjänst t ex fast jag har ett permanent skadat knä. jag har jobbat i stressiga miljöer t ex snabbmatsrestauranger. .. för att ha en inkomst.
    inom hemtjänsten var det mycket kvällar och helger (slapp nätter som tur var). 
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 19:54:15 följande:
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 
    Det är förjävligt.
  • Fru envis

ja och? som student så får jag ca 2600kr i månaden för heltidsstudier, resterande är lån.
    när jag började arbeta som konsult för ett stort bemaningsföretag så hade jag ungefär så lite i inkomst som din man har, och då ARBETADE jag heltid.
    När jag arbetade heltid på en stiftelse hade jag 7000kr månaden.

• puss

Vad tycket du är rimligt att andra betalar din sambo för att göra ingenting? För det är vi som betalar.

Vi arbetar, han gör ingenting, han får våra pengar.

Och du vill att vi ska ge honom mer?
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!