• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    AlexO skrev 2013-10-22 16:54:07 följande:
    Flytta? Gå en utbildning? Byt jobböskningstaktik?

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  
  • Anonym (gört)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 16:55:10 följande:

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  

ja, det är kört. finns inget nån kan göra. du är helt hjälplös. det är kört för evigt. ingen ide att försöka.
  • Anonym (gört)
    Faber skrev 2013-10-22 16:50:00 följande:
    Spelar det någon roll? Är inte kvalitet viktigare än kvantitet? Bättre med 3 ansökningar som man lagt ned jobb på och som rör tjänster som man har en realistisk chans att få än 10 varav 8 är meningslösa.

Att folk måste sitta och söka jobb som de inte är kvalificerade för bara för att fylla en kvot visar ju på våra politikers underutvecklade hjärnor (båda blocken är lika goda kålsupare).

omg klart det spelar roll hur många jobb man söker. undra på att folk inte har jobb liksom.
  • Anonym (Flytta/pendla)

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  
    Varför kan du inte flytta?

Pendla går ju också? Jag pendlar 5 mil enkel resa till mitt jobb och min man 6 mil enkel resa varje dag. Jobbigt är det men vad har man för val om man väljer att inte flytta dit där jobben finns?
  • msmurphy

Men varför kan du inte flytta? Du säger att du inte har barnpassning för ditt barn så jag antar att du är ensamstående och att pappa inte finns i bilden?

En KY-utbildning är oftast två år så då har du csn som räcker. Om du mpste flytta för utbildningens skull kan du alltid flytta tillbaka sen.

Annars kanske du kan bli dagmamma (nattmamma). Om det är tre års kö för nattis i Norrköping så lär det ju vara eftertraktad.

Eller som Ramborg föreslog nån slags hantverkare. Det finns ju lärlingsprogram för sånt. 

• AlexO

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  
    Alla tekniker?
    Har du en egen hemsida?
    Har du besökt alla potentiella arbetsgivare på orten?
    Man kan aldrig ha för mycket utbildning. 

Begär att få börja på en praktikplats då? 
  • MikNis
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 14:11:07 följande:
    Jag hade kunnat välja på att göra praliner i grannstaden, snickra fågelholkar eller plantera blommor. Skitkul och mycket meningsfullt. . .
    Dålig attityd

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  

Vad är din ursäkt för att inte flytta? 

• Anonym (Arbetslös)
    AlexO skrev 2013-10-22 17:15:41 följande:
    Alla tekniker?
    Har du en egen hemsida?
    Har du besökt alla potentiella arbetsgivare på orten?
    Man kan aldrig ha för mycket utbildning. 

Begär att få börja på en praktikplats då? 

Ja, jag har en hemsida.
    Ja, jag har vid det här laget pratat med så gott som alla (alla jag kommer på).
    Man får inte hur mycket CSN som helst.

Jag har praktiserat vid ett par tillfällen.    
  • Fanny 833
    Faber skrev 2013-10-22 16:50:00 följande:
    Spelar det någon roll? Är inte kvalitet viktigare än kvantitet? Bättre med 3 ansökningar som man lagt ned jobb på och som rör tjänster som man har en realistisk chans att få än 10 varav 8 är meningslösa.

Att folk måste sitta och söka jobb som de inte är kvalificerade för bara för att fylla en kvot visar ju på våra politikers underutvecklade hjärnor (båda blocken är lika goda kålsupare).

Ska man ha ersättning på 100% så ska man väll utnyttja tiden till 100%. 
    att sitta på ett kontor och latja  är ju ingen bra ié.

vore ju bättre då att gå runt till butiker och caféer och lämna cv eller sitta hemma å ringa runt till alla arbetsgivare i stan och fråga om de behöver någon. kanske på halvtid till att börja med om inget annat finns. man får inte vara kräsen.

håller med om att det är löjliga regler. att det finns NOLL flexibilitet.

när jag var arbetsgivare så kom det kanske 80 personer på "rekryteringsträffarna). hälften av de var bara där för att de var tvungna. vilket gjorde livet surt för mig och min kollega som fick sitta där dubbel så lång tid. en del sa rakt ut "jag vill inte ha det här jobbet" eller "jag kan inte ha det här jobbet".

Men de tvingades gå dit för att få a-kassa. vilket var jobbigt för de och för oss och gav ingenting till skattekistan.

• Anonym (Arbetslös)
    MikNis skrev 2013-10-22 17:21:56 följande:
    Dålig attityd

Vad är din ursäkt för att inte flytta? 

Jag vill inte gå in på det i detalj, men jag kan säga så pass mycket att det har med det personliga nätverket att göra.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!